Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) SISTEMAS DE NAVEGACION, COMUNICACIÓN E POSICIONAMENTO Código 730G01163
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Bouza Fernandez, Javier
Correo electrónico
javier.bouza@udc.es
Profesorado
Bouza Fernandez, Javier
Correo electrónico
javier.bouza@udc.es
Web http://oleo.udc.es
Descrición xeral Nesta materia plásmase a descrición, análise, funcionamento, selección e utilización dos elementos e sistemas de control e regulación dos equipos e servizos empregados no buque e Artefactos Off-shore. Así como, tamén, a súa supervisión e monitorización. Ademais abórdanse diferentes Técnicas e metodoloxías para o deseño e implementación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Coñecemento das características dos sistemas de propulsión naval.
A33 Coñecementos das características dos equipos de radiocomunicacións e dos criterios para a súa instalación.
A34 Coñecementos das características dos equipos de navegación e posicionamento e dos criterios para a súa selección e instalación.
A35 Coñecementos das características dos sistemas de intercambio de datos e criterios para a súa instalación.
A36 Coñecementos relativos ao control de interferencias e compatibilidade electromagnética dos sistemas instalados a bordo.
A47 Coñecer a estrutura dun buque e a súa representación.
A50 Coñecementos de técnicas de mantemento, preventivo, correctivo e programado.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Adquirir o coñecemento teórico e práctico dos sistema de comunicación e posicionamento a bordo do Buque e Artefactos Off-shore. 2. Análise e aplicación do diferentes metodoloxías para o deseño e implementación. 3. Aplicación práctica da supervisión e monitorización destes sistemas nos buques ou Artefactos Off-shore. 4. Dotar o alumno de coñecementos relativos á existencia e contidos das normativas nacionais e internacionais referentes á materia e a súa interpretación 5. Interpretación de planos específicos. 6. Estudar casos prácticos. A15
A33
A34
A35
A36
A47
A50
B1
B2
B3
B5
B7
B9
B13
C6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Tipoloxía, selección e instalación dos sistemas de comunicación no Buque ou Artefacto Off-Shore 1.1 Xeneralidades
1.2 Sistemas de comunicación interior
1.3 Sistemas de comunicación exterior
1.4 Aspectos da montaxe a bordo
Tema 2: Definición e Características dos sistema de posicionamento no Buque ou Artefacto Off-Shore. 1.1 Xeneralidades
1.2 Sistemas de Posicionamento
1.3 Aspectos na implementación e deseño
Tema 3: Normativa e Regulamentación na comunicación e posicionamento do Buque e Artefacto Off-Shore 1.1 Referencias e fontes de información
1.2 Interpretación e aplicación
Tema 4: Estudo de casos prácticos en sistemas de posicionamento e comunicación 1.1 Análise
1.2 Problemáticas
1.3 Implementación
Tema 5: Normas de seguridade na montaxe e mantemento dos sistemas de posicionamento e comunicación. 1.1 Introdución.
1.2 Referencias.
1.3 Aplicación e posta en práctica.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A34 A35 A36 A50 B1 B2 B3 C6 10 10 20
Prácticas de laboratorio A34 B2 B3 B5 B9 30 0 30
Presentación oral B3 B7 B13 1 6 7
Sesión maxistral A15 A33 A34 A35 A36 A47 18 0 18
Proba de ensaio A15 A33 A34 A47 B2 3 0 3
Solución de problemas A15 A33 A34 A35 A47 6.5 20 26.5
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións e exercicios.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expoñendo expoñendo temas, traballos, conceptos.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba de ensaio Consistirá en desarrollar e implementar uno o varios sistemas de regulación y control en Laboratorio.
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Estudo de casos
Descrición
Debido a que cada alumno ten diferente grao de asimilación é importante resolver de forma individual as súas dúbidas e preguntas, xa sexa na aula, no despacho(en horario de titorías), a través do correo electrónico, ou mediante o uso de plataformas TIC (Grupos Google e Skype).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A15 A33 A34 A35 A47 Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. 10
Presentación oral B3 B7 B13 Exposición verbal y evaluación oral de un tema tema propuesto en el Estudio de casos o en la solución de problemas o en los contenidos de la materia. 10
Prácticas de laboratorio A34 B2 B3 B5 B9 Realización de actividades de carácter práctico y su evaluación. 30
Estudo de casos A34 A35 A36 A50 B1 B2 B3 C6 Contemplada su evaluación en la presentación oral y/o en la prueba de ensayo 10
Proba de ensaio A15 A33 A34 A47 B2 Desarrollo de un aplicación y su ensayo en el laboratorio 40
 
Observacións avaliación

A avaliación realizarase en función das Metodoloxías expostas.


Fontes de información
Bibliografía básica Javier Bouza (2009). Apuntes Asignatura. Reprografia y Dropbox
Norma Española (). Instalaciones eléctricas en buques: UNE 21135. Aenor
Historic Naval Ship Association (2012). Navy Electricity and Electronics Training Series. http://www.hnsa.org/doc/index.htm
Det Norske Veritas (2012). Rules & Standards DNV. http://www.dnv.com/resources/rules_standards/index.asp

En el aula se especificará con detalle la bibliografía utilizada para cada tema en particular.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
SISTEMAS HIDRAULICOS E NEUMATICOS/730G02133
SISTEMAS ELÉCTRICOS E ELECTRÓNICOS DO BUQUE/730G02134
TURBOMÁQUINAS TÉRMICAS/730G02139
CONSTRUCIÓN NAVAL E SISTEMAS DE PROPULSIÓN/730G02112
AUTOMATISMOS. CONTROL E ELECTRÓNICA/730G02116

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías