Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) ELECTRÓNICA DE POTENCIA Código 730G04048
Titulación
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Profesorado
Leira Rejas, Alberto Jose
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
alberto.leira@udc.es
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
Descrición xeral A Electrónica de Potencia pode ser definida como a aplicación da electrónica á conversión da enerxía eléctrica, utilizando para iso dispositivos electrónicos de potencia. O obxectivo desta materia é a de proporcionar ao alumno as competencias que lle permitan analizar e deseñar os circuítos básicos de electrónica de potencia (Convertedores AC-DC, AC-AC, DC-DC e DC-AC), así como identificar as súas aplicacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Coñecemento e utilización dos principios de teoría de circuítos e máquinas eléctricas.
A11 Coñecementos dos fundamentos da electrónica.
A12 Coñecementos sobre os fundamentos de automatismos e métodos de control.
A22 Coñecemento aplicado de electrónica de potencia.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identifica as aplicacións e funcións da electrónica de potencia na Enxeñaría. A10
A11
A12
A22
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C4
C6
Analiza e deseña etapas electrónicas de potencia en corrente continua e alterna. A10
A11
A12
A22
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C4
C5
C6
Coñece os fundamentos tecnolóxicos, modelos e criterios de selección dos dispositivos semicondutores de potencia. A22
B3
B4
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C4
Manexa con soltura os equipos e ferramentas de simulación propios dun laboratorio de electrónica potencia. A22
B2
B3
B4
B5
B6
B9
C1

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 Fundamentos de Electrónica de Potencia. 1.1 Introdución.
1.2 Termos de potencia. Factor de potencia.
1.3 Análise de Fourier. Cálculo de harmónicos.
1.4 Métodos para a análise de circuítos de potencia.
1.5 Dispositivos Electrónicos de potencia.
Tema 2.
Convertedores AC-DC. Rectificadores.
2.1 Introdución.
2.2 Rectficadores non controlados.
2.3 Rectificadores controlados.
Tema 3.
Convertedores AC-AC. Reguladores de alterna.
3.1 Introdución.
3.2 Convertedores básicos AC-AC.
3.3 Cicloconvertedores.
Tema 4.
Convertedores DC-DC.
Fontes de alimentación conmutadas.
4.1 Introdución.
4.2 Convertedor Redutor (Buck).
4.3 Convertedor Elevador (Boost).
4.4 Convertedor Redutor-Elevador (Buck-Boost).
4.5 Convertedor flyback.
4.6 Convertedor Forward.
4.7 Convertedor push-pull
4.8 Convertedor en ponte e semiponte.
Tema 5.
Convertedores DC-AC. Inversores.
5.1 Introdución.
5.2 Inversor en media ponte.
5.3 Inversor en ponte completa.
5.4 Inversores PWM.
5.5 Inversores resoantes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 0 10 10
Prácticas de laboratorio A10 A11 A12 A22 B2 B4 B5 B6 B9 C1 8 8 16
Proba obxectiva A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 4 22 26
Sesión maxistral A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 24 19 43
Presentación oral A22 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C4 C5 1 10 11
Proba de resposta múltiple A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 1 5 6
Solución de problemas A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 14 20 34
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.
Prácticas de laboratorio Consistirá na simulación e/ou montaxe dos convertedores básicos utilizando o programa de simulación electrónica Orcad Pspice e os equipos de laboratorio.
Proba obxectiva A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia.
Sesión maxistral Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico.
Presentación oral Exposición audiovisual dun tema proposto utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa.
Proba de resposta múltiple Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase e/ou ao mesmo tempo que os examéns parciais.
Solución de problemas Durante sesións de grupo mediano formularanse supostos prácticos para a súa resolución.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba obxectiva
Descrición
Cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada que pode realizarse de forma presencial no horario establecido ou de forma non presencial por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A22 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C4 C5 Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente. 10
Prácticas de laboratorio A10 A11 A12 A22 B2 B4 B5 B6 B9 C1 A súa realización e valoración positiva é imprescindible para aprobar a materia 10
Prácticas a través de TIC A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación. 15
Proba obxectiva A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. A parte dos dous exames finais de Xuño e Xullo, realizarase un primeiro exame parcial. Para aqueles alumnos que obtivesen no primeiro parcial unha puntuación maior ou igual a 10 puntos e queiran aprobar a materia por parciais realizarase un segundo exame parcial coincidirendo co exámen final de Xuño. Cada parcial ten unha puntuación máxima de 25 puntos sobre 100. 50
Proba de resposta múltiple A10 A11 A12 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase e/ou ao mesmo tempo que os examéns parciais. 15
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100.

A
nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a
través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de
resposta múltiple e Proba obxectiva, sempre e cando se cumpran as
seguintes condicións:

  • Que se realizasen as Prácticas de laboratorio cunha puntuación maior ou igual que 5.
  • e polo menos unha das seguintes:
    • Que no primeiro exame parcial se obtivese unha puntuación maior que 12.
    • Que nun exame final se obtivese unha puntuación maior ou igual que 25.
    • Que a puntuación obtida en cada un dos parciais é maior ou igual que 10 puntos.

No
caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será
segundo o caso, a puntuación do exame final multiplicada por 0,8 ou a puntuación media dos dous parciais multiplicada por 0,8.

As notas de cada un dos apartados só serán válidas durante o curso académico no que se obteñan.

Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC
(Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017)" non
esíxeselle unha asistencia mínima ás clases e/ou actividades con excepción das Prácticas de laboratorio, sendo o
sistema de avaliación o anteriormente indicado. No caso de non participar nas actividades avaliables realizadas durante o curso, a nota final será a nota ponderada da proba
obxectiva e da proba de resposta múltiple.


Fontes de información
Bibliografía básica
  • Electronica de Potencia. Daniel W. Hart. (Prentice Hall). ISBN 84-205-3179-0
  • Electronica de Potencia. Circuitos, Dispositivos y Aplicaciones. Muhamad H. Rashid (Prentice Hall). ISBN 968-880-586-6
  • Recursos dispoñibles no Campus Virtual da Universidade da Coruña (moodle)(tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.) https://moodle.udc.es/
Bibliografía complementaria
  • Problemas de Electronica de Potencia. Andres Barrado Bautista. (Pearson Prentice Hall) ISBN 978-84-205-4652-0
  • Power Electronics.Converters, Applications and Desing. Mohan, Undeland y Robbins. John Wiley & Sons. ISBN 0-471-50537-4

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
MÁQUINAS ELÉCTRICAS/730G04050
FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G04012
FUNDAMENTOS DE AUTOMÁTICA/730G04015
FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/730G04016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", realízanse as seguintes recomendacións:
-Facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
-A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
    • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
    • En caso de ser necesario realizalos en papel:
             -Non se empregarán plásticos
             -Realizaranse impresións a dobre cara.
             -Empregarase papel reciclado.
             -Evitarase a impresión de borradores
En xeral, farase un uso sostible dos recursos e evitaranse na medida do posible impactos negativos sobre o medio natural. Ademais, terase en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade nos comportamentos persoais e profesiona.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías