Identifying Data 2018/19
Subject (*) Fundamentals of Electronic Circuits Code 730G03016
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Leira Rejas, Alberto Jose
E-mail
alberto.leira@udc.es
Lecturers
Leira Rejas, Alberto Jose
E-mail
alberto.leira@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
General description Coñecer o funcionamento dos principais compoñentes electrónicos.
Analizar de forma práctica (simulación e montaxes reais) e teórica circuítos electrónicos básicos.
Manexo basico dos equipos de medida (osciloscopio e polímetro) e de alimentación (xerador de sinal e fonte de alimentación).
Manexo basico do software para a simulación de circuítos electrónicos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A11 Coñecementos dos fundamentos da electrónica.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o funcionamento dos principais compoñentes electrónicos (díodos, transistores, amplificadores operacionais, sensores, portas lóxicas, etc). A11
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C4
C5
C6
Analizar de forma práctica (simulación e montaxes reais) e teórica circuítos electrónicos básicos. A11
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C4
C5
C6
Manexo dos equipos de medida (osciloscopio e polímetro) e de alimentación (xerador de sinal e fonte de alimentación) necesarios para analizar montaxes reais de circuítos electrónicos básicos. A11
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C4
C5
C6
Manexo de software para a simulación de circuítos electrónicos. A11
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. Compoñentes electrónicos pasivos. 1.1 Resistencias
1.1.1. Tipos de resistencias.
1.1.2. Potenciómetros e reóstatos
1.1.3. Resistencias non lineais
1.1.4. Resistencia en alta frecuencia
1.2. Condensadores
1.2.1. Tipos de condensadores.
1.2.2. Trimmeres e condensadores variables.
1.2.3. Fenómenos de carga e descarga.
1.2.4. Condensador en alta frecuencia
1.3. Indutancias
1.3.1. Indutancias e ferritas
1.3.2. Características de bobinas e ferritas
1.3.3. Fenómenos de carga e descarga
1.3.4. Indutor en alta frecuencia
Os seguintes temas (6) desenrolan os contidos da memoria de verificación que son: Compoñentes electrónicos pasivos
Amplificador Operacional
Circuitos lineais e non lineais básicos
Xeradores de sinal e multivibradores
Compoñentes semiconductores
Amplificadores de pequeña sinal
Circuitos con diodos
Técnicas de análise e simulación de circuitos analóxicos
2. Amplificador Operacional. 2.1. Modelo Ideal. Parámetros Fundamentais
2.2 Amplificadores de tensión.
2.3 Amplificadores de corrente.
2.4 Amplificadores de transconductancia.
2.5 Amplificadores de transresistencia.
2.6 Amplificadores. Resposta en frecuencia.
2.7 Diagramas de Bode.
3. Circuítos lineais e non lineais básicos. Xeradores de sinal e multivibradores. 3.1. Circuítos Básicos.
3.1.1. Amplificador Investidor.
3.1.2. Amplificador No Investidor
3.1.3. Sumador
3.1.4. Seguidor de Tensión.
3.1.5. Amplificador Diferencial.
3.1.6. Integrador
3.1.7. Diferenciador
3.1.8. Trigger Smith
4.Circuitos con diodos. 4.1. Estados do díodo.
4.2. Modelo do díodo.
4.3. Díodo zener.
4.4. Circuítos básicos con díodos.
4.4.1. Circuítos limitadores.
4.4.2. Circuítos de Rectificación.
4.4.2.1. Rectificadores con díodos.
4.4.2.2. Rectificadores de precisión
4.4.2.3. Rectificadores controlados.
4.4.3. Circuítos fixadores
4.5. Análise mediante o método de punto crítico
5. Compoñentes electrónicos semiconductores. Amplificadores de pequeno sinal 5.1. Transistor bipolar. Principios Físicos.
5.1.1. Transistor sen polarización
5.1.2. Transistor Polarizado.
5.1.3. Curvas características de Entrada e de Saída
5.1.4. Zonas de Funcionamento.
5.1.5 Recta de carga.
5.1.6. Modelo estático.
5.1.7 Análise de Punto de Traballo.
5.1.8 Circuítos de Polarización.
5.1.9 O transistor como interruptor.
5.2 Transistores de efecto campo de porta illada MOSFET.
5.2.1 Mosfet de Enriquecimiento e deplexión.
5.2.2 Principios Físicos.
5.2.3. Zonas de funcionamento.
5.2.4 Curvas características de entrada e de saída.
5.2.5 Modelo estáticos.
5.2.6 Análise de Punto de Traballo.
5.2.7 Circuítos de Polarización.
5.3 Transistores de efecto campo de unión JFET.
5.3.1 Principios Físicos.
5.3.2 Zonas de funcionamento.
5.3.3 Curvas características de entrada e de saída
5.3.4 Modelo estáticos..
5.3.5. Análise de Punto de Traballo.
5.3.6. Circuítos de Polarización.
5.3.7 O transistor de efecto campo como resistencia.
5.3.8 O transistor de efecto campo como interruptor.
5.4 Amplificadores de pequeno sinal con transistores bipolares e FET
6.Técnicas de análises e simulación de circuítos electrónicos analóxicos 6.1 Aspectos xerais sobre simulación electrónica.
6.2 Introducción ó análise de circuitos electrónicos.
6.3 Exemplos :
Amplificadores diferenciais e de instrumentación.
Filtros analóxicos activos e pasivos.
Sensores e transductores.
Optoelectrónica
Convertidores AD/DA

