Identifying Data 2015/16
Subject (*) VIBRACIONES Y RUIDOS Code 730G02121
Study programme
Grao en Enxeñaría en Propulsión e Servizos do Buque
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Miguez Gonzalez, Marcos
E-mail
marcos.miguez@udc.es
Lecturers
Lorenzo Lourido, Jose Antonio
Miguez Gonzalez, Marcos
E-mail
jose.lorenzo@udc.es
marcos.miguez@udc.es
Web
General description A asignatura de Vibracións e Ruídos divídese en tres partes diferenciadas.

A primeira parte realizará unha aproximación teórica aos fenómenos das Vibracións Estructurales e ao Ruído, analizando de forma xeral os conceptos fundamentais en ambos fenómenos.

A segunda parte, netamente enfocada ao deseño do buque, introducirá os requerimientos e limitacións establecidos no deseño de buques en relación aos fenómenos das Vibracións e os Ruídos. Presentásense dentro dese bloque as solucións constructivas e estándares utilizados como norma na construción naval, así como os requerimientos de confort cada vez de mais aplicación no deseño de buques.

A terceira parte abordará de forma específica o deseño a proba de choque, practica común no deseño de buques de guerra .

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 Capacidade para a realización do cálculo e control de vibracións e ruídos a bordo de buques e artefactos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B9 Actitude orientada á análise.
B11 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B12 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B13 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B16 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Motivar ao grupo de traballo.
B19 Capacidade de negociación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Análise de Vibracións Estructurales e Ruídos, recoñecemento da orixe dos fenómenos e como mellorar as condicións do buque en relacion a estes factores. A16
B1
B2
B3
B4
B6
B8
B9
B11
B12
B13
B16
B18
B19
C1
C2
C3
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Parte I - Introducción Teórica a análise de Vibracións e Ruidos I -1 - Introducción as vibracións
I -2 - Análise de sistemas discretos. Solución de problemas de valores propios e análise modal. Sistemas de un e varios grados de liberdade.
I -3 - Vibracións en buques.
- Frecuencias naturais da estrutura do buque.
- Vibracións debidas as ondas, máquina propulsora e equipos auxiliares e hélice.
- Amortiguamiento hidrodinámico e estrutural.
Parte II - Consideracións de deseño relacionadas coas Vibracións e o Ruido


II 1 .- Introducción á Aplicación do Concepto de Confort ao deseño do Buque.
II-2 .- Requirimientos das Sociedades de Clasificación e Estatutarios. Notacións de Confort.
II-3 .- Análise previo e Medicións a bordo.
II-4 .- Solucións de deseño e construtivas
Parte III - Deseño a Choque

III-1 .- Cargas de Choque
III-2 .- Requirimientos de Choque e solucións de deseño

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A16 B3 C8 48 48 96
Objective test A16 B1 B4 5 0 5
Supervised projects A16 B2 B3 B6 B8 B9 B13 B16 B18 B19 C6 3 30 33
Supervised projects A16 B11 C3 C8 1 10 11
Oral presentation B12 C1 C2 3 0 3
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición dos conceptos básicos de cada tema, facendo especial fincapé naqueles puntos que son a base para o desenvolvemento do tema.
Objective test Para a avaliación dos coñecementos adquiridos realizásense probas obxectivas compostas basicamente de resolución de problemas e resposta a cuestións de teoría.
Supervised projects Realización dun traballo tutelado, no que se realizará o análise dinámica dun sistema mediante o uso do programa Matlab.

Este traballo será realizado en grupo; o número de alumnos definirase ó principio do curso.
Supervised projects Realización dun traballo tutelado, no que se abordará un tema específico relacionado coas Partes 2 e 3 do programa da asignatura. O devandito traballo realizarase de modo individual.
Oral presentation Presentación oral do traballo tutelado relacionado coas partes 2 e 3, fronte ao resto dos alumnos e o profesor da materia. Realizarase, así mesmo, a avaliación do resto de traballos expostos. A necesidade de realización ou non desta presentación, definirase a principios de curso e publicarase na plataforma Moodle.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Supervised projects
Description
Respecto aos traballos tutelados, suscítase o desenvolvemento de tutorías individualizadas nas que se guiará ao alumno na correcta realización dos mesmos, aportando posible bibliografía e fontes de información e consello nas distintas fases do seu desenvolvemento, incluíndo a elaboración da presentación oral e as técnicas básicas para a exposición da mesma.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A16 B2 B3 B6 B8 B9 B13 B16 B18 B19 C6 A puntuación asignada ao traballo tutelado de análise dinámica, supoñerá un máximo dun 20 % da nota final do alumno.

A súa realización é obligatoria para superar a asignatura.

Poderá esixirse a defensa oral do mesmo fronte ó profesor da asignatura.

Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura, tanto no traballo como na posible defensa oral.
20
Oral presentation B12 C1 C2 A cualificación da presentación oral ao traballo tutelado dun tema específico relacionado coas Partes 2 e 3, así como a participación na avaliación das presentacións do resto de alumnos, supoñerá un máximo dun 10 % da nota final en caso de que se programe dita presentación oral.

A realización de ambos é obligatoria para superar a asignatura.

Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura.
10
Objective test A16 B1 B4
Realización do exame teórico/práctico dos contidos da asignatura, podendo incluírse tanto cuestións teóricas como prácticas, desenvolvidas ao longo do curso.

A puntuación desta proba supoñerá un máximo do 60 % da nota final do alumno. Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura.
60
Supervised projects A16 B11 C3 C8 A puntuación asignada ao traballo tutelado do tema específico relacionado coas Partes 2 e 3, supoñerá un máximo dun 20 % da nota final do alumno.

En caso de que se realice a defensa oral do mesmo, a nota final deste traballo corresponderase cun 10%, mentres que a nota da presentación do mesmo suporá outro 10 %.

A realización de ambos é obligatoria para superar a asignatura.

Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura.
10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Espinosa de los Monteros, I. (). Dinámica de Estructuras y Vibraciones del Buque. ETSIN
M. P. Norton,D. G. Karczub (2003). Fundamentals of Noise and Vibration Analysis for Engineers. Cambridge University Press
Harris, Cyril M. (1995). Manual de medidas acústicas y control del ruido.. McGraw-Hill
Casanova Rivas, E. (2001). Máquinas para la Propulsión de Buques. Universidade da Coruña
R.Craig Jr. (1981). STRUCTURAL DYNAMICS. John Wiley and Sons
Lewis, F.M. (1988). Vibration of Ships,Principles of Naval Architecture, Cap. X. SNAME

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
ELASTICIDADE E RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G02117
MECANICA/730G02118

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.