Identifying Data 2017/18
Subject (*) Machine Components Code 730G03029
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Dopico Dopico, Daniel
E-mail
daniel.dopico@udc.es
Lecturers
Dopico Dopico, Daniel
E-mail
daniel.dopico@udc.es
Web
General description Estúdanse os principais elementos que compoñen as máquinas e os esforzos a que ven sometidos durante o seu funcionamento, dotando ao alumno dos coñecementos necesarios para dimensionar un elemento determinado para soportar as condicións de traballo requiridas e seleccionar os compoñentes adecuados para unha máquina.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos.
A14 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
A20 Coñecementos e capacidades para o cálculo, deseño e ensaio de máquinas.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos principais elementos que compoñen as máquinas e capacidade para determinar os esforzos a que ven sometidos durante o seu funcionamento. A13
A20
B1
B5
B9
C6
Capacidade de dimensionar un elemento determinado para soportar as condicións de traballo requiridas. A13
A14
A20
B6
C4
C6
Capacidade de seleccionar os compoñentes adecuados para unha máquina e de deseñar maquinaria complexa. A13
A14
A20
B2
B4
B7
C6

Contents
Topic Sub-topic
Introdución. Deseño de máquinas.
O ciclo de vida do produto.
As tecnoloxías informáticas.
Seguridade no deseño.
Confiabilidade e robustez no deseño.
Códigos e normas.
Vendedores e catálogos.
Unidades.
Chumaceiras lisas. Lei de Petroff.
Lubricación hidrodinámica en chumaceiras lisas.
Teoría da lubricación hidrodinámica: ecuación de Reynolds.
Deseño de chumaceiras lisas radiais.
Chumaceiras de pulo, lubricados por gas, e hidrostáticos.
Eixos e rodamentos. Eixos.
Chumaceiras de rodamentos.
Resortes. Tipos de resortes. Aplicacións.
Resortes helicoidais de compresión.
Resortes helicoidais de tracción.
Resortes helicoidais de torsión.
Outros tipos de resortes.
Freos, embragues, volantes e axustes. Freos.
Embragues.
Volantes de inercia.
Axustes.
Parafusos, elementos de suxeción e unións. Parafusos como elementos de transmisión de potencia.
Unións atornilladas con carga *axial.
Unións atornilladas ou remachadas con carga cortante.
Parafusos fixadores ou de presión.
Chavetas e pasadores.
Unións soldadas.
Unións adhesivas.
Suxeitadores de presión integrados.
Engrenaxes e outros elementos de transmisión. Engrenaxes.
Correas.
Cadeas.
Cables.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A14 A20 B1 B5 B9 C6 18 36 54
Problem solving B2 B4 B6 B7 C4 12 24 36
Practical test: B1 B2 B4 B6 5 10 15
Objective test B1 B2 B4 B6 5.5 0 5.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases en pizarra, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos dispoñen do material proxectado, toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta.
Problem solving Resolución de problemas en pizarra. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta.
Practical test: Problema práctico real de deseño dunha máquina ou dunha parte dela.
Objective test Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Practical test:
Description
As horas adicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas, e da solución do caso práctico de deseño.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving B2 B4 B6 B7 C4 Entrega da colección de problemas plantexados dos capítulos da materia. 15
Objective test B1 B2 B4 B6 O exame consta de preguntas conceptuais e problemas. O criterio para a avaliación do alumno é que este demostre unha comprensión suficiente da materia. 50
Practical test: B1 B2 B4 B6 Traballo final de deseño dunha máquina ou de parte dunha máquina, onde os alumnos desenvolven todo o coñecemento adquirido durante a materia. 35
 
Assessment comments
Aquéles alumnos que cumplan o requisito do 80% de asistencia a clase e houberan entregado a solución de problemas e a proba práctica, quedan exentos do exame. Polo tanto hai dous camiños para supera-la materia: asistencia a clase e traballo semanal ou exame final.

Sources of information
Basic

- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.

- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.

- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.

- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.

- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.

- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.

- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999.

Complementary

- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.

- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.

- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.

- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.

- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.

- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.

- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Theory of Machines/730G03019
Machine Design/730G03028

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.