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 0 15 15
Laboratory practice A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 9 0 9
Objective test A11 B1 5 15 20
Guest lecture / keynote speech C2 20 20 40
Multiple-choice questions A11 B1 1 5 6
Oral presentation B4 B7 C3 C5 1 15 16
Problem solving C4 16 24 40
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de foma teórica e práctica mediante simulación. A súa realización é voluntaria e avaliable. Unha solución detallada de cada problema proposto publicarase na FV para a autoevalución do alumno. Unha das prácticas de laboratorio realízase de forma non presencial realizando un titorial para a aprendizaxe básica de creación e análise de circuítos electrónicos con Orcad Pspice.
Laboratory practice Consistirá na montaxe real e simulación de circuítos electrónicos básicos utilizando os aparatos de medida e de alimentación básicos (osciloscopio, funete alimentación, xerador de sinal e polímetro) e o programa de simulación electrónica Orcad Pspice.
Objective test A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. Haberá polo menos un exame parcial.
Guest lecture / keynote speech Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico.
Multiple-choice questions Realizaranse probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, de forma periódica, nas horas de clase e/ou ao mesmo tempo que as probas obxectivas.
Oral presentation Exposición audiovisual dalgún tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa.
Problem solving Durante as sesións maxistrais formúlanse supostos prácticos para a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno.

Personalized attention
Methodologies
Multiple-choice questions
Laboratory practice
ICT practicals
Problem solving
Objective test
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Description
Nesta asignatura, dado o nivel de virtualización, admítese a dispensa académica e a dedicación a tempo parcial, sin esquecer a obrigatoriedade de aprobar as prácticas de laboratorio.
Asociadas ás leccións Maxistrais, presentación oral e as sesións prácticas, cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
Aqueles alumnos e alumnas con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia deberán poñerse en contacto co profesor responsable para que lle proporcione materiais e unha guía de seguimento da materia, que lle permita a superación da mesma.

Estes materiais poderán ser, así mesmo, publicados na contorna virtual da materia.
Ademáis, proporanse unhas tutorías específicas para as personas que teñan dispensa académica, de cara a preparar o examen de laboratorio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A11 B1 Realizaranse dúas probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, unha con cada parcial. 20
Laboratory practice A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 A súa realización con asistencia e aproveitamento axeitado, terá unha valoración de 6 puntos (se o alumno/a non tivo ningunha falta de asistencia), 5 puntos (se o alumno/a tivo unha falta de asistencia) e en caso de ter 2 ou máis faltas obterá un No Apto, (terá dereito a un exame de prácticas, unha vez que realice o exame final e obteña unha cualificación suficiente nese final).

Na última práctica incluiranse uns exercicios de prácticas puntuables dende 0 a 2 puntos máximo, a realizar polos alumnos que obtivesen un aprobado nas prácticas.

O aprobado en prácticas é imprescindible para aprobar a materia.
A nota obtida nas Prácticas de Laboratorio gárdase para o curso seguinte.
8
ICT practicals A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.

