Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) POLÍMEROS E MATERIAIS COMPOSTOS EN CONSTRUCIÓN NAVAL Código 730G01165
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Artiaga Diaz, Ramon Pedro
Correo electrónico
ramon.artiaga@udc.es
Profesorado
Artiaga Diaz, Ramon Pedro
Correo electrónico
ramon.artiaga@udc.es
Web
Descrición xeral O uso dos materiais compostos, e en particular aqueles de matriz polimérica, incrementouse constantemente dende a súa aparición nos anos corenta. Estes materiais propiciaron a construción de embarcacións máis duradeiras, máis lixeiras e máis baratas que as tradicionais.
Na actualidade, grazas á evolución dos procesos e técnicas empregados os materiais compostos constuyen unha alternativa fiable e económica. O seu comportamento en servizo é predicible, conseguen unha importante diminución do peso e unha gran liberdade no deseño de formas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Coñecemento da ciencia e tecnoloxía de materiais e capacidade para a súa selección e para a avaliación do seu comportamento.
A29 Coñecemento dos procesos de construción naval.
A40 Deseño e fabricación de elementos en materiais compostos e polímeros.
A41 Coñecemento do control de calidade do proceso de fabricación e do produto rematado.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir os coñecementos básicos sobre os distintos tipos de materiais compostos. Aínda que pola súa maior utilización nos centraremos nos materiais compostos de matriz polimérica, e máis concretamente naqueles de matriz termoestable, con distintos tipos de reforzo (distintas estruturas téxtiles, fibras, whiskers...).. A8
B1
C1
C4
C6
Familiarizarse con distintas técnicas analíticas empregadas na caracterización de materiais compostos. A8
A41
B3
B5
B10
B12
B13
B16
B21
C1
C2
C3
C8
Adquirir un coñecemento teórico e práctico dos diferentes procesos de fabricación que se utilizan actualmente na construción naval utilizando materiais compostos. A8
A29
A40
B2
B4
B5
B7
B8
B9
B13
B19
B22
C1
C2
C3
C5
C7

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I 1. Introdución aos materiais compostos
2. Matrices poliméricas e reforzos
3. Estrutura "sándwich"
4. Procesos de fabricación
5. Técnicas de moldeo por contacto
6. Técnicas de moldeo asistidas por baleiro
7. Técnicas de moldeo por vía líquida
8. Autoclave
Bloque II 1. Técnicas de caracterización de materiais aplicadas a materiais compostos.
1.1. Análise Termogravimétrica.
1.2. Calorimetría diferencial de varrido.
1.3. Análise mecánico-dinámico.
2. Construción dunha embarcación con resina de poliester e fibra de vidro.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 A29 A40 A41 B22 C5 C7 16 28 44
Prácticas de laboratorio A41 B10 B13 C5 C7 C8 9 7.5 16.5
Traballos tutelados A8 A40 A41 B1 B2 B4 B5 B7 B9 B10 B12 B13 B16 B19 C1 C2 C3 C6 C8 1 25 26
Presentación oral B7 B13 C4 1 4 5
Obradoiro A29 B2 B19 B21 B22 C6 C7 12 0 12
Saídas de campo A29 A41 B21 B22 C5 C7 5 0 5
Proba obxectiva A8 A29 A40 A41 B3 B8 B13 C1 1 0 1
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Por sesión maxistral enténdese a actividade presencial na aula que serve para establecer os conceptos teóricos da material Consiste na exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais/multimedia e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Prácticas de laboratorio Aprendizaxe de distintas técnicas de caracterización de materiais: análise termogravimétrica, calorimetría diferencial de varrido e análise mecánico-dinámico. Estas tres técnicas están dispoñibles na EPS. Preténdese que o alumno se familiarice coas devanditas técnicas e poden ver a súa aplicación ao estudo dos materiais compostos.
Traballos tutelados Estes traballos poden estar relacionados coas prácticas de laboratorio ou cos temas expostos nas sesións maxistrais.
Presentación oral Os alumnos deberán preparar unha presentación oral apoiándose nun arquivo de PowerPoint (ou similar) do traballo tutelado que se lles asignase.
Obradoiro utilizaranse para a construción dunha embarcación con resina de poliester e fibra de vidro, incluíndo a elaboración do modelo, construción do molde e fabricación da peza final.
Saídas de campo Intentarase realizar unha visita a algún estaleiro que traballe con materiais compostos.
Proba obxectiva Consistirá nun serie de preguntas relacionadas co temario da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Atenderanse as posibles dúbidas que lle vaian xurdindo ao alumno durante a realización do traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A8 A40 A41 B1 B2 B4 B5 B7 B9 B10 B12 B13 B16 B19 C1 C2 C3 C6 C8 Avaliación dos traballos tutelados 30
Presentación oral B7 B13 C4 Avaliación da presentación oral do traballo tutelado presentado. 10
Obradoiro A29 B2 B19 B21 B22 C6 C7 Valoración do traballo realizado no Taller. 10
Prácticas de laboratorio A41 B10 B13 C5 C7 C8 Elaboración dunha "libreta de prácticas" na que se reflectirán todas as actividades levadas a cabo no laboratorio e outras relacionadas. 10
Proba obxectiva A8 A29 A40 A41 B3 B8 B13 C1 Avaliación dos coñecementos adquiridos polo alumno a través dun exame. 40
 
Observacións avaliación


A nota final do alumno virá dada pola media ponderada das actividades descritas anteriormente.


Fontes de información
Bibliografía básica
Recollida na web da Biblioteca da UDC no apartado Bibliografía recomendada.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías