Identifying Data 2018/19
Subject (*) Steel Structures Code 730G03035
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Reinosa Prado, Jose Manuel
E-mail
j.reinosa@udc.es
Lecturers
Fernández Martínez, José
Reinosa Prado, Jose Manuel
E-mail
j.fernandezm@udc.es
j.reinosa@udc.es
Web
General description Análise e deseño de estruturas metálicas

Study programme competencies
Code Study programme competences
A14 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
A18 Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos.
A23 Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
A24 Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Deseño, cálculo e proxecto de estruturas metálicas aplicadas ás edificacións e outros usos en enxeñaría. A14
A18
A23
A24
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación
Materiais, normativa; Bases de cálculo e tipoloxías estructurais; cálculo de elementos estructurais solicitados a flexión, tracción, compresión e torsión.
Campos de utiilzación das estruturas metálicas.
Exemplos; modos de fallo; ensaios
Tipos de aceiros estruturais. Características. Materiales, normativas, características dos aceiros, tipos de aceiro, productos de aceiro, fabricación e montaxe en taller, criterios de plastificación.
Concepto de clases de seccións. Criterios de seguridade, bases de cálculo, accións estados límite, modelos estructurais, tipos de análises, clases de seccións.
Cálculo de elementos a esforzos: tracción, compresión, flexión, cortante, torsión. Introducción
Axil
Flexión: flector, cortante e rasante
Tensións por flexión
Tensións por cortante
Torsión
Torsión uniforme
Torsión non uniforme e mixta
Comprobacións na sección transversal
Interacción de esforzos: N-M-V e outros. Interacción de esforzos: N-M-V e outros.
Fenómenos de inestabilidade: pandeo, abolladura, pandeo lateral. Introducción
Pandeo elástico de Euler
Lonxitude de pandeo e esbeltez
Factores que influen na carga de pandeo
Curvas europeas de pandeo
Pandeo lateral
Pandeo a torsión
Unións en estruturas metalicas. Xeralidades
Clasificación
Unións atornilladas
Unións soldadas
Apoios e bases. Apoios e bases.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Field trip A14 A18 A23 A24 15 4.5 19.5
Supervised projects A14 A18 A23 A24 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 5 7.5 12.5
Guest lecture / keynote speech A14 A18 A23 A24 B9 15 45 60
Problem solving A14 A23 A24 B2 B3 B5 B7 5 15 20
Laboratory practice A14 A23 A24 B3 B6 B7 C1 C4 5 0 5
Objective test A14 A18 A23 A24 3 15 18
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Field trip Realizaránse visitas a obras e charlas prácticas sobre obras xa realizadas. O alumno terá que realizar un resumo que entregará para a súa avaliación.
Supervised projects Cada alumno realizará o deseño dunha estrutura metálica, que será evaluada polos profesores da materia.
Guest lecture / keynote speech Os profesores impartirán os coñecementos necesarios para a superación da materia
Problem solving Os profesores resolverán en clase problemas previamente propostos.
Laboratory practice Realizaránse prácticas de laboratorio utilizando un programa de cálculo de estructuras.
Objective test Realizaráse unha proba obxectiva para a avaliación dos alumnos, sobre os contidos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os alumnos realizarán un traballo consistente no deseño dunha estrutura metálica, contando coa tutela dos profesores

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A14 A18 A23 A24 Realizaráse un exame sobre os contidos da materia 40
Supervised projects A14 A18 A23 A24 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os traballos realizados polos alumnos serán avaliados polos profesores 35
Field trip A14 A18 A23 A24 Os alumnos terán que presentar un resumo das visitas ás obras, e das charlas prácticas. 25
 
Assessment comments

Os alumnos con dispensa académica quedan
eximidos da
asistencia a clase, que, por outro lado, non é obrigatoria tampouco para
os alumnos con dedicación a tempo completo.  O sistema de avaliación é
análogo ó dos alumnos a tempo completo.As saídas de campo pactaranse co profesor responsable das mesmas para seren realizadas no momento mais oportuno.


Sources of information
Basic (). C.T.E. Documento Básico DB-A ACEIRO.
Simoes, Simoes, Gervasio (2010). Design of steel structures. Ernst & Sohn
Argüelles, Argüelles, Bustillo y Atienza (2013). Estructuras de Acero. Bellisco
(). Eurocódigo EC-3.
(). Instrución de Acero Estrutural EAE.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Strength of Materials/730G03013
Theory of Structures /730G03021
Strength of Materials II/730G03027
Theory of Structures II/730G03036

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

 Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":           

• A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:              

Solicitaráse en formato virtual e/ou soporte informático             

Realizaráse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos             

•  No caso de ser necesario realizalos en papel:                 

-     No se empregarán plásticos                 

-      Faranse impresioóns a doble cara.                

-      Empregarase papel reciclado.

-      Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.