Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) HIDRODINAMICA NAVAL Código 730G01127
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
daniel.pena1@udc.es
Profesorado
Díaz Casás, Vicente
Fariñas Alvariño, Pablo
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
pablo.farinas@udc.es
daniel.pena1@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo de esta materia é acadar que os alumnos entendan e coñecan todo o relativo á hidrodinámica naval nas súas dous caras máis coñecidas, a resistencia ao avance e máis a propulsión, así como o modo de facer os cálculos das devanditas partes da hidrodinámica naval.

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 Coñecemento da hidrodinámica naval aplicada.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B15 Concepción espacial.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
B20 Capacidade de negociación.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento de la hidrodinámica naval aplicada básica A19
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
C3
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TIPOS DE RESISTENCIA XENERALIDADES
TIPOS DE RESISTENCIA
INTRODUCCIÓN PRESENTACIÓN
OBXECTIVOS
BIBILIOGRAFÍA
METODOLOXIA
ANÁLISIS DIMENSIONAL FUNDAMENTOS
TEOREMA DE BUCKINGHAM
COEFICIENTES ADIMENSIONALES
RELACIÓN MODELO BUQUE
RESISTENCIA DE FRICCIÓN XENERALIDADES
PLACA PLANA
MÉTODOS EXPERIMENTAIS
MÉTODOS TEÓRICO EXPERIMENTAIS
LÍNEAS BÁSICAS DE FRICCIÓN
FORMULACIÓNS MODERNAS
RESISTENCIA VISCOSA XENERALIDADES
DIFERENCIAS NA RESISTENCIA DE PLACA PLANA E DE UN BUQUE
DIFERENCIAS NO TIPO DE FLUXO
CAPA LÍMITE
SEPARACIÓN DA CAPA LÍMTE

RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS INTRODUCCIÓN
ONDAS
SISTEMA DE ONDAS ASOCIADO A UN BUQUE EN MOVIMENTO
RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
AUGAS DE PROFUNDIDADE LIMITADA
RESTRICCIÓN LATERAL
CÁLCULO DA RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
OUTRAS COMPOÑENTES DA RESISTENCIA RESISTENCIA DE FORMAS
RESISTENCIA AO AIRE
RESISTENCIA DOS APÉNDICES
RUGOSIDADE INTRODUCCIÓN
TIPOS DE RUGOSIDADE
EXPERIMENTACIÓN CON MODELOS ANTECEDENTES
O USO DE MODELOS NA PRÁCTICA
CANAIS DE EXPERIENCIA
FUNDAMENTOS DOS ENSAIOS

EFECTO DE ESCALA EFECTO DE ESCALA
ESTIMULADORES DE TURBULENCIA
DIFERENCIAS ENTRE O FLUXO NO MODELO E NO BUQUE
MÉTODOS DE CORRELACIÓN INTRODUCCIÓN
MÉTODOS DE CORRELACIÓN
MÉTODO DE FROUDE
MÉTODO DE HUGHES
MÉTODO DE LAP TROOST
MÉTODO DE TELFER
PRESENTACIÓN DE RESULTADOS INTRODUCCIÓN
TIPOS DE PRESENTACIÓN
COEFICIENTES CIRCULARES
SERIES SISTEMÁTICAS QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS
INFLUENCIA DAS FORMAS SOBRE A RESISTENCIA DIMENSIÓNS PRINCIPAIS
COEFICIENTES GEOMÉTRICOS
CURVAS DE AREAS
CUADERNA MAESTRA
FLOTACIÓN
BULBO DE PROA
EMBARCACIÓNS RÁPIDAS NON CONVENCIONAIS INTRODUCCIÓN
PLANEO
SWATH
ACV
SES
HIDROFOIL
PROPULSORES E MAQUINARIA PROPULSORA ANTECEDENTES
MAQUINARIA PROPULSORA E POTENCIA
XEOMETRÍA DO PROPULSOR XEOMETRÍA DA HÉLICES
SUPERFICIES HELICOIDAIS
PROPULSORES CONVENCIONAIS DE PASO FIXO
REPRESENTACIÓN GRÁFICA DA XEOMETRÍA DO PROPULSOR
TEORÍAS FUNCIONAMENTO PROPULSOR TEORÍA CANTIDAD DE MOVIMIENTO
TEORÍA ELEMENTO DE PALA
TEORÍA CIRCULACIÓN
ANALISIS DIMENSIONAL FUNDAMENTOS
TEOREMA DE BUCKINGHAM
COEFICIENTES ADIMENSIONALES
RELACIÓN MODELO BUQUE
ENSAIO DE PROPULSOR EN AUGAS LIBRES TÉCNICA DO ENSAIO
OBXECTIVO DO ENSAIO
DESLIZAMENTO E PASO EFECTIVO
RESULTADOS
ENSAIO DE AUTOPROPULSIÓN INTERACCIÓN CARENA HÉLICE. ESTELA
TIPOS DE ESTELA
INTERACCIÓN HÉLICE CARENA. SUCCIÓN
BULBOS DE POPA
TÉCNICA DO ENSAIO
OBXECTIVO DO ENSAIO
RESULTADOS
CAVITACIÓN INTRODUCCIÓN
ORIXEN
TIPOS
FORMA DE EVITAR A CAVITACIÓN
ENSAIOS PARA DETERMINAR A CAVITACIÓN
CONDICIÓNS DE PROXECTO DO PROPULSOR CONDICIÓNS DE PROXECTO
FORMA DE DETERMINARA POTENCIA DA MAQUINARIA PROPULSORA
CONDICIÓNS DE SERVICIO DOS BUQUES
SERIES SISTEMÁTICAS EN PROPULSIÓN QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS
SERIES MÁIS USADAS EN PROPULSIÓN
PROXECTO DE HÉLICES MÉTODOS DE PROXECTO DE HÉLICES
CÁLCULO A DIÁMETRO ÓPTIMO
CÁLCULO A REVOLUCIÓNS ÓPTIMAS
DIFERENTES TIPOS DE PROPULSORES INTRODUCCIÓN
PASO VARIABLE
CHORRO DE AUGA
EJE VERTICAL
POD
SUPERCAVITANTES
OTROS
SOFTWARE NO MERCADO SOFTWARE NO MERCADO PARA A DETERMINACIÓN DOS DEVANDITOS CÁLCULOS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A19 B23 B22 B21 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B5 B4 B3 B2 B1 C3 C6 C7 C8 6 138 144
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva ESTE CURSO 2015-2016 NON HABERÁ DOCENCIA NESTA ASIGNATURA, PERO SI SE FARÁN PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS MARCADOS NESTA ASIGNATURA.

