Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Elementos de Máquinas Código 730G03074
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Dopico Dopico, Daniel
Correo electrónico
daniel.dopico@udc.es
Profesorado
Dopico Dopico, Daniel
Correo electrónico
daniel.dopico@udc.es
Web
Descrición xeral Estúdanse os principais elementos que compoñen as máquinas e os esforzos a que ven sometidos durante o seu funcionamento, dotando ao alumno dos coñecementos necesarios para dimensionar un elemento determinado para soportar as condicións de traballo requiridas e seleccionar os compoñentes adecuados para unha máquina.

Competencias do título
Código Competencias do título
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ter coñecemento aplicado de elementos de máquinas B5
B7
B9

Contidos
Temas Subtemas
Chumaceiras. Lei de Petroff.
Lubricación hidrodinámica en chumaceiras lisas.
Teoría da lubricación hidrodinámica: ecuación de Reynolds.
Deseño de chumaceiras lisas radiais.
Chumaceiras de pulo, lubricados por gas, e hidrostáticos.
Eixos e rodamentos. Eixos.
Chumaceiras de rodamentos.
Resortes. Tipos de resortes. Aplicacións.
Resortes helicoidais de compresión.
Resortes helicoidais de tracción.
Resortes helicoidais de torsión.
Outros tipos de resortes.
Freos, embragues, volantes e axustes. Freos.
Embragues.
Volantes de inercia.
Axustes.
Elementos de suxeción. Unións atornilladas con carga *axial.
Unións atornilladas ou remachadas con carga cortante.
Parafusos fixadores ou de presión.
Chavetas e pasadores.
Unións soldadas.
Unións adhesivas.
Suxeitadores de presión integrados.
Elementos de transmisión. Engrenaxes.
Correas.
Cadeas.
Cables.
Parafusos como elementos de transmisión de potencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B7 0 1 1
Prácticas a través de TIC B5 12.5 25 37.5
Prácticas de laboratorio B5 1 1.5 2.5
Proba mixta B7 3 4.5 7.5
Saídas de campo B5 B7 1 0.5 1.5
Sesión maxistral B5 16 32 48
Solución de problemas B5 6 12 18
Traballos tutelados B5 B7 B9 8 24 32
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación de contidos y obxetivos da materia.
Prácticas a través de TIC Teoría, demostracións e simulacións mediante a utilización das tecnoloxías da información e das comunicacións.
Prácticas de laboratorio Actividades de carácter práctico.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
Saídas de campo Visita a empresa/laboratorio.
Sesión maxistral Clases en pizarra, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos dispoñen do material proxectado, toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta.
Solución de problemas Resolución de problemas en pizarra. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta.
Traballos tutelados Traballos dirixidos polo profesor e orientados a un aprendizaxe autónomo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
As horas adicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas, e da solución do caso práctico de deseño.


Acéptase dispensa académica na materia e neste caso programaránse titorías personalizadas voluntarias cos alumnos acollidos a esta modalidade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B7 30
Traballos tutelados B5 B7 B9 70
 
Observacións avaliación
Os alumnos con dispensa académica serán evaluados da mesma forma que o resto dos alumnos da materia.

Fontes de información
Bibliografía básica

- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.

- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.

- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.

- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.

- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.

- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.

- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999.

Bibliografía complementaria

- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.

- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.

- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.

- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.

- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.

- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.

- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019
TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
<p>Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol": La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia: <br />• Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático <br />• Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos <br />• En caso de ser necesario realizarlos en papel: <br />- No se emplearán plásticos <br />- Se realizarán impresiones a doble cara. <br />- Se empleará papel reciclado. <br />- Se evitará la impresión de borradores. <br />Se debe de hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural. </p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías