Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) CONTABILIDAD, PLANIFICACIÓN E CONTROL DE CUSTOS Código 730G01145
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Castro Santos, Laura
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
Profesorado
Castro Santos, Laura
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
Web
Descrición xeral A materia explica os coñecementos necesarios sobre contabilidade financeira, planificación de proxectos navais e da súa produción, sistemas de control de custos na construción naval e estudos de viabilidade sobre proxectos de investimento vinculados ao transporte marítimo e á construción naval.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Coñecemento axeitado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B20 Capacidade de negociación.
B22 Vontade de mellora continua.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento da contabilidade financeira da empresa marítima e naval. - Capacidade para a planificación e organización de proxectos navais e da súa produción. - Coñecemento dos sistemas de control de custos na construción e reparación naval. - Capacidade para avaliar proxectos de investimentos na construción e reparación naval. A6
B2
B3
B4
B5
B9
B10
B12
B14
B16
B17
B18
B20
B22
C3
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I: CONTABILIDADE FINANCEIRA TEMA 1: SISTEMAS DE CONTROL DE CUSTES
TEMA 2: RATIOS DE CONTROL
TEMA 3: BALANCES OU ESTADOS DA POSICIÓN FINANCEIRA
BLOQUE II: PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS NAVAIS E O CONTROL DA SÚA PRODUCIÓN TEMA 4: AVANCES DE SITUACION E CURVAS DE CONTROL DE PROXECTOS
TEMA 5: A MELLORA CONTINUA E AS CURVAS DE APRENDIZAXE
TEMA 6: XESTIÓN DE STOCKS.INVENTARIOS
BLOQUE III: A VIABILIDADE DOS PROXECTOS DE INVESTIMENTO NA CONSTRUCIÓN NAVAL E O TRANSPORTE MARÍTIMO TEMA 7: ESTUDO DE VIABILIDADE DE PROXECTOS
TEMA 8: SENSIBILIDADES E RISCOS ASOCIADOS AOS PROXECTOS DE INVESTIMENTO

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A6 B3 B5 B9 B16 B17 B20 B22 C5 C7 7.5 0 7.5
Esquemas A6 B3 B10 B17 B18 C6 C7 C8 1.5 0 1.5
Portafolios do alumno A6 B2 B3 B5 B9 B10 C3 C5 C8 12 0 12
Prácticas a través de TIC A6 B2 B3 B4 B10 B12 B14 B17 C3 14 0 14
Proba obxectiva A6 B2 B3 B4 B10 B14 B16 B18 C3 C6 C8 15 0 15
Sesión maxistral A6 B3 B10 B12 B16 B17 B18 B20 B22 C6 C7 C8 37.5 0 37.5
Solución de problemas A6 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B14 B16 B17 C3 C5 30 0 30
Estudo de casos A6 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B16 B17 B18 B20 B22 C5 C6 C7 C8 0 7.5 7.5
Traballos tutelados A6 B2 B3 B4 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 0 15 15
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con TICs, baseados na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas pola profesora.
Esquemas Representación gráfica e simplificada da información que conlevan uns determinados contidos de aprendizaxe.
Portafolios do alumno Carpeta ou archivador ordeado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e calificacións asignadas polo profesor.
Prácticas a través de TIC Utilización das TIC na aprendizaxe efectiva, mediante prácticas de programas para estudo de balances, custos e viabilidade.
Proba obxectiva Proba estrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas, problemas, etc.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais do temario de contabilidade, planificación e control de custos
Solución de problemas Resolución de exercicios e control de custos, balances, control da organización e planificación do traballo de produción naval, estudos de viabilidade e sensibilidade na construción naval, para resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se foron traballando e que poden ter máis dunha posible solución.
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, para chegar a unha decisión razoada.
Traballos tutelados Promover a aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela da profesora e en escenarios variados. Así os alumnos asumen a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Esquemas
Portafolios do alumno
Descrición
Realización de esquemas, exercicios e prácticas a través de TICs e a súa corrección por parte da profesora para a inclusión destes no seu portafolio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A6 B2 B3 B4 B10 B14 B16 B18 C3 C6 C8 Realización dunha ou varias probas para avaliar os contidos da materia 100
 
Observacións avaliación

A avaliación realizarase mediante:

- Proba obxectiva: unha proba obxectiva do contido da materia. Nela incluirase unha parte teórica e outra práctica segundo o contido a avaliar.


Fontes de información
Bibliografía básica Alonso, A. (1997). Conceptos de organización industrial productiva. Barcelona: Marcombo
IESE business school (). Contabilidad para Dirección. Pamplona: Eunsa
Johnson, Gerry (2000). Dirección estratégica. Madrid: Prentice Hall
Chain, Nassir Sapag (2001). Evaluación de Proyectos de inversión en la empresa. Buenos Aires: Prentice Hall
Allegri, T. (1991). Materials Management Handbook. New York: McGraw-Hill
(2007). Plan General de Contabilidad. B.O.E.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
ORGANIZACIÓN E XESTIÓN DA EMPRESA/730G02108

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías