Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) MOTORES DE COMBUSTIÓN INTERNA ALTERNATIVOS Código 730G02135
Titulación
Grao en Enxeñaría en Propulsión e Servizos do Buque
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Fernandez Feal, Maria Mercedes del Coro
Correo electrónico
coro.ffeal@udc.es
Profesorado
Fernandez Feal, Maria Mercedes del Coro
Correo electrónico
coro.ffeal@udc.es
Web
Descrición xeral A materia desenvólvese dentro do plan de estudos en o bloque de contidos establecidos por B.Ou.E. Maquinaria Diesel. Propulsión Electrica. Deseño de Cámara de Máquinas.
Dada a gran importancia que tanto en a propulsión mariña como na xeración de enerxía eléctrica teñen os motores de combustión interna, o obxectivo perseguido exprésase en termos de dotar aos estudantes dos coñecementos, criterios e metodoloxías que lles permitan entender os principios de funcionamento dos motores de combustión interna alternativos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Coñecemento da mecánica e dos compoñentes de maquinas.
A19 Coñecemento dos motores diésel mariños, turbinas de gas e plantas de vapor.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B6 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B7 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B11 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B12 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Concepción espacial.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da mecánica e dos compoñentes de maquinas. A13
Aprender a aprender. Resolver problemas de forma efectiva. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. Traballar de forma autónoma con iniciativa. Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. Actitude orientada ao traballo persoal intenso. Capacidade para encontrar e manexar a información. Capacidade de comunicación oral e escrita. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
Concepción espacial. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. B14
C3
Coñecemento dos motores diésel mariños, turbinas de gas e plantas de vapor. A19

Contidos
Temas Subtemas
UNIDAD TEMÁTICA I

INTRODUCCIÓN AL ESTUDIO DE LOS MOTORES DE COMBUSTIÓN INTERNA.

TEMA 1.- Introducción a los motores de combustión interna
1.1 Concepto máquina térmica
1.2 Concepto de fluido activo.
1.3 Concepto de motor endotérmico.
1.4 Antecedentes.
1.5. Aplicaciones.
UNIDAD TEMÁTICA II

ESTUDIO GENERAL DE LOS MOTORES ALTERNATIVOS

TEMA 2.- Introducción al estudio de los motores alternativos.
2.1 Historia y conceptos fundamentales.
2.2 Esquema y nomenclatura.
2.3 Ciclos operativos de 4 y 2 tiempos.
2.4. Clasificación de motores alternativos.
2.5. El motor de encendido por chispa, EB.
2.6. El motor de encendido por compresión, EC.
2.7. Diferencias principales entre los motores de EB y EC.
2.8. Velocidad y carga del motor alternativo.
TEMA 3.- Ciclos teóricos de los motores alternativos. 3.1 Ciclos teóricos y ciclos reales.
3.2. Análisis de un ciclo y su rendimiento térmico.
3.3. El ciclo Otto teórico.
3.4. El ciclo Diesel teórico.
3.5. El ciclo mixto de Sabathé.
3.6. Comparación entre los tres ciclos teóricos.
3.7. Presión media de un ciclo.
TEMA 4.- Particularidades de los motores de combustión interna alternativos. 4.1 Motor de dos tiempos.
4.2. Sobrealimentación.
TEMA 5.- Ciclos reales de los motores alternativos. 5.1 Ciclo indicado y presión media indicada.
5.2. Diferencias entre los ciclos Otto real y teórico.
5.3. Diferencias entre los ciclos Diesel real y teórico.
5.4. Examen del diagrama indicado.
TEMA 7.- Transformación del fluido operante y requerimientos del motor. 7.1 Composición del fluido operante.
7.2. El aire atmosférico.
7.3. Cantidad de aire necesaria para la combustión.
7.4. Calor total desarrollado en la combustión.
7.5. Formación de la mezcla aire•combustible.
7.6. Requerimientos del motor de EB.
7.7. Requerimientos del motor de EC.
7.8. Potencia, Presión media efectiva y rendimiento.
8.9. Balance térmico.
UNIDAD TEMÁTICA III

COMBUSTIÓN Y FORMACIÓN DE LA MEZCLA.

TEMA 6.- Los combustibles.
6.1. Generalidades.
6.2. Combustibles derivados del petr;oleo.
6.3. Combustibles para motor tipo Otto.
6.4. Combustibles para motor tipo Diesel.
6.5. Los Jet Propulsors, JP.
6.6. Combustibles específicos en propulsión marina.
UNIDAD TEMÁTICA IV

LA LUBRICACIÓN Y LA REFRIGERAICÓN DEL MOTOR.

TEMA 8.- Lubricación y lubricantes.
8.1 Objeto de la lubricación.
8.2. Como se realiza la lubricación.
8.3. Características de los lubricantes concernientes a su empleo en el motor.
8.4. Clasificación de los lubricantes.
8.5. Consideraciones sobre el uso de los lubricantes.
8.6. Sistema de lubricación.
TEMA 9.- La refrigeración. 9.1 Objetivo.
9.2. Cálculo de la cantidad de calor que se ha de disipar.
9.3. Refrigeración por agua. Sistemas usados.
9.4. Circulación forzada. Circulación por termofusión.
9.5. Regulación de la refrigeración.
UNIDAD TEMÁTICA V

PARÁMETROS FUNDAMENTALES Y CURVAS CARACTERÍSTICAS.



TEMA 10.-
10.1. Parámetros fundamentales.
10.2. Curvas características.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 4 136 140
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Considérase neste apartado a realización dun exame escrito sobre os coñecementos adquiridos na materia que englobará aspectos teóricos e prácticos sobre esta.

O exame conterá información sobre a súa forma de avaliación.


Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
La atención personalizada implica la tutorización y ayuda al alumno en la enseñanza y en la búsqueda de los recursos necesarios para plantear y resolver con éxito las tareas encomendadas a lo largo del tiempo en que se cursa la materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 O alumno contestará tanto ás cuestións teóricas como aos exercicios prácticos formulados.

A parte teórica avaliará con 40 puntos e a práctica con 30 puntos.
100
 
Observacións avaliación

A guía está redactada para un curso con docencia.

Unha vez que o alumno se encontre nun curso sen opción a docencia, debido á extinción do Plan de estudos, a avaliación realizarase unicamente en función da Proba mixta; a valoración desta será o 100% da nota final.

Se o alumno no período docente realizou algunha actividade relacionada con Traballos tutelados; será suficiente un 40% para superar a materia.

Se algún alumno que non o realizou no seu momento desexa facelo para optar a idéntica avaliación debe contactar coa profesora responsable da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica López Sánchez, José Javier (2008). Cuestiones y problemas resueltos de motores de combustión interna alternativos. UPV. Valencia
Álvarez Flórez, J.A.; Callejón Agramunt, I; y otros (2005). Motores alternativos de combustión interna. Ediciones UPC / POLITEST
Cabronero Mesas, Daniel (2003). Motores de combustión interna. C.Cabronero-Barcelona
Payri,F.; Desantes, J.M. (2011). Motores de combustión interna alternativos. Reverté
Muñoz Domínguez, Marta (2008). Problemas resueltos de motores térmicos y turbomáquinas térmicas. UNED
Mataix, Claudio (2000). Turbomáquinas térmicas. Edit. Dossat

Bibliografía complementaria Moran, M.J.; Shapiro, H.N. (2004). Fundamentos de Termodinámica técnica. Edit. Reverté


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Termodinámica Técnica/770411205

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Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías