Identifying Data 2018/19
Subject (*) Industrial Heat Transfer Code 730G03020
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Construcións Navais
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Lamas Galdo, Isabel
E-mail
isabel.lamas.galdo@udc.es
Lecturers
Arce Ceinos, Alberto
Lamas Galdo, Isabel
E-mail
alberto.arce@udc.es
isabel.lamas.galdo@udc.es
Web
General description Aportar ao alumno os fundamentos da transmisión de calor e introducilo no equipo básico implicado nesta operación.
Asentar e completar os coñecementos do alumno sobre conducción e convección de calor, incorporar o estudio da radiación como mecanismo de transporte.
Estudiar os fundamentos da transmisión de calor en fluxo externo e interno de fluidos para a súa posterior aplicación a operacións basadas na mecánica de fluidos.
Dar unha visión global dos equipos de intercambio de calor de uso industrial, e capacitar o alumno para realizar o deseño de algúns equipos sinxelos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría.
A21 Coñecementos aplicados de enxeñaría térmica.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aportar ao alumno os fundamentos da transmisión de calor e introducirlle no equipo básico implicado nesta operación. Asentar e completar os coñecementos do alumno sobre conducción e convección de calor, incorpora-lo estudio da radiación como mecanismo de transporte. Estudia-los fundamentos da transmisión de calor en fluxo externo e interno de fluidos para a súa posterior aplicación a operaciones basadas na mecánica de fluidos. Dar unha visión global dos equipos de intercambio de calor de uso industrial, e capacitar ó alumno para realiza-lo deseño dalgunos equipos sinxelos. A7
A21
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6
Utilización das fontes de coñecementos de transmisión de calor e a súa importancia en procesos industriais máis usuais, e desenrolo dunha capacidade de traballo autónomo a partir das mesmas. Utilización da informática, programas de texto e follas de cálculo (Microsoft Excel e EES). Utilización do principal idioma na utilización de fontes, o inglés. Desenrolo da capacidade de abstracción e modelización, coa utilización de equipos de transmisión de calor na representación e apreciación da realidade dos procesos industriais que envolven transmisión de calor. Fomenta-lo traballo individual e en grupo dos alumnos. A7
A21
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction to heat transfer 1.1. History
1.2. Aplications
1.3. Fundamentals
1.4. Mechanisms
1.4.1. Heat conduction
1.4.2. Heat convection
1.4.3. Thermal radiation
1.5. Heat balance on a solid surface
2. One-dimensional, steady-state heat conduction 2.1. Heat conduction general equation
2.2. Plane wall
2.3. Contact thermal resistance
2.4. Conduction with thermal generation
2.5. Radial system: The cylinder
2.6. Radial system: the sphere
2.7. Fins
2.7.1. General equation one dimensional fin
2.7.2. Fins od uniform cross-section area
2.7.3. Heat transfer in across the fin
2.7.4. Fin efficiency
2.7.5. Corrected lentgh
2.7.6. Global efficiency of a finned surface
3. Transient heat conduction 3.1. Simplified method
3.2. Semi-infinite solid
3.2.1 Contact between two semi-infinite solids
3.3. One-dimensional transient heat conduction
4. External flow 4.1 Boundary layer
4.1.1 Integral equations-flat plate
4.2 Integral method laminar boundary layer-flat plate
4.2.1 Hydrodynamic boundary layer
4.2.2 Thermal boundary layer
4.2.3 Colburn analogy
4.2.4 Correlations summary
4.3 Turbulent boundary layer-flat plate
4.3.1 Hydrodynamic boundary layer
4.3.2 Thermal boundary layer
4.4 Cross flow around cylinders
4.5 Summary for external-flow correlations
5 Internal flow 5.1 Hydrodynamic entry region
5.2 Thermal entry region
5.3 Fully developed laminar flow
5.3.1 Velocity and friction coefficient
5.3.2 Heat transfer
5.4 Fully developed turbulent flow
6 Free convection 6.1 Introduction
6.2 Free convection on a vertical wall
6.3 Integral analysis of the boundary layer
6.4 Turbulent boundary layer
6.5 Correlations for other geometries
6.5.1 Inclined and horizontal plates
6.5.2 Horizontal cylinder
6.5.3 Vertical cylinder
6.5.5 Other geometries
6.5.6 Finned surfaces
7 Boiling and condensation 7.1. Introduction
7.2 Boiling
7.2.1 The Bowling curve
7.3 Condensation
7.3.1 Film condensation
7.3.2 Dropwise condensation
8 Heat exchangers 8.1 Introduction
8.2 Heat exchangers types
8.3 Global heat transfer coefficient
8.4 Log mean temperature difference
8.5 Number of transfer units, NTU
9 Thermal radiation 9.1 Introduction
9.2 Fundamental concepts
9.3 The black body
9.4 Real surfaces
9.5 Kirchoff’s law
9.6 Radiation exchange between surfaces
9.7 Shape factors
9.8 Radiation exchange between two surfaces
9.9 Enclosure of black surfaces
9.10 Enclosure of “N” diffuse, gray, opaque and isothermal surfaces
9.11 Radiation shield
9.12 Transferencia simultánea de calor por convección y radiación
9.13 Radiation Exchange with participating media
10. Refrigeration 10.1 Refrigeration
10.2 Applications
Practice 1. Measurement of temperature Familiarización con distintos dispositivos de medida de temperatura: Termómetro de bulbo, bourdon, expansión metálica, termopar, termistor e PT100
Medición da temperatura da mezcla auga-xeo e auga en ebulición
Practice 2. Conduction heat transfer Comprobación da Ley de Fourier de conducción aplicada a unha parede plana cun gradiente lineal de temperatura
Practice 3. Conductivity of a solid Determinación da conductividade térmica de distintos materiais a partir da Ley de Fourier de conducción estacionaria aplicada a unha parede plana.
Practice 4. External convection around a cylinder Estudo do desprendemento da capa límite dun fluido en circulación sobre a superficie dun cilindro observando a temperatura sobre a superficie cilíndrica
Practice 5. Heat exchanger. Part I Estudo do coeficiente integral de transmisión de calor para diferentes condicións de operación e a súa variación coa diferencia de temperaturas media logarítmica
Comparación con intercambiador de placas
Practice 6. Heat exchanger. Part II Estudo do coeficiente integral de transmisión de calor para diferentes condicións de operación e a súa variación coa diferenza de temperaturas media logarítmica
Comparación con intercambiador de carcasa e tubos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 15 25 40
Problem solving A7 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 45 20 65
Laboratory practice A7 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 4 40 44
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Slide Presentations
Problem solving Solving problems on board
Laboratory practice Lab classes

