Identifying Data 2015/16
Subject (*) FÍSICA II Code 730G03009
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Tobar Vidal, María José
E-mail
maria.jose.tobar@udc.es
Lecturers
Alvarez Feal, Jose Carlos Juan
Amado Paz, José Manuel
Saavedra Otero, Emilio
Tobar Vidal, María José
E-mail
carlos.alvarez@udc.es
jose.amado.paz@udc.es
emilio.saavedra@udc.es
maria.jose.tobar@udc.es
Web
General description Leis xerais da termodinámica e o electromagnetismo, así como a súa aplicación na resolución de problemas propios da enxeñaría.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Define and distinguish between temperature, heat , energy and work . Describe and understand the laws of classical thermodynamics. A2
B1
B2
B3
C1
C5
Describe the basic principles underlying electric and magnetic fields as well as the classic laws of electromagnetism which describe and relate them. A2
B1
B2
B3
C1
C5
Apply adquired knowledge to the analysis of basic engineering situations : identify the underlying physical phenomena , state and solve the problem using correct matematical expression and give the solution in adequate units . B6
B7
B8
C1
Perform experimental tests in laboratory: analyze the validity of the data obtained and compare results with theoretical predictions. B6
B8
B9
C1

Contents
Topic Sub-topic
TERMODINÁMICA


TEMA 1. Propiedades térmicas da materia.
TEMA 2. Principio cero da termodinámica
TEMA 3. Calor e traballo. Primeiro principio da Termodinámica.
TEMA 4. Procesos de transmisión de calor.
TEMA 5. Transformacións en sistemas termodinámicos. Aplicacions do primeiro principio.
TEMA 6. Reversibilidade dos procesos. Segundo principio da Termodinámica.
INTERACCIONS ELECTROMAGNETICAS TEMA 7. Campo eléctrico
TEMA 8. Potencial eléctrico
TEMA 9. Aplicacións electrostáticas
TEMA 10. Corrente eléctrica
TEMA 11. Magnetostática. Forzas sobre cargas en movemento.
TEMA 12. Campos magnéticos xerados por correntes.
TEMA 13. Propiedades magnéticas da materia.
TEMA 14. Inducción electromagnética.
TEMA 15. Circuitos de corrente alterna.
TEMA 16. Ecuacions de Maxwell.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 B1 B2 B3 C1 C5 22 22 44
Problem solving B2 B6 B7 B8 B9 C1 22 44 66
Laboratory practice B6 B8 B9 C1 10 8 18
Objective test A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 5 15 20
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases de teoría na pizarra
Problem solving Resolución por parte do profesor e por parte dos alumnos, dos exercicios propostos.
Laboratory practice Realización de 5 prácticas en 10 horas
Objective test Exame intermedio con contido parcial e un exame final de todo o contido da materia. Constarán dunha parte teórica e outra de problemas

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Discusión sobre os diferentes aspectos da materia: teoría, problemas, prácticas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B6 B8 B9 C1 Mandatory: No unexcused absences. 10
Objective test A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 Theory accounts for 40% and problems for 60% of the total points obtained. 90
 
Assessment comments

Two objetive tests, partial and final will be held. Both will be celebrated according to exam dates approved by the School Board. They consist of theory and practice (problems) with a maximum duration of 4 hours.

Partial test will cover contents revised up to the date of the exam. Points obtained will account for the 30% of the overall mark.

Final test will cover all the contens of the subject. It will represent 90% of the overall mark for students which have not attended the partial exam. Those who have attended may be examined of the remaining part. The points obtained will represent 60& of the overall mark. Alternatively, they may choose to be examined of the whole subject material in order to raise their partial mark.

On second opportunity, examination will cover the whole contents.  Partial results and laboratory practice will preserve their validity as in first opportunity.

Assistance to laboratory practise is mandatory and to be done in first year enrolment. Points obtained will be kept for 3 consecutive courses. No unexcused absences allowed. Student must attend 4 laboratory practices and a final (individual) examination


Sources of information
Basic Paul A. Tipler, Gene Mosca. (2011). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté
Francis W. Sears, Mark. W. Zemansky (2009). Física universitaria. Addison-Wesley
Serway, Raymond A. (2008). Física : para ciencias e ingenierías. Cengage Learning
Giancoli, Douglas C. (2009). Física para ciencias e ingeniería. Pearson educación
Giancoli, Douglas C. (2002). Física para universitarios. Pearson Educación

Complementary Zemanski, Dittman (). Calor y Termodinámica. McGraw-Hill
Roald K. Wangsness (). Campos Electromagnéticos. Limusa
Francis Sears, Gerhard Salinger (). Termodinámica, Teoría Cinética y Termodinámica Estadística. Reverté


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
CÁLCULO/730G03001
FÍSICA I/730G03003
ÁLXEBRA/730G03006

Subjects that continue the syllabus
FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012
TERMODINÁMICA/730G03014
FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/730G03016
CALOR E FRIO INDUSTRIAL/REFRIG/730G03020

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.