Identifying Data 2020/21
Subject (*) RESISTENCIA DOS MATERIAIS Code 730G04013
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Reinosa Prado, Jose Manuel
E-mail
j.reinosa@udc.es
Lecturers
Gutierrez Fernandez, Ruth Maria
Loureiro Montero, Alfonso
Reinosa Prado, Jose Manuel
E-mail
ruth.gutierrez@udc.es
a.loureiro@udc.es
j.reinosa@udc.es
Web http://sites.google.com/site/structuralanalysislab/
General description Resistencia de Materiais é a asignatura base do cálculo e análise de estructuras e elementos mecánicos. Proporciona ó alumno os conceptos básicos de tensión e deformación. Estúdiase o comportamento de elementos sometidos a esforzo axil, cortante, torsor e flector.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas salvo Solución de problemas que pasaría a non presencial
*Metodoloxías docentes que se modifican
Solución de problemas, que pasaría a non presencial.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: en horario de clase de teoría e titorías.
- Moodle: os días de clase e en horario de titorías. Dispoñen de foros para actividades específicas e volcado dos contidos virtuais e todo tipo de informacións da asignatura.

4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións na avaliación salvo pola non presencialidade da proba mixta
*Observacións de avaliación:
Mantense tal e como figura na guia docente.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A14 CR8 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
B2 CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 B3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e utilizar os principios da resistencia de materiais A14
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación:
Carga axial; esforzos, tensións e deflexións en vigas; estados planos; tensión.
Tema 1: Introducción a resistencia dos materiais. Tensión normal e deformación lineal. Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidade. Lei de Hooke e coeficiente de Poisson. Tensión tanxencial e deformación angular. Tensions e cargas admisibles. Diseño para cargas axiais e cortante directo.
Tema 2: Carga axial. Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicos e deformacions previas. Tensions sobre seccions inclinadas. Enerxía de deformación.
Tema 3. Torsión. Introducción. Deformacions a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E y G. Transmisión de potencia por medio de eixes circulares.
Tema 4. Esforzos cortantes e momentos flectores. Introducción. Tipos de vigas, cargas e reaccions. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacions entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de tensión cortante e de momento flector.
Tema 5. Tensions en vigas I. Introducción. Flexión pura e flexión non uniforme. Curvatura dunha viga. Deformacions lineais lonxitudinais en vigas. Tensions normales en vigas con material elástico lineal. Propiedades mecánicas das seccions. Diseño de vigas a flexión.
Tema 6. Tensions en vigas II. Vigas non prismáticas. Tensions tanxenciais en vigas de sección transversal rectangular e circular. Tensions tanxenciais nas almas de vigas con alas. Centro de esforzos cortantes
Tema 7. Análise de tensions e deformacions. Introducción. Tensión plana. Tensions principais e tensions tanxenciales máximas. Círculo de Mohr. Lei de Hooke para tensión plana. Tensión triaxial. Deformación plana.
Tema 8. Deflexions en vigas. Introducción. Ecuacions diferenciais da curva de deflexión. Deflexions por integración da ecuación do momento flector. Deflexions por integración das ecuacions do esfuerzo cortante e da carga.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 24 39 63
Problem solving A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 24 12 36
Mixed objective/subjective test A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 4 6 10
ICT practicals A14 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 0 10 10
Supervised projects A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 8 16 24
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Oral lecture supplemented with the use of audiovisual means, aiming at transmit knowledges and facilitate the learning within the scope of structural analysis.
Problem solving Technique of work in group to resolve practical cases, by means of exhibition, discussion, participation and calculation. It employed calculator.
Mixed objective/subjective test Proba mixta utilizada para a avaliación da aprendizaxe
ICT practicals Practicas a través da plataforma Moodle.
Supervised projects Traballo individual para resolver un caso práctico sobre os contidos da asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Seguimento e orientación dos problemas concretos xurdidos no desenrrolo das distintas actividades docentes realizadas.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A14 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Realizaranse unha serie de probas a través da plataforma Moodle. Todalas probas han de terse entregado coa máxima puntuación para que esta parte se evalúe. Non existe límite de intentos. 5
Mixed objective/subjective test A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Realizarase un exame final da asignatura no que haberá que sacar unha nota mínima de 3.5 sobre 10 para facer media coas prácticas e traballos tutelados. 70
Supervised projects A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Traballo individual sobre os contidos da asignatura 25
 
Assessment comments

Os alumnos con dispensa académica quedan eximidos da
asistencia a clase, que, por outro lado, non é obrigatoria tampouco para os alumnos con dedicación a tempo completo.  O sistema de avaliación é análogo ó dos alumnos a tempo completo.

Na avaliación da segunda oportunidade o 70% da nota corresponde á proba mixta (exame final) e o 30% corresponde ó traballo tutelado.


Sources of information
Basic (). .
Hibbeler, Russell C. Traducción José de la Cera Alonso, Virgilio González y Pozo. (2006). Mecánica de materiales. Sexta edición.. Pearson Educación, México.
Gere James M.; Tmoshenko (2002). Resistencia De Materiales. Quinta edición.. Editorial Paraninfo, Madrid.

Complementary Craig, Roy R. (2002). Mecánica de materiales. . Compañía Editorial Continental, México.
Ferdinand P. Beer et al. (2009). Mecánica de materiales. Quinta edición.. Mc Graw-Hill, México, Madrid.
Ortiz Berrocal, Luis. (). Resistencia de materiales. . McGraw-Hill, Madrid, ESPAÑA, 2007.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
CÁLCULO/730G04001
FÍSICA I/730G04003
ÁLXEBRA/730G04006
FÍSICA II/730G04009

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Analysis and Design of Structures and Industrial Buildings/730G04069

Other comments

 Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":           

• A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:              

Solicitaráse en formato virtual e/ou soporte informático             

Realizaráse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos             

•  No caso de ser necesario realizalos en papel:                 

-     No se empregarán plásticos                 

-     Faranse impresioóns a doble cara.                

-     Empregarase papel reciclado.

-     Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.