Identifying Data 2018/19
Subject (*) Physics II Code 730G03009
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Tobar Vidal, María José
E-mail
maria.jose.tobar@udc.es
Lecturers
Alvarez Feal, Jose Carlos Juan
Amado Paz, José Manuel
Saavedra Otero, Emilio
Tobar Vidal, María José
E-mail
carlos.alvarez@udc.es
jose.amado.paz@udc.es
emilio.saavedra@udc.es
maria.jose.tobar@udc.es
Web
General description Leis xerais da termodinámica e o electromagnetismo, así como a súa aplicación na resolución de problemas propios da enxeñaría.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Define and distinguish between temperature, heat , energy and work . Describe and understand the laws of classical thermodynamics. A2
B1
B2
B3
C1
C5
Describe the basic principles underlying electric and magnetic fields as well as the classic laws of electromagnetism which describe and relate them. A2
B1
B2
B3
C1
C5
Apply adquired knowledge to the analysis of basic engineering situations : identify the underlying physical phenomena , state and solve the problem using correct matematical expression and give the solution in adequate units . B6
B7
B8
C1
Perform experimental tests in laboratory: analyze the validity of the data obtained and compare results with theoretical predictions. B6
B8
B9
C1

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación: Principios da Termodinámica
Fundamentos de procesos e máquinas térmicas
Campo eléctrico e magnético
Electromagnetismo
Ecuacións de Maxwell
TERMODINÁMICA


TEMA 1. Propiedades térmicas da materia.
TEMA 2. Principio cero da termodinámica
TEMA 3. Calor e traballo. Primeiro principio da Termodinámica.
TEMA 4. Procesos de transmisión de calor.
TEMA 5. Transformacións en sistemas termodinámicos. Aplicacions do primeiro principio.
TEMA 6. Reversibilidade dos procesos. Segundo principio da Termodinámica.
INTERACCIONS ELECTROMAGNETICAS TEMA 7. Campo eléctrico
TEMA 8. Potencial eléctrico
TEMA 9. Aplicacións electrostáticas
TEMA 10. Corrente eléctrica
TEMA 11. Magnetostática. Forzas sobre cargas en movemento.
TEMA 12. Campos magnéticos xerados por correntes.
TEMA 13. Propiedades magnéticas da materia.
TEMA 14. Inducción electromagnética.
TEMA 15. Circuitos de corrente alterna.
TEMA 16. Ecuacions de Maxwell.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 B1 B2 B3 C1 C5 22 22 44
Problem solving B2 B6 B7 B8 B9 C1 22 44 66
Laboratory practice B6 B8 B9 C1 10 8 18
Objective test A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 5 15 20
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases de teoría na pizarra
Problem solving Resolución por parte do profesor e por parte dos alumnos, dos exercicios propostos.
Laboratory practice Realización de 5 prácticas en 10 horas
Objective test En evaluación continua: Exame intermedio con contido parcial (1/3 aproximadamente) e un exame final do resto (2/3) do contido da materia. Constarán dunha parte teórica e outra de problemas.
Aternativamente: Exame final con todo o contido da materia. Constarán dunha parte teórica e outra de problemas.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Discusión sobre os diferentes aspectos da materia: teoría, problemas, prácticas.

No caso de dispensa académica, o alumno/a poderá resolver dúbidas no horario de titorías do mesmo
xeito que o resto de alumnado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B6 B8 B9 C1 Mandatory: No unexcused absences. 10
Objective test A2 B1 B2 B3 B6 B7 B8 Theory accounts for 40% and problems for 60% of the total points obtained. 90
 
Assessment comments

Two objetive tests, partial and final will be held. Both will be celebrated according to exam dates approved by the School Board. They consist of theory and practice (problems) with a maximum duration of 4 hours.

Partial test will cover contents revised up to the date of the exam. Points obtained will account for the 30% of the overall mark.

Final test will cover all the contens of the subject. It will represent 90% of the overall mark for students which have not attended the partial exam. Those who have attended may be examined of the remaining part. The points obtained will represent 60& of the overall mark. Alternatively, they may choose to be examined of the whole subject material in order to raise their partial mark.

On second opportunity, examination will cover the whole contents.  Partial results and laboratory practice will preserve their validity as in first opportunity.

Assistance to laboratory practise is mandatory and to be done in first year enrolment. Points obtained will be kept for 3 consecutive courses. No unexcused absences allowed. Student must attend 4 laboratory practices and a final (individual) examination

Part-time students as defined by "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" must inform the coordinator professor. Assesment will be perfomed on the same basis as that of full-time students. Exemption of class attendance will not be applied to Laboratory practices, which must be attended on scheduled days including the final examination.


Sources of information
Basic Paul A. Tipler, Gene Mosca. (2011). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté
Francis W. Sears, Mark. W. Zemansky (2009). Física universitaria. Addison-Wesley
M. R. Fernández, J. A. Fidalgo (1994). 1000 Problemas de física general. Everest, Madrid
Serway, Raymond A. (2008). Física : para ciencias e ingenierías. Cengage Learning
Alcaraz i Sendra, Olga (2006). Física : problemas y ejercicios resueltos. Pearson
Burbano de Ercilla, Santiago (1991). Física General: problemas. Mira Editores
Giancoli, Douglas C. (2009). Física para ciencias e ingeniería. Pearson educación
Giancoli, Douglas C. (2002). Física para universitarios. Pearson Educación
Oliver Pina, Ramón (1987). Problemas de física: resueltos y explicados. ETSII , Madrid

Complementary Zemanski, Dittman (). Calor y Termodinámica. McGraw-Hill
Roald K. Wangsness (). Campos Electromagnéticos. Limusa
Francis Sears, Gerhard Salinger (). Termodinámica, Teoría Cinética y Termodinámica Estadística. Reverté


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Calculus /730G03001
Physics I /730G03003
Linear Algebra/730G03006

Subjects that continue the syllabus
Fundamentals of Electricity/730G03012
Thermodynamics /730G03014
Fundamentals of Electronic Circuits/730G03016
Industrial Heat Transfer/730G03020

Other comments

Para axudar a acadar un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia:

  • Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático
  • Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
  • En caso de ser necesario realizalos en papel:
    • Non se emplearán plásticos
    • Realizaranse impresións a dobre cara.
    • Emplearase se papel reciclado.
    • Evitarase a impresión de borradores

Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.