Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) DESEÑO E ANÁLISE ASISTIDO POR ORDENADOR Código 730G03033
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Luaces Fernández, Alberto
Correo electrónico
alberto.luaces@udc.es
Profesorado
Luaces Fernández, Alberto
Correo electrónico
alberto.luaces@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten por obxectivo estudar as técnicas e ferramentas orientadas ao deseño de produtos de ámbito industrial asistido por ordenador. En concreto a materia céntrase no deseño e análises de detalle asistidas por ordenador:

• Deseño (orientado ao PRODUTO): é preciso plasmar as ideas sobre novos produtos ou as modificacións dos existentes de forma gráfica concretando esas ideas nun deseño de detalle (CAD) para realizar as análises e numéricos que aseguren a validez do produto (CAE).

• O Deseño Asistido por Ordenador comprende moitas disciplinas da enxeñaría: Mecánica de Sólidos, Termodinámica, Mecánica de Fluídos, Elasticidade e Resistencia de Materiais, Electricidade e Electrónica, Hidráulica, etc. Nesta materia céntrase en todo o relacionado coa Enxeñaría Mecánica: especialmente no Deseño de Máquinas, Cinemática e Dinámica de Máquinas, Elasticidade e Resistencia de Materiais.

Polo tanto, a materia de Deseño Asistido por Ordenador pode considerarse o cumio do deseño en Enxeñaría Mecánica, xa que comprende e usa coñecementos impartidos noutras disciplinas como Teoría de Máquinas, Tecnoloxía de Máquinas, Resistencia de Materiais e Elasticidade, entre outras.

-O obxectivo da materia é que o alumno adquira os coñecementos e habilidades que lle permitan levar a cabo o deseño de detalle dun produto complexo facendo uso CAD/CAE de nivel medio, así como desenvolver planos, despezamentos e toda a información necesaria para definir calquera deseño, todo iso no contexto da Enxeñaría Mecánica Industrial. Isto implica o coñecemento de:

a) As técnicas de representación.

b) Os elementos mecánicos: eixes, rodamentos, resortes, engrenaxes, etc.

c) Os procesos de fabricación.

d) Coñecementos básicos de Mecánica, Elasticidade e Resistencia de Materiais, termodinámica, electricidade e todas aquelas disciplinas básicas que interveñen no deseño.

