Identifying Data 2018/19
Subject (*) Physics I Code 730G03003
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Nicolas Costa, Gines
E-mail
gines.nicolas@udc.es
Lecturers
Amado Paz, José Manuel
Mateo Orenes, Maripaz
Nicolas Costa, Gines
Tobar Vidal, María José
E-mail
jose.amado.paz@udc.es
paz.mateo@udc.es
gines.nicolas@udc.es
maria.jose.tobar@udc.es
Web
General description Descripción de una de las partes de la Física: Mecánica

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer magnitudes, unidades e dimensións de aplicación nas distintas ramas da ciencia e a enxeñería. Coñecer e comprender os fundamentos da mecánica para profundar en cursos posteriores. Coñecer e comprender estática de fluídos e a conservación da enerxía e masa en dinámica básica de fluídos incompresibles. Coñecementos das propiedades que son comúns aos diferentes tipos de ondas e vibracións. A2
B1
B2
B3
B6
B7
B8
B9
C1
C5

Contents
Topic Sub-topic
Os capítulos e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación Magnitudes, unidades e dimensións. Cinemática. Estática e dinámica da partícula, do sistema de partículas e do sólido ríxido. Mecánica de fluídos. Ondas mecánicas.
Capítulo I INTRODUCIÓN Tema 1 Introdución a Física
Tema 2 Magnitudes físicas
Tema 3 Magnitudes vectoriales
Capítulo II ESTÁTICA DA PARTÍCULA, DO SISTEMA DE PARTÍCULAS E DO SÓLIDO RÍXIDO Tema 4 Estática
Capítulo III CINEMÁTICA Tema 5 Cinemática do punto
Tema 6 Movemento relativo
Tema 7 Cinemática do sólido
Capítulo IV DINÁMICA DA PARTÍCULA Tema 8 Dinámica da partícula
Tema 9 Traballo e enerxía
Capítulo V DINÁMICA DO SISTEMA DE PARTÍCULAS E DO SÓLIDO RÍXIDO Tema 10 Dinámica de sistemas de partículas
Tema 11 Dinámica do sólido ríxido
Capítulo VI MECÁNICA DE FLUÍDOS Tema 12 Sólidos deformables
Tema 13 Estática de fluidos
Tema 14 Dinámica de fluidos
Capítulo VII ONDAS MECÁNICAS Tema 15 Movemento ondulatorio

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 B1 B7 C5 23 23 46
Problem solving A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 20 58 78
Laboratory practice A2 B1 B2 B3 B7 C1 10 6 16
Short answer questions A2 B2 1 1 2
Objective test A2 B2 3 3 6
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Clases de teoría. Asistencia recomendada
Problem solving Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. Resolución por parte do profesor e por parte dos alumnos, dos exercicios propostos. Asistencia recomendada
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. Realización de 4 prácticas de 2H e un exame oral individual das prácticas realizadas (total: 10 horas). Asistencia obrigatoria
Short answer questions Avaliación continua do alumno mediante un exame de contido parcial a mediados do cuadrimestre
Objective test Exame final de todo o contido da materia. Constará dunha parte teórica e outra de problemas

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Discusión sobre os diferentes aspectos da materia: teoría, problemas, prácticas.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial NON ten dispensa académica de exención de asistencia para as Prácticas de laboratorio, aínda que se lle darán facilidades en canto ás datas de realización previa comunicación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A2 B2 proba de contido parcial a mediados do cuadrimestre para a avaliación continua 10
Objective test A2 B2 A teoría contribúe o 40% á nota e os problemas un 60% 80
Laboratory practice A2 B1 B2 B3 B7 C1 Obrigatorias: Non se permiten faltas non xustificadas 10
 
Assessment comments
Realizarase unha proba obxectiva parcial ao longo do cuadrimestre para a avaliación continua (10% cualificación na primeira oportunidade) e unha proba final coincidindo coa data do exame aprobada en Xunta de Centro.

A proba final constará dunha parte de teoría e unha parte de problemas e terá unha duración máxima de 4 horas.

A asistencia e a realización das prácticas de laboratorio son obrigatorias. O seu peso na cualificación establécese na táboa.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial NON ten dispensa académica de exención de asistencia para as Prácticas de laboratorio, aínda que se lle darán facilidades en canto ás datas de realización previa comunicación. Os criterios e actividades de avaliación para este alumnado serán os mesmos que para o resto de alumnos e indícanse na táboa.

Sources of information
Basic Tipler P.A. (2004). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté
Scala J.J. (1995). Análisis vectorial. Reverté
Alonso M., Finn E. (1986-1995). Física. Addison-Wesley
Giancoli D.C. (1997). Física. Prentice Hall
Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley
Serway R.A., Jewett J.W. (2008). Física: para ciencias e ingenierías. Cengage Learning
Bedford A., Fowler W. (1996). Mecánica para ingeniería: Dinámica. Addison-Wesley iberoamericana
Bedford A., Fowler W. (1996). Mecánica para ingeniería: Estática. Addison-Wesley iberoamericana
Beer F.P., Johnston E.R., Eisenberg E.R. (2007). Mecánica Vectorial para ingenieros. McGraw-Hill

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Calculus /730G03001

Subjects that continue the syllabus
Physics II/730G03009
Mechanics/730G03026

Other comments
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", realízanse as seguintes recomendacións: -Facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural -A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: •Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos •En caso de ser necesario realizalos en papel: -Non se empregarán plásticos -Realizaranse impresións a dobre cara. -Empregarase papel reciclado. -Evitarase a impresión de borradores


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.