Farase unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:

1.- Resistencia
2.- Propulsión

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.

A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 50 % do total

Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.

Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2015-2016. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.

A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Ainda que non haberá docencia para esta materia neste curso, si haberá atención personalizada para todolos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A19 B23 B22 B21 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B5 B4 B3 B2 B1 C3 C6 C7 C8 ESTE CURSO 2015-2016 NON HABERÁ DOCENCIA NESTA ASIGNATURA, PERO SI SE FARÁN PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS MARCADOS NESTA ASIGNATURA.

Farase unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:

1.- Resistencia
2.- Propulsión

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Resistencia e Propulsión). Esa nota se obterá considerando en conxunto as notas de Teoría e máis de Problemas.

A parte de Teoría terá unha valoración do 65 % ou o 60 % do total e a de problemas o 35 % ou o 40 % do total, en cada unha de esas duas partes antes citadas.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 50 % do total

Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.

Todos estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor hasta o remate do curso académico 2015-2016. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.

A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE.
100
 
Observacións avaliación

ESTE CURSO 2015-2016 NON HABERÁ DOCENCIA NESTA ASIGNATURA, POLO TANTO, TAMPOUCO HABERÁ: 

           1.- Traballos individuais / prácticas de laboratorio, nin discusións dirixidas.


Fontes de información
Bibliografía básica JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). INTRODUCCIÓN A LA PROPULSIÓN DE BUQUES. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). INTRODUCCIÓN A LA TEORÍA DEL FUNCIONAMIENTO DE LA HÉLICE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). RESISTENCIA AL AVANCE DEL BUQUE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). RESISTENCIA VISCOSA DE BUQUES. CANAL DE EXPERIENCIAS HIDRODINÁMICAS DE EL PARDO
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). TEORÍA DEL BUQUE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)

Bibliografía complementaria (). PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE. S.N.A.M.E.
HARVALD (). RESISTANCE AND PROPULSION OF SHIPS.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G01101
FÍSICA I/730G01102
CONSTRUCIÓN NAVAL E SISTEMAS DE PROPULSIÓN/730G01112
ÁLXEBRA/730G01106
FÍSICA II/730G01107
MÉTODOS INFORMÁTICOS/730G01109
ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G01110
MECANICA/730G01118
MECÁNICA DE FLUÍDOS/730G01119
DEBUXO NAVAL/730G01141

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
PROXECTO DE BUQUES/730G01123
MÉTODOS COMPUTACIONAIS APLICADOS AO PROXECTO DO BUQUE/730G01143
HIDRODINÁMICA COMPUTACIONAL/730G01144

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías