Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A2 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Define and distinguish between temperature, heat , energy and work . Describe and understand the laws of classical thermodynamics. |
A2
|
B1 B2 B3
|
C1 C5
|
Describe the basic principles underlying electric and magnetic fields as well as the classic laws of electromagnetism which describe and relate them. |
A2
|
B1 B2 B3
|
C1 C5
|
Apply adquired knowledge to the analysis of basic engineering situations : identify the underlying physical phenomena , state and solve the problem using correct matematical expression and give the solution in adequate units . |
|
B6 B7 B8
|
C1
|
Perform experimental tests in laboratory: analyze the validity of the data obtained and compare results with theoretical predictions. |
|
B6 B8 B9
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación: |
Principios da Termodinámica
Fundamentos de procesos e máquinas térmicas
Campo eléctrico e magnético
Electromagnetismo
Ecuacións de Maxwell |
TERMODINÁMICA
|
TEMA 1. Propiedades térmicas da materia.
TEMA 2. Principio cero da termodinámica
TEMA 3. Calor e traballo. Primeiro principio da Termodinámica.
TEMA 4. Procesos de transmisión de calor.
TEMA 5. Transformacións en sistemas termodinámicos. Aplicacions do primeiro principio.
TEMA 6. Reversibilidade dos procesos. Segundo principio da Termodinámica. |
INTERACCIONS ELECTROMAGNETICAS |
TEMA 7. Campo eléctrico
TEMA 8. Potencial eléctrico
TEMA 9. Aplicacións electrostáticas
TEMA 10. Corrente eléctrica
TEMA 11. Magnetostática. Forzas sobre cargas en movemento.
TEMA 12. Campos magnéticos xerados por correntes.
TEMA 13. Propiedades magnéticas da materia.
TEMA 14. Inducción electromagnética.
TEMA 15. Circuitos de corrente alterna.
TEMA 16. Ecuacions de Maxwell. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 B1 B2 B3 C1 C5 |
22 |
22 |
44 |
Problem solving |
B2 B6 B7 B8 B9 C1 |
22 |
44 |
66 |
Laboratory practice |
B6 B8 B9 C1 |
10 |
8 |
18 |
Objective test |
A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 |
5 |
15 |
20 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases de teoría na pizarra |
Problem solving |
Resolución por parte do profesor e por parte dos alumnos, dos exercicios propostos. |
Laboratory practice |
Realización de 5 prácticas en 10 horas |
Objective test |
En evaluación continua: Exame intermedio con contido parcial (1/3 aproximadamente) e un exame final do resto (2/3) do contido da materia. Constarán dunha parte teórica e outra de problemas.
Aternativamente: Exame final con todo o contido da materia. Constarán dunha parte teórica e outra de problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
|
Description |
Discusión sobre os diferentes aspectos da materia: teoría, problemas, prácticas.
No caso de dispensa académica, o alumno/a poderá resolver dúbidas no horario de titorías do mesmo
xeito que o resto de alumnado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
B6 B8 B9 C1 |
Mandatory: No unexcused absences. |
10 |
Objective test |
A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 |
Theory accounts for 40% and problems for 60% of the total points obtained. |
90 |
|
Assessment comments |
Two objetive tests, partial and final will be held. Both will be celebrated according to exam dates approved by the School Board. They consist of theory and practice (problems) with a maximum duration of 4 hours. Partial test will cover contents revised up to the date of the exam. Points obtained will account for the 30% of the overall mark. Final test will cover all the contens of the subject. It will represent 90% of the overall mark for students which have not attended the partial exam. Those who have attended may be examined of the remaining part. The points obtained will represent 60& of the overall mark. Alternatively, they may choose to be examined of the whole subject material in order to raise their partial mark. On second opportunity, examination will cover the whole contents. Partial results and laboratory practice will preserve their validity as in first opportunity. Assistance to laboratory practise is mandatory and to be done in first year enrolment. Points obtained will be kept for 3 consecutive courses. No unexcused absences allowed. Student must attend 4 laboratory practices and a final (individual) examination Part-time students as defined by "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" must inform the coordinator professor. Assesment will be perfomed on the same basis as that of full-time students. Exemption of class attendance will not be applied to Laboratory practices, which must be attended on scheduled days including the final examination.
|
Sources of information |
Basic
|
Paul A. Tipler, Gene Mosca. (2011). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté
Francis W. Sears, Mark. W. Zemansky (2009). Física universitaria. Addison-Wesley
M. R. Fernández, J. A. Fidalgo (1994). 1000 Problemas de física general. Everest, Madrid
Serway, Raymond A. (2008). Física : para ciencias e ingenierías. Cengage Learning
Alcaraz i Sendra, Olga (2006). Física : problemas y ejercicios resueltos. Pearson
Burbano de Ercilla, Santiago (1991). Física General: problemas. Mira Editores
Giancoli, Douglas C. (2009). Física para ciencias e ingeniería. Pearson educación
Giancoli, Douglas C. (2002). Física para universitarios. Pearson Educación
Oliver Pina, Ramón (1987). Problemas de física: resueltos y explicados. ETSII , Madrid |
|
Complementary
|
Zemanski, Dittman (). Calor y Termodinámica. McGraw-Hill
Roald K. Wangsness (). Campos Electromagnéticos. Limusa
Francis Sears, Gerhard Salinger (). Termodinámica, Teoría Cinética y Termodinámica Estadística. Reverté |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Calculus /730G03001 | Physics I /730G03003 | Linear Algebra/730G03006 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Fundamentals of Electricity/730G03012 | Thermodynamics /730G03014 | Fundamentals of Electronic Circuits/730G03016 | Industrial Heat Transfer/730G03020 |
|
Other comments |
Para axudar a acadar un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia: - Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático
- Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Emplearase se papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores
Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|