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 Coñecementos e capacidades para aplicar as técnicas de enxeñaría gráfica.
A20 Coñecementos e capacidades para o cálculo, deseño e ensaio de máquinas.
A23 Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
A24 Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os fundamentos das ferramentas informáticas empregadas para o deseño de produtos na industria. A19
B1
B2
B5
C1
C4
C6
Realizar deseños de pezas dunha maneira metódica e ordenada, posibilitando á xestión documental industrial. A19
B1
B2
B4
B5
C1
C4
C6
Comprender os diferentes condicionantes das tecnoloxías de fabricación que inflúen no deseño. A19
B1
B2
B5
B7
C1
C4
C6
Realizar análises de máquinas e mecanismos para verificar as especificacións de deseño. A19
A20
A23
A24
B1
B2
B4
B5
B7
B9
C1
C4
C6
Realizar un proxecto mecánico desde cero, adaptándose ás tecnoloxías e compoñentes dispoñibles actualmente no mercado. A19
A20
A23
A24
B1
B2
B4
B5
B7
B9
C1
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
Introdución á materia. Introdución ao CAD 3D e aos paquetes comerciais.
Introdución ao interfaz e contornas do programa de CAD/CAE. Introdución ao CAD 3D e aos paquetes comerciais 3D-CAD/CAE/CAM.
Esbozos (layouts 2D)
Comandos básicos de esbozo.
Parametrización de esbozos mediante cotas e restricións.
Esbozos restrinxidos e infrarrestrinxidos.
Modelado xeneral de pezas 3D Operacións de base.
Operacións de tratamento e especializadas.
Modelado de pezas de chapa Operacións base.
Operacións de tratamento e especializadas.
Operacións de deformación de chapa.
Desenvolvemento de pezas de chapa.
Deseño de conxuntos Engadindo elementos da contorna peza/chapa (Bottom up).
Deseño de pezas na contorna de conxunto (Top down).
Asociatividade entre pezas e conxuntos Asociatividade gráfica.
Asociatividade mediante variables.
Administración de asociacións entre pezas.
Cálculo de propiedades físicas de pezas e conxuntos Cálculo de masas.
Cálculo de volumes.
Cálculo de centros de masas
Cálculo de tensores de inercia.
Xeración de planos a partir de pezas e conxuntos 3D Vistas 2D.
Anotación e símbolos.
Lista de pezas.
Modelos.
Introdución ao modelado de superficies tridimensionales Comandos de superficie.
Introdución á análise de pezas por elementos finitos Análise estática lineal e análise modal.
Análise de mecanismos con dinámica multicorpo por computador. Análise cinemática de mecanismos complexos.
Análise dinámica de mecanismos complexos.
Introdución ao deseño de elementos de máquinas por computador. Deseño e análise de elementos comúns en máquinas: eixos, poleas, resortes, engrenaxes, levas, etc.
Administración de documentos Conceptos teóricos.
Administrar revisións.
Traballo de final de curso: proxecto de deseño dun produto complexo Cada ano distribúese aos alumnos en equipos de traballo e encárgase o deseño dunha máquina ou produto complexo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A19 A20 A23 A24 B1 B5 C1 C4 15 15 30
Aprendizaxe colaborativa B2 B4 B7 B9 C6 30 84 114
Proba obxectiva B2 B4 B7 4 0 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenvólvense todos os contidos do temario necesarios para levar a cabo os deseños propostos. Para a práctica totalidade dos temas emprégase ordenador e medios audiovisuais para que os alumnos poidan seguir as explicacións interactivamente.
Aprendizaxe colaborativa Realízanse varios traballos durante o curso e un traballo de final de curso.
Para o traballo de final de curso distribúese aos alumnos en equipos de traballo (xeralmente formados por dous alumnos) e encárgase o deseño dunha máquina ou produto complexo.
Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto, aproban a materia. De non superar o traballo de fin de curso favorablemente indícanselles as deficiencias do mesmo e teñen un prazo adicional para emendalas, pero non necesitan ir ao exame de superar a materia mediante o traballo dentro do mesmo curso.
Proba obxectiva Aqueles alumnos que non asistisen polo menos ao 80% das clases presenciais, ou non superasen o traballo de fin de curso, deberán superar un exame práctico relacionado co caso de deseño exposto durante o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Durante a realización dos traballos de fin de curso na aula que constitúen a aprendizaxe colaborativo, o profesor estará a disposición do alumno para aclarar dúbidas, orientar a realización do deseño, etc.
Así mesmo, ao longo do curso o profesor estará a disposición do alumno durante as horas de tutoría para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor ou teléfono do despacho.

O horario das tutorías comunícase ao comezo do curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa B2 B4 B7 B9 C6 Realízase un traballo de final de curso supervisado polo profesor.

Para o traballo de final de curso distribúese aos alumnos en equipos de traballo (xeralmente formados por dous alumnos) e encárgase o deseño dunha máquina ou produto complexo.

Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto, aproban a materia. De non superar o traballo de fin de curso favorablemente indícanselles as deficiencias do mesmo e teñen un prazo adicional para emendalas, pero non necesitan ir ao exame de superar a materia mediante o traballo dentro do mesmo curso.
90
Proba obxectiva B2 B4 B7 Aqueles alumnos que non asistisen polo menos ao 80% das clases presenciais, ou non superasen o traballo de fin de curso, deberán superar un exame práctico relacionado co caso de deseño exposto durante o curso. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Jorge Alonso Oñartechevarria (2011). Manual práctico Solid Edge ST4 . Servicios Informáticos DAT
Diana Balmaseda Uriarte (2008). Manual Práctico Solid Edge ST. Servicios Informáticos DAT
Kunwoo Lee (1999). Principles of CAD/CAM/CAE Systems. Addison-Wesley
  • Bibliografía básica das materias que se recomenda cursar previamente.
  • Dependendo do caso práctico de deseño proposto como traballo de fin de curso, a bibliografía recomendada varía, pero en xeral, trátanse temas multidisciplinares.
Bibliografía complementaria AENOR (2001). Dibujo Técnico. Normas Básicas.. AENOR
José Lafargue Izquierdo (2008). Prácticas de CAD 3D. Solid Edge v18. Universidad de la Rioja


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
EXPRESION GRAFICA/730G03002
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013
TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019
TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías