Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) CAMPOS E ONDAS Código 730G04047
Titulación
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Yañez Casal, Armando Jose
Correo electrónico
armando.yanez@udc.es
Profesorado
Yañez Casal, Armando Jose
Correo electrónico
armando.yanez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender os fundamentos e aplicacións básicas do campo eléctrico e campo magnético estacionario. Coñecer e comprender los fundamentos e aplicacións básicas dos campos electromagnéticos variables no tempo, a electrodinámica e as ondas electromagnéticas. B1
B2
B3
B6
B7
B8
B9
C1
C5

Contidos
Temas Subtemas
Fundamentos Análisis vectorial
Fundamentos de teoría do potencial
Campo eléctrico estacionario Determinación do campo eléctrico
Propiedades eléctricas da materia.
Energía electrostática
Corrente eléctrica
Campo magnético estacionario Campo magnético xerado por correntes constantes
Propiedades magnéticas da materia.
Campos electromagnéticos variables. Electrodinámica Inducción electromagnética
Ondas electromagnéticas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B3 B7 B9 C5 28 20 48
Solución de problemas B1 B2 B6 B8 C1 20 30 50
Proba mixta B1 B2 B7 C5 2 10 12
Discusión dirixida B2 B3 B6 B7 C5 10 0 10
Proba mixta B1 B2 B7 C5 4 20 24
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de teoría na pizarra.
Solución de problemas Resolución polo profesor e por parte dos alumnos dos exercicios propostos
Proba mixta Proba de seguimento
Discusión dirixida Tutoría en grupo reducido onde trataranse os diferentes contidos da asignatura.
Proba mixta Examen Final

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Titorias sobre os temas das clases de teoría, sobre a resolución de exercicios e outros aspectos relacionados coa materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B1 B2 B7 C5 Exame 50
Solución de problemas B1 B2 B6 B8 C1 Resolución de problemas de cierta complexidade nas clases de grupo reducido. 25
Proba mixta B1 B2 B7 C5 Proba de seguimento 25
 
Observacións avaliación

Realizaránse un máximo de dos probas, aúltima de elas coincidindo coa fecha do exame aprobada en Xunta de Centro.

As probas constarán de problemas prácticos e poderán incluir cuestións teóricas.

A de cada prueba será dun máximo de 4 horas.

En segunda oportunidade evaluaranse as partes pendentes tendo os resultados parciais a misma validez que na primeira oportunidade.

Os alumnos que non haxan asistido al menos al 80% das clases de grupo reducido terán que examinarse de un dos problemas resoltos en esas clases. 


Fontes de información
Bibliografía básica

- CHENG, D.K. Fundamentos de Electromagnetismo para Ingeniería. Addison-Wesley Iberoamericana (1997).

- REITZ, MILFORD & CHRISTY: Fundamentos de Teoría Electromagnética, Addison Wesley Interamericana (1986).

- P.LORRAIN Y D.R. CORSON. Campos y Ondas Electromagnéticas, Selecciones Científicas (1975).

- WANGSNESS, R.K: Campos Electromagnéticos. Limusa-Noriega (1992).

- D. GRIFFITHS. Introduction to Electrodynamics. Prentice Hall (1999).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
CÁLCULO/730G04001
FÍSICA I/730G04003
FÍSICA II/730G04009

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías