Identifying Data 2018/19
Subject (*) Concrete Structures Code 730G03037
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Reinosa Prado, Jose Manuel
E-mail
j.reinosa@udc.es
Lecturers
Reinosa Prado, Jose Manuel
E-mail
j.reinosa@udc.es
Web
General description Cálculo e deseño de estruturas de formigón armado e pretensado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A14 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
A23 Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
A24 Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos para cálculo, deseño e proxecto de estruturas de formigón armado e pretensado segundas normas e instrucións vixentes: EHE-08 e Eurocódigo 2. A14
A23
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación Estados límites e bases de cálculo; materiais e normativa; estados límites últimos: solicitacions normales e tanxenciais, pandeo; estados límites de utilización
Tema 1. Introducción ás estructuras de formigón. Idealización da estructura. Métodos de cálculo. Características, propiedades e tipos de formigóns estruturais.
Tema 2. Análise estructural do pretensado. Forza de pretensado. Limitación da forza. Pérdidas en pezas de armaduras postesas. Pérdidas de forza en pezas con armadura pretesa.
Tema 3. Estructuras bidimensionais. Estructuras reticulares planas. Placas. Membranas e Láminas.
Tema 4. Propiedades tecnolóxicas dos materiais. Cementos. Auga. Áridos. Outros componentes do formigón. Formigóns. Armaduras activas e pasivas.
Tema 5. Durabilidade. Durabilidade do formigón. Durabilidade das armaduras.
Tema 6. Datos dos materiais para o proxecto. Características dos aceiros. Características do formigón.
Tema 7. Cálculo de Rexións D. Definición de Rexión D. Modelos Biela-Tirante. Capacidade resistente de bielas tirantes e nudos.
Tema 8. Cálculos relativos a Estados Límite Último. Estado límite de agotamento frente a solicitacións normais. Estado límite de inestabilidade.
Tema 9. Cálculos relativos a Estados Límite de Servicio. Estado límite de Fisuración. Estado Límite de Deformación. Estado límite de Vibracións.
Tema 10. Elementos estructurais. Muros. Elementos de cimentación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Field trip A14 A23 A24 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C2 C3 C4 C5 15 7.5 22.5
Supervised projects A14 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 4 8 12
Objective test A14 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 3 3 6
Oral presentation A14 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 33 66 99
 
Personalized attention 10.5 0 10.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Field trip Visita a obras e estructuras de formigón estructural
Supervised projects Traballo tutelado que o estudante resolverá coa axuda dun programa informático.
Objective test Proba escrita para avaliar os coñecementos do alumno
Oral presentation Exposición oral dos temas que compoñen a asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Field trip
Supervised projects
Objective test
Description
Atención personalizada na clase e nas titorías da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Field trip A14 A23 A24 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C2 C3 C4 C5 A asistencia é obrigatoria para obter a calificación. 40
Supervised projects A14 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os traballos serán avaliados e puntuados, ponderando esta nota coa das saídas de campo e a proba obxectiva. 40
Objective test A14 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 Realizarase unha proba obxectiva cunha duración aproximada de tres horas. A nota desta proba ponderará coas anteriores. 20
 
Assessment comments

Os alumnos con dispensa académica quedan
eximidos da
asistencia a clase, que, por outro lado, non é obrigatoria tampouco para
os alumnos con dedicación a tempo completo.  O sistema de avaliación é
análogo ó dos alumnos a tempo completo.As saídas de campo pactaranse co
profesor responsable das mesmas para seren realizadas no momento mais
oportuno.


Sources of information
Basic Jiménez Montoya (). Hormigón Armado.
Enrique Hernández et al. (). Hormigón Armado y Pretensado. Universidad de Granada
(). Instrución de Hormigón Estructural EHE-08.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Strength of Materials/730G03013
Theory of Structures /730G03021
Strength of Materials II/730G03027
Theory of Structures II/730G03036

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

 Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":            • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:               Solicitaráse en formato virtual e/ou soporte informático              Realizaráse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos              •  No caso de ser necesario realizalos en papel:                  -     No se empregarán plásticos                  -      Faranse impresioóns a doble cara.                 -      Empregarase papel reciclado.

-      Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.