Identifying Data 2020/21
Subject (*) Project Management Code 730G03025
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Cruz Lopez, Maria Pilar de la
E-mail
pilar.cruz1@udc.es
Lecturers
Cruz Lopez, Maria Pilar de la
Leira González, Juan
E-mail
pilar.cruz1@udc.es
juan.leira.gonzalez@udc.es
Web http://www.udc.es
General description Materia obrigatoria para os alumnos de cuarto do grao de enxeñaría mecánica e de enxenaría en tecnoloxias industriais.
Nesta materia expóñense os fundamentos dun proxecto industrial segundo a lexislación española e da dirección de proxectos de acordo cos standars ANSI que son seguidos pola maioría dos paises desenvolvidos e que están resumidos na guía do PMBoK do Project Management Institute
Contingency plan Plan de continxencia:

Os profesores da asignatura decidirán en cada momento, en función da evolución da pandemia de Covid-19, de calquera outra situación que leve a similares consecuencias, e das restricciones impostas pola autoridade competente, a modalidade de docencia e avaliación: presencial ou non presencial.

1. Modificacións nos contidos: non haberá modificacions dos contidos
2. Metodoloxías
Mantense as metodoloxías docentes
2.2. Metodoloxías docentes que se modifican:.
En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidad, as clases, os traballos tutelados e a solución de problemas serán en liña.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: véxase o devandito no resto desta guía.
. En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidad, a atención ao alumno será en liña.
4. Modificacións na avaliación:.
En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidad a avaliación será en liña, podendo ser oral ou escrito, a criterio do profesor.

*Observacións de avaliación:
En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidad, nun marco de clases en liña, a asistencia comprobarase de varias formas. Por unha banda, pasarase lista durante a clase. Pódese pasar lista en calquera momento da clase. Pódese pasar lista máis dunha vez nunha mesma clase. Ademais, durante as clases realizaranse preguntas de comprensión aos estudantes, escolléndoos de forma aleatoria. A pregunta do profesor será achega do que estaba explicando nese momento, ou do que explicou nun momento anterior, próximo, desa mesma clase. Considerarase que o alumno está seguindo activamente a clase si o seu contestación demostra un seguimiento activo, independientemente de que o seu contestación poida ter algunha incorrección ou de que, contestando por medio dunha dúbida, dita dúbida demostre que estaba atendendo á explicación.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: no haberá cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A18 CR12 - Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos.
B2 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB04 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C3 C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer como organizar e xestionar proxectos A18
B2
B3
B4
B5
B7
C3
C4
C5
Poder establecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos A18
B2
B3
B4
B5
B7
C3
C4
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. Tipos de proxectos. Redacción de proxectos 1.Definición y documentos dun proxecto. 3. Memoria. 4. Planos. 5. Prego de condicións. 6. Medicións e Orzamento. 7. Estudo de Seguridade e Saúde nas Obras. 8.Visado dun Proxecto. 9. Documentación a presentar para o visado. 9.Identificación de proxectos ou traballos. 10. Requisitos colexiais necesarios para o visado dun Proxecto. 11.Tipos de documentación a visar. 12. Direccións de obra. 13. Visado de Direccións de Obra. 14 Tipos de proxectos
2. Normativa 1.Lei de incidencia ambiental (RAMINP). 2.CNAE. 3.Normas Tecnolóxicas (NTE). 4.Código Técnico da Edificación (CTE). 5.Normas UNE. 6. Regulamento Electrotécnico de Baixa Tensión REBT e Instrucións Complementarias A miña-BT. 7.Regulamento de Seguridade e Hixiene no Traballo. 8.Regulamento de contraincendios en Establecementos Industriais . 9.Regulamento de Policía de Espectáculos e Actividades Recreativas. 10.Regulamento de Aparellos de Elevación MIE-AEM. 11.Ordenes Ministeriais. 12. Regulamento de instalacións Térmicas en Edificios. (RITE)
3. Dirección, planificación e control del proxecto - Xestión de integración do proxecto
- Planificación da empresa y do proxecto
- Programación do proxecto
-Costes do proxecto
Según los standares intenacionais do PMI
4. Estructuras empresariaes y oficina de proxecto Estructuras empresariaes e oficina de proxecto, Según los standares españoles e intenacionais do PMI

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A18 B2 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 30 45 75
Supervised projects A18 B2 B3 B4 B5 10 20 30
Problem solving A18 B2 B3 B4 B5 20 15 35
Mixed objective/subjective test A18 C3 C4 C5 0 4 4
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Supervised projects
Description
Atenderánse as dudas en el planteamiento dos problemas e no estudo dos casos tanto en clase como nas tutorías.
A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A18 C3 C4 C5
O exame da parte dos proxectos consta de dúas partes, o exame de casos prácticos (20% da nota do exame) e exame de teoría correspondente á axenda (40% da nota do exame).


O exame da parte de xestión do proxecto consta de dúas partes, exame de teoría e exame de problemas, que deberán ser aprobados por separado A nota final da materia será a media aritmética das dúas partes, sempre que cada unha delas teña unha nota maior ou igual a cinco
70
Supervised projects A18 B2 B3 B4 B5 Na parte do tema dos proxectos podes obter ata o 40% desta parte (50% da materia) co traballo realizado e entregado.
Na parte de xestión de proxectos, pode obter ata o 20% desta parte (50% da materia) co traballo realizado e entregado.
30
 
Assessment comments

A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou.

