Identifying Data 2018/19
Subject (*) Vehicle Dynamics Code 730G03038
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Naya Villaverde, Miguel angel
E-mail
miguel.naya@udc.es
Lecturers
Naya Villaverde, Miguel angel
E-mail
miguel.naya@udc.es
Web
General description Coñecemento da dinámica lonsitudinal, transveral e vertical dos diversos vehículos, principalmente dos automóbiles e máis dos seus subsitemas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principáis elementos dun vehículo automóvil e o seu funcionamento. A2
B1
B2
B4
B9
C3
C4
C6
Realizar cálculos para determinar o comportamento dinámico longitudinal, transversal e vertical dun vehículo. A2
B1
B2
B4
B7
C1
C2
C4
C6
Coñecer as condicións de deseño que axudan a evitar situacións de accidente. A2
B1
B2
B5
B7
B9
C1
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da memoria de verificación que son: Vehículos automóviles. Interacción entre o vehículo e a superficie de rodadura: o pneumático. Características do motor e a transmisión. Sistemas de Freado. Resistencias ao avance. Conducción e
confort. Dinámica lateral. Sistema de dirección. Suspensións. Ferrocarrís. Xeometría da vía. Contacto rueda-carril. Tracción. Dinámica vehícular.
1. Introdución 1.1 Introdución á dinámica de vehículos
1.2 Fundamentos de modelización
1.3 Cargas dinámicas nos eixos
2. Tracción 2.1 Motor e transmisión. Tipoloxía e compoñentes
2.2 Transferencia de carga
2.3 Prestacións. Capacidade máxima de tracción. Velocidade máxima e rampla máxima.
3. Freado 3.1 Ecuacións fundamentais
3.2 Forzas de freado
3.3 Freos
3.4 Fricción no contacto pneumático-solo
3.5 Repartición de forzas no freado
3.6 Sistemas ABS
3.7 Eficacia ou rendemento de freado
3.8 Bloqueo da roda traseira
3.9 Forza no pedal de freo.
4. Forzas de oposición ao avance 4.1 Aerodinámica
4.2 Resistencia á rodaxe
4.3 Consumo de combustible
5. Condución 5.1 Fontes de excitación
5.2 Características da resposta do vehículo
5.3 Percepción da condución
6. Dinámica lateral 6.1 Introdución
6.2 Xiro a baixas velocidades
6.3 Xiro a altas velocidades
6.4 Efectos debidos ás suspensións no xiro
6.5 Resposta direccional
7. Suspensión 7.1 Suspensións con eixo ríxido
7.2 Suspensións independentes
7.3 Diversas xeometrías da suspensión
7.4 Movementos de cabeceo e abalo
7.5 Suspensións activas
8. O sistema de dirección 8.1 Mecanismos de dirección
8.2 Erros na xeometría da dirección
8.3 Forzas e momentos na dirección
8.4 Tipos de direccións
8.5 Influencia da tracción dianteira
8.6 Dirección nas catro rodas



9. Pneumáticos 9.1 Composición do pneumático
9.2 Factor de tamaño e factor de carga
9.3 Terminoloxía
9.4 Proceso de xeración de forza no pneumático
9.5 Propiedades de tracción
9.6 Comportamento lateral
9.7 Ángulo de caída
9.8 Momento autoalineante
9.9 Esforzos combinados
10.Envorco
10.1 Introdución
10.2 Aproximación case-estática
10.3 Modelo case-estático con masa suspendida
10.4 Réxime transitorio
10.5 Outros fenómenos relacionados co envorco
11. Introducción ao ferrocarril 11.1. O ferrocarril
11.2. Xeometría da vía
11.3. Caracterización do contacto rueda-carril
11.4. Principais sistemas de tracción
11.5. Cuestiones fundamentales da dinámica vehicular

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A2 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 0 35 35
Objective test A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 3 0 3
Collaborative learning A2 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C3 C4 C5 14 14 28
Multiple-choice questions A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 0 25 25
Guest lecture / keynote speech A2 B1 B2 B4 B5 B7 C2 C3 C5 C6 28 28 56
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects A materia orientarase á realización de diversos modelos computacionais de vehículos ou algunha dos seus partes (suspensión, dirección, etc.). Organizados por grupos, os alumnos deberán realizar os modelos propostos polo profesor. Para o desenvolvemento dos traballos contarase co seguimento do profesor.
Objective test Ao finalizar a materia, no caso de non superar a materia mediante a realización dos traballos realizarase un exame escrito.
Collaborative learning Parte das sesións dedicaranse ao traballo cun software adecuado para a realización dos traballos.
Multiple-choice questions Aproximadamente, cada dous temas o alumno encherá un cuestionario a través de Moodle con preguntas relacionadas con eses temas.
Guest lecture / keynote speech A docencia desenrolarase mediante a presentación na aula dos contidos do temario. O material empregado deixarase a disposición dos alumnos en Moodle.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Multiple-choice questions
Description
Para a realización dos traballos realizarase un seguimento por parte do profesor. Estableceranse os grupos de traballo e realizaranse varias sesións cos grupos para resolver dúbidas, seguir o avance, etc.

O profesor estará dispoñible para guiar o estudo dos alumnos de face á realización de probas de resposta múltiple.

No caso dos alumnos con dispensa académica o seguimento da materia realizarase mediante titorías quincenais.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 Neste apartado contémplase a entrega das prácticas realizadas por computador e os traballos que voluntariamente realicen os alumnos en grupos de 2 ou 3 compoñentes 40
Objective test A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 Aqueles alumnos que non realizasen os traballos ou desexen subir nota poderán realizar un exame sobre os contidos da materia.
Dentro do valor da proba obxectiva inclúense os resultados das probas de respuesta múltiple. No caso de que o alumno non realizase as probas de resposta múltiple, terá que realizar unha proba obxetiva para cualificarse.
60
Multiple-choice questions A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 As probas de resposta múltiple completarán a nota xunto coa dos traballos tutelados.
No caso de que o alumno non realizase os traballos tutelados, a proba constituirá a única nota da materia.
Quen o seuspendan, deberán realizar a proba obxectiva.
0
 
Assessment comments

Como se indicou, osprocedementos básicos de avaliación son:
- Os cuestionarios dos distintos temas que se irán enchendo durante o curso.
- Os traballos tutelados. Estes contemplan tanto as prácticas que se realizaránen clase como a presentación de diversos traballos relacionados coa materia. Arealización destes últimos será voluntaria e realizarase en grupos de 2 ou 3persoas.
Finalmente, quen non superasen a materia coas probas anteriores ou deba acudirá segunda oportunidade deberá realizar unha proba obxectiva sobre os contidosda materia.

No caso dos alumnos con dispensa académica a avaliación realizarase do mesmo xeito.


Sources of information
Basic Díaz López, Vicente y otros (2012). Automóviles y Ferrocarriles. UNED
Gillespie, Thomas D. (1992). Fundamentals of Vehicle Dynamics. Society of Automotive Engineers, Inc. (SAE)
Luque, Pablo y otros (2004). Ingeniería del Automóvil. Thomson

Complementary Shabana, Ahmed A. et al. (2008). Railroad Vehicle Dynamics. A Computational Approach. CRC Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Calculus /730G03001
Engineering Drawing/730G03002
Linear Algebra/730G03006
Diferential Equations/730G03011
Theory of Machines/730G03019
Machine Design/730G03028
Mechanics/730G03026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Machine Components/730G03029
Actuators and Sensors/730G03045
Reliability Statistics and Numerical Methods/730G03046

Subjects that continue the syllabus
Graduation Project/730G03068

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.