A nota obtida nas Prácticas a través de TIC, non se garda para o curso seguinte.
15
Objective test A11 B1 As probas obxectivas escritas teñen o obxectivo de comprobar se o alumno/a adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia.

Realizaranse un primeiro parcial durante o curso e un segundo parcial, dentro do exame final. Cada parcial valerá 35 puntos máximo, (terá 25 puntos de proba obxectiva, máis 10 puntos dunha proba de resposta múltiple).

Os que suspendesen o primeiro parcial, terán que recuperalo no exame final.

O exame de Xullo terá a mesma estrutura.

Se algún alumno aproba algún dos dous parciais, durante o curso ou en Xuño, pero non aproba a materia, ese parcial gárdase para Xullo.

Os parciais non se gardan para o curso seguinte.?
50
Oral presentation B4 B7 C3 C5 Exposición audiovisual dun tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa.

A nota obtida na Presentación oral, non se garda para o curso seguinte.
7
 
Assessment comments

Para aprobar a materia hai que
obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final
obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC,
Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e
Proba obxectiva, sempre e cando se cumpran as seguintes condicións:

Que se realizaron e aprobaron as Prácticas de laboratorio e ademais:

- Obter polo menos 14 puntos no exame parcial, polo menos 14 no final e que a suma total valla 35 puntos.

- No caso de non obter polo menos 14 puntos no exame parcial, deberá repetirse esta parte no exame final e aplicarase o devandito no apartado anterior.

No caso de aprobar na convocatoria de xuño una das dúas partes, gardarase ata a convocatoria de xullo.

Exemplos

Primeiro parcial 14 puntos. Exame final 22 puntos. Total 36 puntos. Apta a parte obxectiva

Primeiro parcial 10 puntos. No  final repítese o primeiro parcial

Primeiro parcial 18 puntos. Exame final 10 puntos. Non apto pero gárdase o primeiro parcial para xullo

etc

Non se gardará para cursos sucesivos nada que non sexan as prácticas de laboratorio.

Tendo en conta que a asistencia e realización das prácticas é obrigatoria para superar a materia, os alumnos e alumnas con recoñecemento  de dedicación  a tempo    parcial  e  dispensa académica de exención de asistencia, terán que realizar un exame extraordinario de laboratorio, tras a realización do exame da materia na primeira oportunidade.
Para axudar á superación da mesma, o profesor achegaralles unhas adendas complementarias aos guións das prácticas, cunha mellor comprensión das mesmas e facilitar a preparación do citado exame.
O mesmo é aplicable para a segunda oportunidade.

Por tanto, remítese ás persoas con dispensa académica ao apartado 6 da guía, para preparar o exame de laboratorio.


Sources of information
Basic

Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Vestíbulo

Norbert R. Malik, Circuítos Electrónicos Análise, Simulación e Deseño, Prentice Hall, 1998.

Pallas Areny. Sensores e acondicionadores de sinal. Marcombo.

Floyd T.L (2000). Fundamentos de Sistemas Dixitais. Prentice-Vestíbulo, 7ª Ed

Recursos dispoñibles na Facultade Virtual de a UDC (titoriais, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.)

Complementary

Maloney, Timothy J(1997). Electrónica Industrial Moderna.Prentice-Hall, 3ª Ed.

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume I: Circuítos DC e AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro,

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume II: Dispositivos, circuítos e amplificadores operacionais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro,

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume III: Datos e comunicacións dixitais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro,


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentals of Electricity/730G03012

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

          

 A entrega dúas  traballos  documentais  feitos  neste asunto:

              •  Pedirase en formato virtual e /  ou soporte informático

             •  Realizarase a través de Moodle, en formato  dixital  sen  necesidade de imprimir

             • Se  é necesario  facelos en papel:

                  - Vos plásticos  non utilizaranse

                 -  As  impresións  dobre cara  realizaranse.

                 -  Usarase ou papel reciclado.

                 -  Evitarase a impresión de borradores.

 Debe  ter en  conta a importancia dous principios éticos relacionados  cos valores dá  sustentabilidade nos  comportamentos  persoais e  profesionais



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.