Identifying Data 2020/21
Subject (*) TEORÍA DE MÁQUINAS Code 730G04019
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
E-mail
javier.cuadrado@udc.es
Lecturers
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
Luaces Fernández, Alberto
Lugris Armesto, Urbano
Naya Villaverde, Miguel Ángel
E-mail
javier.cuadrado@udc.es
alberto.luaces@udc.es
urbano.lugris@udc.es
miguel.naya@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Cinemática e dinámica de máquinas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións nos contidos.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico. Diario.
Teams. Diario. As titorías realizaranse mediante esta ferramenta.
4. Modificacións na avaliación
Ningunha.
*Observacións de avaliación:
Os exames realizaranse de xeito non presencial.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 CR7 Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos.
B1 CB1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C4 C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ability to carry out kinematic analysis of mechanisms and machines. Ability to perform forward and inverse dynamics analysis of mechanisms and machines. A13
B1
B2
B4
B5
B7
B9
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
The following topics develop the contents established in the Verification Memory sheet, which are: Kinematics and dynamics of machines and mechanisms.
1. Topological analysis of mechanisms. Definitions: mechanism, element, joint, degrees of freedom.
Clasification of elements and joints.
Degrees of freedom of a mechanism.
2. Kinematical analysis of mechanisms. Point kinematics: position, velocity and acceleration.
Distribution of velocities and accelerations in a rigid body.
Relative motion of a material point.
Relative motion of a rigid body.
Rolling kinematics.
Particularization to plane motion.
3. Dynamic analysis of mechanisms. Fundamentals.
Direct dynamic analysis of mechanisms.
Inverse dynamic analysis of mechanisms.
4. Vibration of single DOF systems. Introduction.
Equation of motion of a single DOF system.
Free vibrations.
Forced vibrations.
5. Cams and gears. Classification of cams and followers.
Displacement diagrams.
Kinematics and dynamics of cams and followers.
Classification of gears.
Fundamental law of gear-tooth action, involute curve.
Spur gears.
Helical gears.
Gear dynamics.
Gear trains.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 26 39 65
Problem solving A13 B4 B5 B7 B9 21 46.5 67.5
Supervised projects A13 B1 B2 B5 B7 C4 1 9 10
Mixed objective/subjective test A13 B1 B2 4.5 0 4.5
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Chalkboard lectures, with occasional slides in order to show complex figures, pictures, plots, etc. Students will take notes and study the matter on their own.
Problem solving Resolution of problems on the chalkboard. Students take notes. In addition, they have available a collection of solved problems, in order to be able to work on their own.
Supervised projects Aplicaránse os coñecementos recibidos na teoría para modelizar e analizar mediante métodos numéricos computacionáis un mecanismo.
Mixed objective/subjective test Written test, with cocept questions and problems.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Supervised projects
Description
Hours devoted to tutoring are intended to clarify the doubts arisen while the students study the theory and prepare the problems.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A13 B4 B5 B7 B9 Algúns dos problemas a realizar entregaránse e serán corrixidos. O sea valor conxunto poderá supor ata o 30 % da nota. 30
Mixed objective/subjective test A13 B1 B2 The test consists of concept questions and problems. The evaluation criterion is whether the student shows enough understanding of the matter. 30
Supervised projects A13 B1 B2 B5 B7 C4 Entregarase unha memoria do mecanismo analizado e mailo programa de ordenador coa solución proposta. 40
 
Assessment comments
Perante o curso realizaránse probas que poden ter un valor de ata tres
puntos. O traballo tutelado pode valer ata catro puntos. O examen terá o seu valor sobre o total dos puntos que faltan
hasta 10.

No caso de estudantes con dispensa académica, o sistema de avaliación será o mesmo, pois só hai que asistir o día do exame.

El criterio de evaluación es el mismo tanto para a primeira como para a segunda oportunidade.

Sources of information
Basic

- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.

- ERDMAN, A.G. y SANDOR, G.N., "Diseño de Mecanismos", 3ª ed., Prentice-Hall, 1998.

- MABIE, H.H. and REINHOLTZ, C.F., "Mechanisms and Dynamics of Machinery", Wiley, 1987.

- NORTON, R.L., "Diseño de Maquinaria", 3ª ed., McGraw-Hill, 2004.

- UICKER, J.K., PENNOCK, G.R. and SHIGLEY, J.E., "Theory of Machines and Mechanisms", 3rd ed., Oxford University Press, 2003.

- RAO, S., "Mechanical Vibrations", Addison-Wesley, 1995.

Complementary

- BARTON, L.O., "Mechanism Analysis", 2nd edition, Marcel Dekker, 2001.

- JOSEPHS, H. and HUSTON, R.L., "Dynamics of Mechanical Systems", CRC Press, 2002.

- HERNANDEZ, A., "Cinemática de Mecanismos", Editorial Síntesis, 2004.

- RAMAMURTI, V., "Mechanics of Machines", CRC Press, 2002.

- WALDRON, K.J and KINZEL, G.L., "Kinematics, Dynamics, and Design of Machinery", Wiley, 1999.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
EXPRESION GRAFICA/730G04002
FÍSICA I/730G04003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Manufacturing Processes/730G04022

Other comments
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
- En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.