Identifying Data 2019/20
Subject (*) Machine Components Code 730G03074
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Dopico Dopico, Daniel
E-mail
daniel.dopico@udc.es
Lecturers
Dopico Dopico, Daniel
E-mail
daniel.dopico@udc.es
Web
General description Estúdanse os principais elementos que compoñen as máquinas e os esforzos a que ven sometidos durante o seu funcionamento, dotando ao alumno dos coñecementos necesarios para dimensionar un elemento determinado para soportar as condicións de traballo requiridas e seleccionar os compoñentes adecuados para unha máquina.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ter coñecemento aplicado de elementos de máquinas B5
B7
B9

Contents
Topic Sub-topic
Chumaceiras. Lei de Petroff.
Lubricación hidrodinámica en chumaceiras lisas.
Teoría da lubricación hidrodinámica: ecuación de Reynolds.
Deseño de chumaceiras lisas radiais.
Chumaceiras de pulo, lubricados por gas, e hidrostáticos.
Eixos e rodamentos. Eixos.
Chumaceiras de rodamentos.
Resortes. Tipos de resortes. Aplicacións.
Resortes helicoidais de compresión.
Resortes helicoidais de tracción.
Resortes helicoidais de torsión.
Outros tipos de resortes.
Freos, embragues, volantes e axustes. Freos.
Embragues.
Volantes de inercia.
Axustes.
Elementos de suxeción. Unións atornilladas con carga *axial.
Unións atornilladas ou remachadas con carga cortante.
Parafusos fixadores ou de presión.
Chavetas e pasadores.
Unións soldadas.
Unións adhesivas.
Suxeitadores de presión integrados.
Elementos de transmisión. Engrenaxes.
Correas.
Cadeas.
Cables.
Parafusos como elementos de transmisión de potencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B7 0 1 1
ICT practicals B5 12.5 25 37.5
Laboratory practice B5 1 1.5 2.5
Mixed objective/subjective test B7 3 4.5 7.5
Field trip B5 B7 1 0.5 1.5
Guest lecture / keynote speech B5 16 32 48
Problem solving B5 6 12 18
Supervised projects B5 B7 B9 8 24 32
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación de contidos y obxetivos da materia.
ICT practicals Teoría, demostracións e simulacións mediante a utilización das tecnoloxías da información e das comunicacións.
Laboratory practice Actividades de carácter práctico.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
Field trip Visita a empresa/laboratorio.
Guest lecture / keynote speech Clases en pizarra, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos dispoñen do material proxectado, toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta.
Problem solving Resolución de problemas en pizarra. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta.
Supervised projects Traballos dirixidos polo profesor e orientados a un aprendizaxe autónomo.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Supervised projects
Description
As horas adicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas, e da solución do caso práctico de deseño.


Acéptase dispensa académica na materia e neste caso programaránse titorías personalizadas voluntarias cos alumnos acollidos a esta modalidade.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B7 30
Supervised projects B5 B7 B9 70
 
Assessment comments
Os alumnos con dispensa académica serán evaluados da mesma forma que o resto dos alumnos da materia.

Sources of information
Basic

- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.

- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.

- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.

- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.

- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.

- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.

- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999.

Complementary

- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.

- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.

- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.

- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.

- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.

- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.

- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Theory of Machines/730G03019
Machine Design/730G03028

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
<p>Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol": La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia: <br />• Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático <br />• Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos <br />• En caso de ser necesario realizarlos en papel: <br />- No se emplearán plásticos <br />- Se realizarán impresiones a doble cara. <br />- Se empleará papel reciclado. <br />- Se evitará la impresión de borradores. <br />Se debe de hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural. </p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.