Identifying Data 2023/24
Subject (*) Maintenance Engineering Code 730G03076
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Enxeñaría Naval e Industrial
Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
E-mail
javier.cuadrado@udc.es
Lecturers
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
E-mail
javier.cuadrado@udc.es
Web
General description O mantemento constitúe a técnica do coñecemento exhaustivo da operatividade de distintos sistemas mecánicos, das máquinas e os seus elementos, co fin establecer as variables de estado que poidan determinar pola súa condición a posibilidade dunha avaría, dun mal funcionamento ou dun falido rendemento do sistema mecánico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B5 CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer de forma aplicada o mantemento de equipos e máquinas B5
B7
B9

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Detección de danos.
Monitorización de equipos.
Diagnóstico de avarías.
Tema 1 Lubricación.
Mantemento de transmisións de engrenaxes.
Mantemento de transmisións flexibles.
Mantemento de sistemas de apoio de eixos.
Axuste de eixos.
Tema 2 Aliñación de eixos.
Equilibrado de rotores.
Tema 3 Niveles de vibración. Normativa.
Organización dun sistema de mantemento preditivo.
Diagnóstico de avarías.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B5 B7 B9 24 48 72
Supervised projects B5 B7 B9 1 17 18
Problem solving B5 B7 B9 20 36 56
Mixed objective/subjective test B5 B7 B9 0 3 3
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases en lousa e emprego de trasparencias. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta.
Supervised projects Encárgase a preparación dunha presentación sobre un tema relacionado co mantemento. Os alumnos abordan o traballo por parellas. Ao terminar o prazo concedido para preparar a presentación, levan a cabo as presentacións en horario de clase.
Problem solving Resolución de problemas en lousa. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan os problemas pola súa conta.
Mixed objective/subjective test Examen escrito con preguntas conceptuales y problemas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Personal attention of the professor for the presented works and studies of real cases of failures and failures of performance of different machines.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B5 B7 B9 Na presentación valorarase tanto o traballo como a propia presentación. 50
Mixed objective/subjective test B5 B7 B9 O exame consta de preguntas conceptuais e problemas. O criterio para a avaliación do alumno é que demostre unha comprensión suficiente da materia. 50
 
Assessment comments

O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade. Na convocatoria adiantada, o 100% da avaliación será a proba mixta.

No caso de estudantes con dispensa académica e a tempo parcial, o 100% da avaliación será a proba mixta, para evitar que o estudante teña que acudir a clase durante o curso. Isto é válido tanto para a primeira como para a segunda oportunidade.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.



Sources of information
Basic P. Fraga López (2006). Analisis dinámico de maquinas rotativas por vibraciones. Universidad de La Coruña
R.K. Mobley (2008). Maintenance engineering handbook. McGraw-Hill
F.T. Sánchez Marín (2006). Mantenimiento mecánico de máquinas. Universidad Jaime I
F.C. Gómez de León (1998). Tecnología del mantenimiento industrial. Universidad de Murcia
P. Fraga López (2009). Vibraciones mecánicas. Deteccion de averias. Universidad de La Coruña

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Theory of Machines/730G03019
Machine Design/730G03028
Machine Components/730G03074
Actuators and Sensors/730G03075

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Theory of Vibration/730G03040

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:

- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.

- Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.

- En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas,...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e tratarase de modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Trataranse de detectar as situacións de discriminación por razón de xénero que se produzan, e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.