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Laboratory practice
Description
Academic dispense is allowed. Students who request it must contact teacher to realize additional homework.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A7 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Exam 60
Problem solving A7 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Exam 20
Laboratory practice A7 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Report review 20
 
Assessment comments

Students
who request academic dispense must realize other activities proposed by the
teacher. The qualification is the same as the laboratory practice.


Sources of information
Basic Incropera, F. P. e DeWitt, D. P., (1999). Fundamentos de Transferencia de Calor y Materia 5ª Ed. Pearson Eduación
Sáiz Jabardo, J.M., Arce Ceinos, A., Lamas Galdo, M.I. (2012). Transferencia de Calor. Universidade da Coruña
Mills, A.F. (1996). Transferencia de Calor, 1ª Ed. Irwin

Apuntes da asignatura

*
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Thermodynamics /730G03014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Fluid Mechanisc /730G03018

Subjects that continue the syllabus
Graduation Project/730G03068

Other comments

To help achieve a sustained immediate environment and meet the objective of action number 5: "Healthy and sustainable environmental and social teaching and research" of the "Green Campus Ferrol Action Plan":

            The delivery of the documentary works that are made in this matter:

              • Will be requested in virtual format and / or computer support

             • It will be done through Moodle, in digital format without the need to print them

             • If it is necessary to make them on paper:

                  - Plastics will not be used

                 - Double-sided prints will be made.

                 - Recycled paper will be used.

                 - Printing of drafts will be avoided.

              • A sustainable use of resources and the prevention of negative impacts on the natural environment must be made

              • The importance of ethical principles related to the values ??of sustainability in personal and professional behaviors must be taken into account

              • Gender perspective is incorporated into the teaching of this subject (non-sexist language will be used, bibliography of authors of both sexes will be used, intervention in class of students will be encouraged ...)

              • Work will be done to identify and modify prejudices and sexist attitudes, and the environment will be influenced to modify them and promote values ??of respect and equality.

              • Discrimination situations must be detected and actions and measures will be proposed to correct them.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.