Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) ELECTROTECNIA Código 730G01114
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Menacho Garcia, Carlos Miguel
Correo electrónico
miguel.menacho@udc.es
Profesorado
Menacho Garcia, Carlos Miguel
Correo electrónico
miguel.menacho@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Nesta materia se estudia o análise de circuitos eléctricos en réximen permanente, e una breve introducción ao funcionamiento das máquinas eléctricas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Coñecemento da teoría de circuítos e das características de maquínas eléctricas e capacidade para realizar cálculos de sistemas nos que interveñan os devanditos elementos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B6 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar a lei de Ohm e as leis de Kirchhoff. Emplear correctamente os métodos xerales de análise de circuitos en corrente continua. Analizar cualquera circuito de corrente continua, empleando o método máis axeitado. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B22
B23
C1
C3
C6
C7
Interpretar e diferenciar os distintos tipos de potencia en corrente alterna. Emplear correctamente os métodos xerales de análise de circuitos en corrente alterna. Analizar calquera circuito de corrente alterna, empleando o método máis axeitado. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B22
B23
C1
C3
C6
C7
Analizar o funcionamento dos circuitos trifásicos equilibrados e desequilibrados. Interpretar, diferenciar e medir os distintos tipos de potencia presentes en circuitos trifásicos. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B22
B23
C1
C3
C6
C7
Coñecer os principios básicos da conversión de enerxía en sistema electromagnéticos. Coñecer os elementos básicos e os principios xerais de funcionamento das máquinas eléctricas. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B22
B23
C1
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Análise de circuitos en corrente continua Conceptos básicos
Elementos dos circuitos
Asociación de elementos
Formas de onda
Análise por correntes de malla
Análise por tensións de nó
Teoremas dos circuitos
Análise de circuitos en corrente alterna Conceptos básicos
Análise de circuitos en réxime permanente senoidal
Potencia e enerxía en réximen permanente senoidal
Teoremas en réximen permanente senoidal
Análise de circuitos trifásicos Xeralidades
Circuitos trifásicos equilibrados e desequilibrados
Potencia en circuitos trifásicos
Medida da potencia en circuitos trifásicos
Introducción ó funcionamento das máquinas eléctricas Circuitos magnéticos e conversión de enerxía
Principios xerais das máquinas eléctricas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A9 1.5 0 1.5
Sesión maxistral A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B22 B23 C1 C3 C6 C7 24 38 62
Solución de problemas A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B22 B23 C1 C3 C6 C7 22 33 55
Prácticas de laboratorio A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B22 B23 C1 C3 C6 C7 9 5 14
Proba obxectiva A9 2 12 14
Proba de resposta múltiple A9 0.5 2 2.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais
Sesión maxistral
Solución de problemas
Prácticas de laboratorio
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe.

Co fin de valorar con maior rigor a consecución dos obxectivos, a proba consta de dúas partes diferenciadas: preguntas de resposta múltiple (ítems) e resolución de problemas.

Preguntas de resposta múltiple (ítems): constitúe un instrumento de medida, cuxo rasgo distintivo é que permite calificar as respostas dadas como correctas ou non; ademais de valorar os coñecementos adquiridos.

Resolución de problemas: parte na que se pretende evaluar contidos conceptuais, procedimentais e actitudinais.

Corresponde ao exame de teoría e problemas.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou como afirmación incompleta, con varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.

Corresponde ao exame de prácticas de taller.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Titorías de exame.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A9 A calificación coincidirá coa nota do exame final correspondente (proba de resposta múltiple), que se valorará entre 0 e 10 puntos. 17
Proba obxectiva A9 Esta proba consiste na resolución de problemas e/o ítems, e computarase entre 0 e 10 puntos. 83
 
Observacións avaliación

Para aprobar a asignatura é necesario aprobar a parte de teoría e
problemas e a parte de prácticas de laboratorio. A calificación final é a
suma da (nota de teoría e problemas)*5/6 e a (nota de prácticas de
laboratoria)*1/6 . 


Fontes de información
Bibliografía básica Fraile Mora, J. (2012). Circuitos eléctricos. Madrid: Pearson
Paul, C.R. (2001). Fundamentals of electric circuits analysis. USA: John Willey and Sons
Alexander, C.K. y Sadiku, M.N.O. (2013). Fundamentos de circuitos eléctricos. Méjico: McGraw-Hill
Fraile Mora, J. (2008). Máquinas eléctricas. Madrid: McGraw-Hill
Eguiluz Morán, L.I. y Sánchez Barrios, P. (1989). Pruebas de examen de teoría de circuitos. Santander: Universidad de Cantabria
Eguiluz Morán, L.I. et al. (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Barañáin (Navarra): EUNSA
Eguiluz Morán, L.I. (1986). Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica. Madrid: Alhambra
Sánchez Barrios, P. et al. (2007). Teoría de circuitos: problemas y pruebas objetivas orientadas al aprendizaje.. Madrid: Pearson/Prentice Hall
Humet, L., Alabern, X. y García, A. (1997). Tests de Electrotecnia. Fundamentos de circuitos. Barcelona: Marcombo
Parra, V. et al. (1976). Unidades didácticas de teoría de circuitos (2 vols.). Madrid: UNED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G01101
ÁLXEBRA/730G01106
FÍSICA II/730G01107

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
AUTOMATISMOS, CONTROL E ELECTRÓNICA/730G01116
INTEGRACIÓN DE SISTEMAS ELECTRICOS E ELECTRONICOS DO BUQUE/730G01129

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías