Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) RESISTENCIA MATERIAIS II Código 730G03027
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Loureiro Montero, Alfonso
Correo electrónico
a.loureiro@udc.es
Profesorado
Loureiro Montero, Alfonso
Reinosa Prado, Jose Manuel
Correo electrónico
a.loureiro@udc.es
j.reinosa@udc.es
Web http://https://sites.google.com/site/structuralanalysislab/home
Descrición xeral Análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas. Determinación de esforzos e deformacións. Método enerxéticos de análise para estructuras hiperestáticas. Análise matricial de celosías e pórticos. Líneas de influencia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
A23 Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
A24 Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquisición de coñecementos de análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas, tanto mediante aplicación de métodos clásicos, como mediante o método matricial A14
A23
A24
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de Memoria de Verificación Análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas.
Determinación de esforzos e deformacións.
Métododos enerxéticos de análise para estructuras hiperestáticas.
Análise matricial de celosías e pórticos.
Líneas de influencia.
Tema 1: INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE ESTRUCTURAL 1.1. - Concepto de estructura en enxeñería mecánica.
1.2. - Definiciòns xeráis.
1.3. - Principio de superposición.
1.4. - Clasificación das estructuras.
1.5. - Ecuacións fundamentáis e métodos de análise. Exemplos.
Tema 2: DETERMINACIÓN ESTÁTICA DE ESTRUCTURAS 2.1. - Introducción.
2.2. - Reaccións e tipos de apoios: estructuras planas, estructuras tridimensionáis.
2.3. - Condicións de construcción.
2.4. - Estabilidade e grao de determinación externo. Exemplos.
2.5. - Estabilidade e grao de determinación global. Exemplos.
Tema 3: ANÁLISE DE CERCHAS ISOSTÁTICAS 3.1. - Introducción.
3.2. - Clasificación de cerchas.
3.3. - Método dos nós, exemplos.
3.4. - Método das seccións, exemplos.
3.5. - Métodos mixtos, exemplos.
3.6. - Desplazamentos en barras. Relación forza desprazamento.
Tema 4: ECUACIÓNS DIFERENCIAiS DO COMPORTAMENTO DE PEZAS PRISMÁTICAS 4.1. - Ecuacións de comportamento axil.
4.2. - Ecuacións de comportamento a flexión.
4.3. - Ecuacións de comportamento a cortante.
4.4. - Ecuacións de comportamento a torsión.
Tema 5: TEOREMAS ENERXÉTICOS 5.1. - Traballos de forzas exteriores.
5.2. - Traballos virtuais internos de deformación.
5.3. - Enerxías de deformación a a sua variación.
5.4. - Método dos desplazamentos e das forzas virtuais.
5.5. - Exemplos de cálculo de flexibilidades en estructuras.
5.6. - Principio estacionario da enerxía.
5.7. - Teoremas de Castigliano. Equivalencia con traballos virtuais.
5.7. - Teoremas de reciprocidade.
5.8. - Efectos térmicos.
Tema 6: APLICACIÓN DE TRABALLOS VIRTUAIS PARA O CÁLCULO DE ESTRUCTURAS HIPERESTÁTICAS 6.1. - Método de compatibilidade de desplazamentos.
6.2. - Aplicación a celosías hiperestáticas, Exemplos.
6.3. - Aplicación a vigas e pórticos hiperestáticos, Exemplos.
6.4. - Efectos térmicos, Exemplos.
6.5. - Corrimentos en apoios, Exemplos.
Tema 7: LINEAS DE INFLUENCIA



7.1. - Definición.
7.2. - Líneas de influencia de estructuras determinadas: vigas isostáticas, exemplos; celosías, exemplos.
7.3. - Aplicación do principio de traballos virtuais, exemplos.
7.4. - Líneas de influencia de estructuras hiperestáticas, principio de Muller-Breslaw; exemplos
Tema 8: CONCEPTOS XERÁIS DO CÁLCULO MATRICIAL 8.1. - Introducción.
8.2. - Ecuacións fundamentais; variables primarias e orde de resolución.
8.3. - Grados de liberdade cinemáticos; exemplos.
8.4. - Dualidade na transformación de forzas e desprazamentos; exemplos.
Tema 9: CÁLCULO MATRICIAL DE CELOSÍAS 9.1. - Matriz de rixidez de elementos: transformación de coordenadas.
9.2. - Matriz de rixidez da estructura: ensamblaxe directo; exemplos.
9.3. - Condicións de sustentación, exemplos.
9.4. - Cálculo de desprazamentos e esforzos internos, exemplos.
9.5. - Resolución de casos especiais: desprazamentos de soportes, desprazamentos iniciais en barras; errores de construcción; exemplos.
9.6. - Efectos térmicos; exemplos.
9.7. - Apoios inclinados; exemplos
9.8. - Simetría y antisimetría; exemplos.
9.9. - Cálculo de celosías tridimensionais; exemplos.
Tema 10: CÁLCULO MATRICIAL DE VIGAS E PÓRTICOS 10.1. - Matriz de rixidez de vigas a flexión.
10.2. - Matriz de rixidez de vigas a flexión y axial.
10.3. - Cambio de coordenadas de eixos locais a globales.
10.4. - Obtención de esforzos en vigas a partir de desprazamentos.
10.5. - Resolución de casos especiais: desprazamentos iniciais en barras; error de construcción; exemplos.
10.6. - Efectos térmicos; exemplos.
10.7. - Simetría e antisimetría; exemplos.
10.8. - Vigas e pórticos tridimensionais; exemplos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A14 A23 A24 B2 B9 C2 C3 C4 22 33 55
Solución de problemas B3 B5 B7 22 33 55
Proba obxectiva B6 C1 C5 C6 4 32 36
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor establecerá as liñas xeráis a seguir polos alumnos, e dará orientacións precisas do traballo a desenrrolar.
Solución de problemas O alumno terá que resolver os unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos a estudar.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
Sesións periódicas de orientación, seguimento e control da materia.
Elaboración de materiáis de traballo e avaliación individualizados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B6 C1 C5 C6 Esta proba consiste nun exame onde o alumno resolverá os problemas plantexados polo profesor. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G03001
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
ESTRUTURAS/730G03021
ESTRUTURAS METÁLICAS/730G03035
ESTRUTURAS II/730G03036
ESTRUTURAS DE FORMIGÓN/730G03037
VIBRACIÓNS/730G03040

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías