Identifying Data 2020/21
Subject (*) Physics I Code 730G03003
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Mateo Orenes, Maripaz
E-mail
paz.mateo@udc.es
Lecturers
Amado Paz, José Manuel
Mateo Orenes, Maripaz
Nicolas Costa, Gines
E-mail
jose.amado.paz@udc.es
paz.mateo@udc.es
gines.nicolas@udc.es
Web
General description Descrición dunha das partes da Física: Mecánica
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican os contidos
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
-Sesión maxistral (utilizaranse as plataformas virtuais da UDC)
-Solución de problemas (utilizaranse as plataformas virtuais da UDC)
-Proba mixta (utilizaranse as plataformas virtuais da UDC)
*Metodoloxías docentes que se modifican
-Prácticas de laboratorio: Non se realizan en caso de confinamento ou de non poder realizarse nas adecuadas condicións de seguridade sanitaria.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A través de Moodle, Teams e correo electrónico de acordo co horario de Titorías publicado ou fóra deste horario previa comprobación de compatibilidade por parte do alumno e do profesor.
4. Modificacións na avaliación
-Elimínanse as prácticas de laboratorio da avaliación no caso de que non sexa posible a súa realización polas circunstancias anteriormente descritas nas Metodoloxías docentes que se modifican.
-Proba mixta 100% da cualificación
*Observacións de avaliación:
Realizarase unha proba obxectiva parcial non eliminatorio ao longo do cuadrimestre para a avaliación continua e unha proba final coincidindo coa data do exame aprobada en Xunta de Centro. A proba final constará dunha parte de teoría e unha parte de problemas da totalidade do temario. A nota final calcularase de acordo á seguinte fórmula: (0.4*T+0.6*PB)+0.1*PA. Sendo T: Nota de teoría do exame final; PB: Nota de problemas do exame final; PA: Nota do parcial en caso de ser maior ou igual a 5. No caso de que a nota do parcial sexa inferior a 5 non se terá en conta na avaliación. Todas as notas calculadas sobre 10. Os criterios de avaliación na 2ª oportunidade son os mesmos que os da 1ª oportunidade. Os criterios e actividades de avaliación para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial serán os mesmos que para o resto de alumnos e indícanse na táboa.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 FB2 - Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
B1 CB01 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B6 B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 B7 - Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Knowledge of the basic concepts about the general laws of mechanics and their application for the resolution of engineering problems. A2
B1
B2
B3
B6
B7
B8
B9
C1
C5

Contents
Topic Sub-topic
The following chapters and themes develop the contents established in the Verification Report card Kinematics
Statics
Dynamics
Chapter I INTRODUCTION Lesson 1 Introduction to Physics
Lesson 2 Physical magnitudes
Lesson 3 Vector magnitudes
Chapter II STATICS OF THE PARTICLE, THE PARTICLE SYSTEM AND THE RIGID SOLID Lesson 4 Statics
Chapter III KINEMATICS Lesson 5 Point kinematics
Lesson 6 Relative movement
Lesson 7 Kinematics of the solid
Chapter IV DYNAMICS OF THE PARTICLE Lesson 8 Dynamics of the particle
Lesson 9 Work and energy
Chapter V DYNAMICS OF THE PARTICLE SYSTEM AND THE RIGID SOLID Lesson 10 Dynamics of particle systems
Lesson 11 Dynamics of the rigid solid

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 B1 B7 C5 30 33 63
Problem solving A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 20 36 56
Laboratory practice A2 B1 B2 B3 B7 C1 10 15 25
Mixed objective/subjective test A2 B2 0 4 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions addressed to students, in order to transmit knowledge and facilitate learning. Theory classes on the blackboard. Recommended assistance
Problem solving Technique by means of which a specific problematic situation must be solved, based on the knowledge that has been worked on, which can have more than one possible solution. Resolution by the teacher and by the students of the proposed exercises. Recommended assistance
Laboratory practice Methodology that allows students to learn effectively through the realization of practical activities, such as demonstrations, exercises, experiments and research. Mandatory attendance
Mixed objective/subjective test Test that integrates questions about the theoretical and practical contents of the subject

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Discussion about the different aspects of the subject: theory, problems, practices.
Students with recognition of part-time dedication DO NOT have an academic exemption from attendance exemption for Laboratory Practices, although they will be given facilities regarding the dates of completion prior communication

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A2 B1 B2 B3 B7 C1 Mandatory: Unjustified faults are not allowed 10
Mixed objective/subjective test A2 B2 It consists of a partial non-eliminatory test in the middle of the quadrimester and a final test 90
 
Assessment comments
There will be a partial non-eliminatory test throughout the quadrimester for the continuous evaluation and a final test coinciding with the date of the exam approved in the Center Meeting.

The final test will consist of a part of theory and a part of problems of the whole of the subject.

The attendance and the realization of the laboratory practices are mandatory. Its qualification weight is set in the table.

The final grade will be calculated according to the following formula:
0.1 * PR + 0.9 * (0.4 * T + 0.6 * PB) + 0.1 * PA
Being PR: Note of practices; T: Note of theory of the final exam; PB: Note of problems of the final exam; PA: Note of the Partial exam. All notes calculated on 10

The evaluation criteria in the 2nd opportunity are the same as those in the 1st opportunity.

Students with recognition of part-time dedication DO NOT have an academic exemption of attendance exemption for Laboratory Practices, although they will be given facilities regarding the dates of completion prior communication. The criteria and evaluation activities for this student will be the same as for the rest of the students and are indicated in the table.

Sources of information
Basic Tipler P.A. (2004). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté
Scala J.J. (1995). Análisis vectorial. Reverté
Alonso M., Finn E. (1986-1995). Física. Addison-Wesley
Giancoli D.C. (1997). Física. Prentice Hall
Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley
Serway R.A., Jewett J.W. (2008). Física: para ciencias e ingenierías. Cengage Learning
Bedford A., Fowler W. (1996). Mecánica para ingeniería: Dinámica. Addison-Wesley iberoamericana
Bedford A., Fowler W. (1996). Mecánica para ingeniería: Estática. Addison-Wesley iberoamericana
Beer F.P., Johnston E.R., Eisenberg E.R. (2007). Mecánica Vectorial para ingenieros. McGraw-Hill

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Calculus /730G03001

Subjects that continue the syllabus
Physics II/730G03009
Mechanics/730G03026

Other comments
To help achieve a sustained immediate environment and meet the goal of action number 5: "Healthy and environmental and social teaching and research" of the "Green Campus Ferrol Action Plan", the following recommendations are made: -Make a sustainable use of resources and the prevention of negative impacts on the natural environment -The delivery of the documentary works that are made in this matter: • It will be done through Moodle, in digital format without the need to print them • If it is necessary to make them on paper: - Plastics will not be used - Double-sided prints will be made. - Recycled paper will be used. - The printing of drafts will be avoided


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.