A materia consta de dúas partes: "proxectos" e "xestión de proxectos", para aprobala, é necesario aprobar cada un dos dous por separado. A nota final da materia será a media aritmética das dúas partes, sempre que cada unha delas teña unha nota superior ou igual a cinco.

A parte dos proxectos (50% da materia) consiste na realización dos casos prácticos realizados e entregados, que supón o 40% da nota, un exame de casos prácticos (20%) e o exame de teoría correspondente ao programa (40%).

A parte da xestión de proxectos (o 50% da materia) consiste na realización dos casos prácticos realizados e entregados, o que supón o 20% da nota, un exame de casos prácticos (40%) e o exame teórico correspondente ao programa (40%).

Sempre desenvolvendo o temario para impartir e, por tanto, cumprindo o encargo docente no marco que establece o número de créditos da materia, o profesor ten dereito á Liberdade de Cátedra, tal como recoñecen a Constitución Española, o Tribunal Constitucional, a Lei Orgánica de Universidades, a Carta de Dereitos Fundamentais da Unión Europea, e a UNESCO. Obviamente, o profesor debe actuar sempre dentro da lei, e debe impartir contidos actuais, en vigor, e correctos, que abarquen todo o alcance definido polo plan de estudos.

A Constitución Española (Art. 20) establece o respecto a Liberdade de Cátedra que, nas súas diferentes definicións (p. ex., Real Academia Española e Consello Xeral do Poder Xudicial;  https:// dej. rae.es), supón a posibilidade do profesor para expoñer a materia conforme as súas propias conviccións, cumprindo os programas establecidos, e no marco das institucións que teñen atribuída a organización da docencia, a condición de que esta exérzase adecuadamente. Á súa vez, Castillo Córdova (2006) inclúe nela a facultade de optar pola metodoloxía que o profesor considere máis adecuada para transmitir os coñecementos.

Isto último leva a que os aspectos desta guía correspondentes a métodos docentes a empregar, e porcentaxe de horas a dedicar a cada un deles, son meramente orientativos, tentativos, e o profesor poderá facer cambios se o considera positivo, podendo investigar se existen mellores enfoques metodolóxicos para a docencia, como algúns dos que se propoñen na literatura científica ou en monografías especializadas na materia (Felder e Brent, 2016), sempre a favor dos resultados académicos.

Todo o aquí devandito con respecto a metodoloxías docentes nunca afectará negativamente o modo de avaliar, no cal o alumno poderá sempre obter a máxima nota independentemente das súas circunstancias persoais, de acordo co establecido neste epígrafe de avaliación.

Referencias

- Castillo Córdova, Luis (2006). Libertad de Cátedra en la relación laboral con ideario. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 9788484565567

-  Felder, RM, Brent, R (2016), Teaching and learning STEM. USA: Jossey-Bass (Wiley).


Sources of information
Basic (). Apuntes de la asignatura.
Heredia, R (). Dirección integrada de proyecto. Servicio Publicaciones ETS Ingenieros Industriales Universidad Politécnica de Madrid.
Neufert, Ernest (). El arte de proyectar en arq.. Gustavo Gili
Santos, Fernando (). Ingeniería de proyectos. EUNSA
Kerzner, H. (). Project management. Van Nostrand Reinhold
Kerzner, H. & Thamhain, H.J (). Project Management Operating Guidelines. Van Nostrand.
de Cos, M (). Teoría general del proyecto. Síntesis
Varios (2004). Una guia a los fundamentos de la dirección de proyectos. Project Management Institute-USA

Complementary (). International Journal of Project Management (The Journal of the International Project Management Association; http://elsevier.com/locate/ijproman)..
(). IEEE Transactions on Engineering Management (www.ieee.org).
(). Journal of Construction Engineering and Management – ASCE (www.asce.org) .
(). PM Network (The official magazine of the Project Management Institute; www.pmi.org)..
(). Project Management Institute.
(). Project Management Journal (Project Management Institute; www.pmi.org)..


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Theory of Structures /730G03021
Design of Industrial Buildings I/730G03034

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
É moi importante que o alumno cursase previamente a materia "CONSTRUCIÓNS INDUSTRIAIS 1" (CI1), debido a que na parte de oficina técnica desta materia empréganse como base os conceptos sobre construcións industriais que se explicaron en CI1(estruturas, cerramentos, instalacións de abastecemento e evacuación de auga, de protección contra incendios, de ventilación, calefacción e climatización, e eléctricas), e os profesores de XP dan por sabidos devanditos conceptos. Para axudar a conseguir unha contorna sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Por iso, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia farase exclusivamente en formato electrónico. O alumno non debe empregar, por ningunha causa, material físico de tipo algún (papel, tinta, encadernación, etc.). Ademais, baixo demanda, facilitarase a plena integración do alumnado que, tendo unha preparación previa adecuada para poder superar a materia, experimente dificultades (físicas, sensoriais, psíquicas, socioculturais) para un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.