Identifying Data 2018/19
Subject (*) Actuators and Sensors Code 730G03045
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Lugris Armesto, Urbano
E-mail
urbano.lugris@udc.es
Lecturers
Lugris Armesto, Urbano
Michaud , Florian Guy Bernard
Sanjurjo Maroño, Emilio
E-mail
urbano.lugris@udc.es
florian.michaud@udc.es
emilio.sanjurjo@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description Nesta materia explícanse os diferentes tipos de sensores e actuadores empregados comunmente no control de máquinas. Así mesmo, estúdase a forma de conectalos e integralos nun algoritmo de control, que é executado nun microcontrolador ou ordenador. Para converter a lectura dos sensores en información utilizable polo controlador, ou as saídas do controlador en forzas ou momentos, hanse de utilizar sistemas de adquisición e xeración de sinais.

Ao longo da materia realizaranse prácticas básicas con diferentes sistemas de adquisición, sensores, actuadores e controladores, para finalmente integrar todo na implementación do control dun mecanismo real.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Know the most common sensors and actuators, identifying their main features B1
B2
B4
B5
B7
B9
C1
C4
C5
C6
Being able to select the sensors and actuators appropriate for a given case B1
B2
B4
B5
B7
B9
C1
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Sensores analóxicos e transductores
Transductores dixitais
Selección de sensores
Actuadores eléctricos: motores paso a paso, motores de corrente continua e alterna
Selección de motores
Sistemas de adquisición de datos e control dos actuadores
1. Adquisición, tratamento e xeración de sinais Sinais analóxicos e dixitais
Tratamento e filtrado de sinais
Conversión A/D e D/A
2. Sensores Sensores de posición e velocidade
Sensores de tensión e deformación
Sensores de vibración e aceleración
Sensores de temperatura
Sensores de presión
3. Actuadores Motores eléctricos (DC, paso a paso)
Actuadores hidráulicos e pneumáticos
4. Controladores e algoritmos de control Microcontroladores e Microordenadores
Algoritmos de control (bucle aberto, realimentación)
Control baseado en modelo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B5 B7 B9 C4 C5 C6 8 16 24
Problem solving B5 B7 B9 C4 C5 C6 8 16 24
Laboratory practice B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 11.5 23 34.5
Supervised projects B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 8 16 24
Objective test B1 B2 2 0 2
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Iranse describindo en clase, mediante utilización de medios audiovisuais, os diferentes elementos que aparecen nos contidos (sensores, actuadores, sistemas de control)

Cando sexa posible, utilizaranse os propios dispositivos durante a exposición.
Problem solving Resolveranse problemas prácticos para reforzar as ideas introducidas nas clases teóricas.
Laboratory practice Realizaranse prácticas simples utilizando diferentes tipos de sensores, actuadores, circuítos de adquisición, microcontroladores, etc.
Supervised projects Os alumnos deberán levar a cabo un proxecto completo (incluíndo a construción) dun sistema, aplicando todos os coñecementos adquiridos en clase.
Objective test Os alumnos terán que facer un exame teórico-práctico.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de titorías.

No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante unha lista do material que deberá adquirir para realizar as prácticas, e o profesor atenderao durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 Avaliarase a capacidade do alumno para resolver os problemas prácticos plantexados. 50
Objective test B1 B2 O exame consistirá nunha serie de pregunta teóricas e a resolución de problemas prácticos. 50
 
Assessment comments

No caso de estudantes con dispensa académica, a avaliación basearase nun seguimento do traballo realizado durante o curso. 


Sources of information
Basic David G. Alciatore, Michael B. Histand (2007). Introducción a la mecatrónica y los sistemas de medición. Madrid: McGraw-Hill

Complementary (). http://arduino.cc/.
(). http://beagleboard.org/.
(). http://www.bricogeek.com/.
(). https://www.sparkfun.com/.
Clarence W. de Silva (2007). Sensors and Actuators - Contron System Instrumentation. Boca Raton: CRC Press
Ernest E. Doebelin (2005). Sistemas de medición e instrumentación - Diseño y aplicación. México: McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Computting/730G03004
Fundamentals of Electricity/730G03012
Automatic Control Systems/730G03015
Fundamentals of Electronic Circuits/730G03016
Theory of Machines/730G03019
Machine Components/730G03029

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Hydraulic and Neumatic Control Systems/730G03039

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
- En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.