Identifying Data 2020/21
Subject (*) Theory of Machines Code 730G03019
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
E-mail
javier.cuadrado@udc.es
Lecturers
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
Luaces Fernández, Alberto
Lugris Armesto, Urbano
Naya Villaverde, Miguel Ángel
E-mail
javier.cuadrado@udc.es
alberto.luaces@udc.es
urbano.lugris@udc.es
miguel.naya@udc.es
Web http://lim.ii.udc.es/docencia/iin-gm-teomaq/
General description Cinemática e dinámica de máquinas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas, pero adaptadas á non presencialidad. O contido das clases presenciais, xa sexa sesión maxistral ou solución de problemas, enviarase a través de Moodle aos alumnos. O traballo tutelado manterase, realizándose a avaliación na forma que permita a situación. E a proba mixta realizarase online a través de Moodle.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Como se dixo antes, mantéñense todas pero adaptadas á non presencialidad.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Consultas por email e Teams.
4. Modificacións na avaliación
Ningunha.
*Observacións de avaliación:
Ningunha.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 CR7 - Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos.
B1 CB01 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 CB04 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C4 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principios de teoría de máquinas e mecanismos. A13
B1
B2
B4
B5
B7
B9
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Cinemática e dinámica de máquinas e mecanismos.
Topoloxía de mecanismos. Definicións: mecanismo, elemento, par, graos de liberdade.
Clasificación de elementos e pares.
Graos de liberdade dun mecanismo.
Cinemática de mecanismos. Cinemática do punto: posición, velocidade e aceleración.
Derivada dun vector nunha base móbil.
Cinemática do sólido indeformable: posición, velocidade e aceleración.
Movemento de arrastre e relativo dun punto material.
Movemento de arrastre e relativo dun sólido indeformable.
Cinemática da rodadura.
Cálculo de velocidades e aceleracións en mecanismos planos.
Dinámica de mecanismos. Fundamentos.
Análise dinámica directa de mecanismos.
Análise dinámica inversa de mecanismos.
Levas, engrenaxes e outros tipos de transmisións. Clasificación das levas e seguidores.
Diagramas de desprazamento.
Cinemática e dinámica de levas e seguidores.
Tipos de engrenaxes. Utilidade.
Lei xeral de engrene. Perfil de evolvente.
Engrenaxes cilíndrico-rectos.
Dinámica de engrenaxes.
Trens de engrenaxes.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 27 45 72
Mixed objective/subjective test A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 3 0 3
Problem solving A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 30 45 75
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases en encerado, con emprego de transparencias de xeito ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. Ao impartirse de forma remota, as clases serán gravadas en vídeo e postas ao dispor dos alumnos.
Mixed objective/subjective test Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas.
Problem solving Resolución de problemas en encerado. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de exame resoltos para ir traballando pola súa conta.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
As horas dedicadas a titorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas.
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante o material preciso para estudar a materia (teoría e problemas), e o profesor atenderá ao estudante durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas. 70
Problem solving A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 Ao longo do curso, en tres ocasiones propoñerase un problema ao principio da clase, e recollerase ao final, puntuándose cun máximo de 1 punto. 30
 
Assessment comments

O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade. 

No caso de estudantes con dispensa académica, o 100% da avaliación será a proba mixta, para evitar que o estudante teña que acudir a clase durante o curso. Isto é válido tanto para a primeira como para a segunda oportunidade.


Sources of information
Basic

- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.

- ERDMAN, A.G. y SANDOR, G.N., "Diseño de Mecanismos", 3ª ed., Prentice-Hall, 1998.

- MABIE, H.H. and REINHOLTZ, C.F., "Mechanisms and Dynamics of Machinery", Wiley, 1987.

- NORTON, R.L., "Diseño de Maquinaria", 3ª ed., McGraw-Hill, 2004.

- UICKER, J.K., PENNOCK, G.R. and SHIGLEY, J.E., "Theory of Machines and Mechanisms", 3rd ed., Oxford University Press, 2003.

Complementary

- BARTON, L.O., "Mechanism Analysis", 2nd edition, Marcel Dekker, 2001.

- JOSEPHS, H. and HUSTON, R.L., "Dynamics of Mechanical Systems", CRC Press, 2002.

- HERNANDEZ, A., "Cinemática de Mecanismos", Editorial Síntesis, 2004.

- RAMAMURTI, V., "Mechanics of Machines", CRC Press, 2002.

- RAO, S., "Mechanical Vibrations", Addison-Wesley, 1995.

- WALDRON, K.J and KINZEL, G.L., "Kinematics, Dynamics, and Design of Machinery", Wiley, 1999.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mechanics/730G03026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Machine Design/730G03028

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
- En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.