Identifying Data 2019/20
Subject (*) Strength of Materials II Code 730G03027
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Loureiro Montero, Alfonso
E-mail
a.loureiro@udc.es
Lecturers
Loureiro Montero, Alfonso
E-mail
a.loureiro@udc.es
Web http://https://sites.google.com/site/structuralanalysislab/home
General description Análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas. Determinación de esforzos e deformacións. Método enerxéticos de análise para estructuras hiperestáticas. Análise matricial de celosías e pórticos. Líneas de influencia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A23 TEM4 - Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
B2 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e poseer aa capacidade para aplicar oos fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais A23
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de Memoria de Verificación Análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas.
Análise de esforzos internos en elementos estructurales.
Análise de tensións, deformacións, desprazamentos e xiros.
Tema 1: DETERMINACIÓN ESTÁTICA DE ESTRUCTURAS 1.1. - Introducción.
1.2. - Reaccións e tipos de apoios.
1.3. - Condicións de construcción.
1.4. - Estabilidade e grao de determinación externo. Exemplos.
1.5. - Estabilidade e grao de determinación global. Exemplos.
Tema 2: ECUACIÓNS DIFERENCIAiS DO COMPORTAMENTO DE PEZAS PRISMÁTICAS 2.1. - Ecuacións de comportamento axil.
2.2. - Ecuacións de comportamento a flexión.
2.3. - Ecuacións de comportamento a cortante.
2.4. - Ecuacións de comportamento a torsión.
Tema 3: ANÁLISE DE CERCHAS ISOSTÁTICAS 3.1. - Introducción.
3.2. - Clasificación de cerchas.
3.3. - Método dos nós, exemplos.
3.4. - Método das seccións, exemplos.
3.5. - Métodos mixtos, exemplos.
Tema 4: TEOREMAS ENERXÉTICOS 4.1. - Traballos de forzas exteriores.
4.2. - Traballos virtuais internos de deformación.
4.3. - Enerxías de deformación a a sua variación.
4.4. - Método dos desplazamentos e das forzas virtuais.
4.5. - Exemplos de cálculo de flexibilidades en estructuras.
4.6. - Principio estacionario da enerxía.
4.7. - Teoremas de Castigliano. Equivalencia con traballos virtuais.
4.7. - Teoremas de reciprocidade.
4.8. - Efectos térmicos.
Tema 5: APLICACIÓN DE TRABALLOS VIRTUAIS PARA O CÁLCULO DE ESTRUCTURAS HIPERESTÁTICAS 5.1. - Método de compatibilidade de desplazamentos.
5.2. - Aplicación a celosías hiperestáticas, Exemplos.
5.3. - Aplicación a vigas e pórticos hiperestáticos, Exemplos.
5.4. - Efectos térmicos, Exemplos.
5.5. - Corrimentos en apoios, Exemplos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 24 45 69
Problem solving B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 10 12 22
ICT practicals A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 10 12 22
Supervised projects A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 10 15 25
Mixed objective/subjective test A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 4 6 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor establecerá as liñas xeráis a seguir polos alumnos, e dará orientacións precisas do traballo a desenrrolar.
Problem solving O alumno terá que resolver os unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos a estudar.
ICT practicals O alumno terá que resolver unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos estudados, mediante o uso de programas informáticos.
Supervised projects O alumno terá que resolver unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos estudados mediante o uso de programas informáticos e outras técnicas de análise.
Mixed objective/subjective test Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Supervised projects
Description
Sesións periódicas de orientación, seguimento e control da materia.
Elaboración de materiáis de traballo e avaliación individualizados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os problemas resoltos de xeito individual ou colectivo na clase, avaliaránse en función do traballo realizado polo alumno. Serán levados a cabo nas horas asignadas para tal fin, e o profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxe que mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal. 10
Mixed objective/subjective test A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Esta proba consiste nun exame onde o alumno resolverá os problemas plantexados polo profesor. 50
Problem solving B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os problemas resoltos de xeito individual ou colectivo na clase, avaliaránse en función do traballo realizado polo alumno. Serán levados a cabo nas horas asignadas para tal fin, e o profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxe que mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal. 10
Supervised projects A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os traballos tutelados resoltos de xeito individual ou colectivo na clase, avaliaránse en función do traballo realizado polo alumno. Serán levados a cabo nas horas asignadas para tal fin, e o profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxe que mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal. 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Calculus /730G03001
Strength of Materials/730G03013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Theory of Structures /730G03021
Steel Structures/730G03035
Theory of Structures II/730G03036
Concrete Structures/730G03037
Theory of Vibration/730G03040

Other comments
<p> Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":           </p><p>Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.