Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) PROXECTO DE BUQUES Código 730G01123
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
Profesorado
Díaz Casás, Vicente
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
fernando.junco@udc.es
Web
Descrición xeral O contido desta materia abarca o desenvolvemento dos coñecementos e técnicas de realizar o anteproxecto dun buque partindo dos requirimentos previstos de actividade. Estudaranse os diferentes parámetros que definen a súa arquitectura, relacións paramétricas, coeficientes, ecuacións de pesos e elementos que constitúen as variables de tipo económico para a súa construción e explotación

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Capacidade para a realización de cálculos de xeometría de buques e artefactos, flotabilidade e estabilidade.
A19 Coñecemento da hidrodinámica naval aplicada.
A23 Capacidade para o deseño e cálculo dos espazos habitables dos buques e artefactos mariños, e dos servizos que se dispoñen nos devanditos espazos.
A28 Coñecemento dos métodos de proxecto da súa tecnoloxía específica.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A18
A19
A23
A28
B2
B3
B4
B8
B16
B17
B18
C1
C2
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Definicións
Requirimentos previstos de actividade
Actividades básicas no proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento Clasificación de buques
Diagramas básicos do proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento
O libro de conceptos dun buque
Libro de conceptos, especificación e contrato de construción A especificación do buque
Características e exemplo dunha especificación tipo
O contrato de construción: Características máis importantes relacionadas co proxecto do buque
Costo inicial y costo de operación Descrición do custo inicial dun buque e os seus diferentes partidas
Criterios e métodos de avaliación económica.
Criterios y métodos de evaluación económica O orzamento do buque e criterio de mérito
Criterio de avaliación técnica e selección de dimensións e coeficientes
Dimensións e relacións entre as dimensións do buque
Tipos de buques Clasificación
Descripción de buques
Selección de configuración, dimensiones y coefficientes Xeneralidades
Variables independentes e dependentes
Selección da cifra de merito. Buques de referencia
Selección da configuración inicial
Selección de solucións e alternativas
Xogo típico de dimensións e coeficientes
Proxecto de formas Xeneralidades
Formulación do problema
Aspecto da curva de áreas seccionales
Contorno de proa. bulbo de popa
Métodos convencionais de proxecto de formas
Proxecto de formas a partir de series sistemáticas
Proxectos de pormas por distorsión de formas existentes
Cálculo de desplazamiento Ecuación do desprazamento
Peso en rosca
Estimación do peso de aceiros e métodos para calcular o peso da estrutura do buque
Formulario vario para cálculo de pesos de diferentes compoñentes do peso en rosca do buque
Definición e distribución do peso en rosca
Peso morto
lastro

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve A18 A19 A23 A28 4 0 4
Traballos tutelados B2 B3 B4 B8 B16 16 32 48
Sesión maxistral B17 B18 C1 C2 C3 C4 C6 32 16 48
Análise de fontes documentais C7 C8 2 4 6
Obradoiro A18 A19 A28 B3 16 16 32
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Avaliación dos coñecementos teóricos da materia
Traballos tutelados Elaboración do anteproxecto dun buque ou artefacto
Sesión maxistral Explicación de los conocimientos y técnicas de la asignatura
Análise de fontes documentais Conceptos básicos del proyecto de buques y artefactos
Obradoiro Resolución de problemas prácticos

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Análise de fontes documentais
Sesión maxistral
Descrición
Seguimiento continuo del avance del proyecto.
Tutorías individualizadas o de grupos reducidos para resolver las incidencias o dificultades detectadas en la elaboración del proyecto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B2 B3 B4 B8 B16 Elaboración obrigatoria dun anteproxecto 15
Obradoiro A18 A19 A28 B3 Resolución de problemas o traballos 5
Proba de resposta breve A18 A19 A23 A28 Aplicación dos conocementos teoricos 80
 
Observacións avaliación
<p>Puesto que la evaluación de los trabajos tutelados y talleres se realizará en las clases presenciales será necesario asistir al menos a un 75% de las mismas para que sean evaluadas. Para computar los puntos de la disferentes metodologías la calificación de los obradoiros y traballos tutelados debe de ser de 5 sobre 10 y la de la prueba será un 4 sobre 10</p>
<p>Salvo a proba o resto so puntuará una vez </p>

Fontes de información
Bibliografía básica Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency &amp;amp;amp;amp;amp; Economy.
(). SOLAS.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
DEBUXO NAVAL/730G01141

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
HIDRODINAMICA NAVAL/730G01127

Materias que continúan o temario

Observacións
SE RECOMIENDA LA ASISTENCIA A CLASE . LA NO ASISTENCIA SE EVALUARA NEGATIVAMENTE


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías