Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) RESISTENCIA MATERIAIS II Código 730G03027
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Loureiro Montero, Alfonso
Correo electrónico
a.loureiro@udc.es
Profesorado
Loureiro Montero, Alfonso
Correo electrónico
a.loureiro@udc.es
Web http://https://sites.google.com/site/structuralanalysislab/home
Descrición xeral Análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas. Determinación de esforzos e deformacións. Método enerxéticos de análise para estructuras hiperestáticas. Análise matricial de celosías e pórticos. Líneas de influencia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 TEM4 - Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
B2 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e poseer aa capacidade para aplicar oos fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais A23
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de Memoria de Verificación Análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas.
Análise de esforzos internos en elementos estructurales.
Análise de tensións, deformacións, desprazamentos e xiros.
Tema 1: DETERMINACIÓN ESTÁTICA DE ESTRUCTURAS 1.1. - Introducción.
1.2. - Reaccións e tipos de apoios.
1.3. - Condicións de construcción.
1.4. - Estabilidade e grao de determinación externo. Exemplos.
1.5. - Estabilidade e grao de determinación global. Exemplos.
Tema 2: ECUACIÓNS DIFERENCIAiS DO COMPORTAMENTO DE PEZAS PRISMÁTICAS 2.1. - Ecuacións de comportamento axil.
2.2. - Ecuacións de comportamento a flexión.
2.3. - Ecuacións de comportamento a cortante.
2.4. - Ecuacións de comportamento a torsión.
Tema 3: ANÁLISE DE CERCHAS ISOSTÁTICAS 3.1. - Introducción.
3.2. - Clasificación de cerchas.
3.3. - Método dos nós, exemplos.
3.4. - Método das seccións, exemplos.
3.5. - Métodos mixtos, exemplos.
Tema 4: TEOREMAS ENERXÉTICOS 4.1. - Traballos de forzas exteriores.
4.2. - Traballos virtuais internos de deformación.
4.3. - Enerxías de deformación a a sua variación.
4.4. - Método dos desplazamentos e das forzas virtuais.
4.5. - Exemplos de cálculo de flexibilidades en estructuras.
4.6. - Principio estacionario da enerxía.
4.7. - Teoremas de Castigliano. Equivalencia con traballos virtuais.
4.7. - Teoremas de reciprocidade.
4.8. - Efectos térmicos.
Tema 5: APLICACIÓN DE TRABALLOS VIRTUAIS PARA O CÁLCULO DE ESTRUCTURAS HIPERESTÁTICAS 5.1. - Método de compatibilidade de desplazamentos.
5.2. - Aplicación a celosías hiperestáticas, Exemplos.
5.3. - Aplicación a vigas e pórticos hiperestáticos, Exemplos.
5.4. - Efectos térmicos, Exemplos.
5.5. - Corrimentos en apoios, Exemplos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 24 45 69
Solución de problemas B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 10 12 22
Prácticas a través de TIC A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 10 12 22
Traballos tutelados A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 10 15 25
Proba mixta A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 4 6 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor establecerá as liñas xeráis a seguir polos alumnos, e dará orientacións precisas do traballo a desenrrolar.
Solución de problemas O alumno terá que resolver os unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos a estudar.
Prácticas a través de TIC O alumno terá que resolver unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos estudados, mediante o uso de programas informáticos.
Traballos tutelados O alumno terá que resolver unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos estudados mediante o uso de programas informáticos e outras técnicas de análise.
Proba mixta Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Sesións periódicas de orientación, seguimento e control da materia.
Elaboración de materiáis de traballo e avaliación individualizados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os problemas resoltos de xeito individual ou colectivo na clase, avaliaránse en función do traballo realizado polo alumno. Serán levados a cabo nas horas asignadas para tal fin, e o profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxe que mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal. 10
Proba mixta A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Esta proba consiste nun exame onde o alumno resolverá os problemas plantexados polo profesor. 50
Solución de problemas B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os problemas resoltos de xeito individual ou colectivo na clase, avaliaránse en función do traballo realizado polo alumno. Serán levados a cabo nas horas asignadas para tal fin, e o profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxe que mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal. 10
Traballos tutelados A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os traballos tutelados resoltos de xeito individual ou colectivo na clase, avaliaránse en función do traballo realizado polo alumno. Serán levados a cabo nas horas asignadas para tal fin, e o profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxe que mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G03001
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
ESTRUTURAS/730G03021
ESTRUTURAS METÁLICAS/730G03035
ESTRUTURAS II/730G03036
ESTRUTURAS DE FORMIGÓN/730G03037
VIBRACIÓNS/730G03040

Observacións
<p> Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":           </p><p>Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías