Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) RESISTENCIA DOS MATERIAIS Código 730G03013
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Reinosa Prado, Jose Manuel
Correo electrónico
j.reinosa@udc.es
Profesorado
Gutierrez Fernandez, Ruth Maria
Loureiro Montero, Alfonso
Reinosa Prado, Jose Manuel
Correo electrónico
ruth.gutierrez@udc.es
a.loureiro@udc.es
j.reinosa@udc.es
Web http://sites.google.com/site/structuralanalysislab/
Descrición xeral Resistencia dos materiais é a asignatura base do cálculo e análise de estructuras e elementos mecánicos. Proporciona ó alumno, os conceptos básicos de tensión e deformación. Estudiase o comportamento de elementos sometidos a esforzo axil, cortante, torsor e flector.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas salvo Solucion de problemas que pasaría a non presencial.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Solución de problemas, que pasaría a non presencial.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: en horario de clase de teoría e titorías.
- Moodle: os días de clase e en horario de titorías. Dispoñen de foros para actividades específicas e volcado dos contidos virtuais e todo tipo de informacións da asignatura.

4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións na avaliación salvo pola non presencialidade da proba mixta
*Observacións de avaliación:
Mantense tal e como figura na guia docente.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 CR8 - Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
B2 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e utilizar os principios da resistencia dos materiais A14
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación:
Carga axial; esforzos, tensións e deflexións en vigas; estados planos; tensión.
Tema 1: Introducción a resistencia dos materiais. Tensión normal e deformación lineal. Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidade. Lei de Hooke e coeficiente de Poisson. Tensión tanxencial e deformación angular. Tensions e cargas admisibles. Diseño para cargas axiais e cortante directo.
Tema 2: Carga axial. Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicose deformacions previas. Tensions sobre seccions inclinadas. Enerxía de deformación.
Tema 3. Torsión. Introducción. Deformacions a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E y G. Transmisión de potencia por medio de eixes circulares.
Tema 4. Esforzos cortantes e momentos flectores. Introducción. Tipos de vigas, cargas e reaccions. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacions entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de tensión cortante e de momento flector.
Tema 5. Tensions en vigas I. Introducción. Flexión pura e flexión non uniforme. Curvatura dunha viga. Deformacions lineais lonxitudinais en vigas. Tensions normales en vigas con material elástico lineal. Diseño de vigas a flexión.
Tema 6. Tensions en vigas II. Vigas non prismáticas. Tensions tanxenciais en vigas de sección transversal rectangular e circular. Tensions tanxenciais nas almas de vigas con alas. Centro de esforzos cortantes.
Tema 7. Análise de tensions e deformacions. Introducción. Tensión plana. Tensions principais e tensions tanxenciales máximas. Círculo de Mohr. Lei de Hooke para tensión plana. Aplicacions da tensión plana. Tensión triaxial. Deformación plana.
Tema 8. Deflexions en vigas. Introducción. Ecuacions diferenciais da curva de deflexión. Deflexions por integración da ecuación do momento flector. Deflexions por integración das ecuacions do esforzo cortante e da carga.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 24 39 63
Solución de problemas A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 24 12 36
Prácticas a través de TIC A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 0 10 10
Traballos tutelados A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 8 16 24
Proba mixta A14 B2 B3 B7 C4 C5 4 6 10
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, que ten como finalidade transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe no ámbito da análisise estrutural.
Solución de problemas Técnica de traballo en grupo para resolver casos prácticos, mediante exposición, discusión, participación e cálculo. Empregase calculadora.
Prácticas a través de TIC Practicas a través da plataforma Moodle.
Traballos tutelados Traballo individual para resolver un caso práctico
Proba mixta Proba mixta utilizada para a avaliación da aprendizaxe

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Seguimento e orientación dos problemas concretos xurdidos no desenrrolo das distintas actividades docentes realizadas.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A14 B2 B3 B7 C4 C5 Realizarase un exame final da asignatura no que haberá que sacar unha nota mínima de 3.5 sobre 10 para facer media coas prácticas e traballos tutelados. 70
Prácticas a través de TIC A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Realizaranse unha serie de probas a través da plataforma Moodle. Todalas probas han de terse entregado coa máxima puntuación para que esta parte se evalúe. Non existe límite de intentos. 5
Traballos tutelados A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Traballo individual e progresivo sobre os contidos da asignatura 25
 
Observacións avaliación

Os alumnos con dispensa académica quedan
eximidos da
asistencia a clase, que, por outro lado, non é obrigatoria tampouco para
os alumnos con dedicación a tempo completo.  O sistema de avaliación é
análogo ó dos alumnos a tempo completo.

Na segunda oportunidade o 70% da nota corresponde á proba mixta (exame final sobre os contidos da asignatura) e o 30% corresponde ó traballo tutelado.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Hibbeler, Russell C. Traducción José de la Cera Alonso, Virgilio González y Pozo. (2006). Mecánica de materiales. Sexta edición.. Pearson Educación, México.
Gere James M.; Tmoshenko (2002). Resistencia De Materiales. Quinta edición.. Editorial Paraninfo, Madrid.

Bibliografía complementaria Craig, Roy R. (2002). Mecánica de materiales. . Compañía Editorial Continental, México.
Ferdinand P. Beer et al. (2009). Mecánica de materiales. Quinta edición.. Mc Graw-Hill, México, Madrid.
Ortiz Berrocal, Luis. (). Resistencia de materiales. . McGraw-Hill, Madrid, ESPAÑA, 2007.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G03001
FÍSICA I/730G03003
ÁLXEBRA/730G03006
FÍSICA II/730G03009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
ESTRUTURAS/730G03021
RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027
Tecnoloxía e Deseño de Estruturas/730G03071
Tipoloxías Estruturais/730G03070
Modelización de Estruturas por Elementos Finitos/730G03069

Observacións
 Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":           
• A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:              
Solicitaráse en formato virtual e/ou soporte informático             
Realizaráse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos             
•  No caso de ser necesario realizalos en papel:                 
-     No se empregarán plásticos                 
-     Faranse impresioóns a doble cara.                
-     Empregarase papel reciclado.
-     Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías