Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) TECNOLOXÍA QUÍMICA Código 730G04051
Titulación
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Química
Coordinación
Filgueira Vizoso, Almudena
Correo electrónico
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Profesorado
Filgueira Vizoso, Almudena
Kennes , Christian
Ruiz Bolaños, Isabel
Vega Martin, Alberto de
Veiga Barbazan, Maria del Carmen
Correo electrónico
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
c.kennes@udc.es
isabel.ruiz@udc.es
alberto.de.vega@udc.es
m.carmen.veiga@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta asignatura amósaselle ó alumnado os sistemas de separación vía física, as operación de transferencia, os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia, aplicadas todas elas a procesos químicos industrias. Coñecer e diseñar os equipos necesarios para a separación sólido-gas
Entender las posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos mesmos

Conocer los distintos tipos de reactores y su optimización

Competencias do título
Código Competencias do título
A26 Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, biotecnoloxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia aplicadas aos procesos químicos industriais. Coñecer e diseñar os equipos necesarios para o desenrolo da separación sólido-gas. Entender as posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos mesmos. A26
B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación Servicios auxiliares en industrias: Introducción á Tecnoloxía Química, Redes de distribución de auga, Gases, Protección de materiales. Operacións
de manipulación: Almacenamento de Fluidos, Fluxo de fluidos, Medición e bombeo de fluidos, Tuberías e accesorios, Operacións con sólidos.
Operacións de separación: Introducción ós sistemas sólido-fluido, Separación sólido-líquido (sedimentación e flotación), separación sólido-líquido
(filtración e centrifugación), Separación de sólidos e líquidos en gases. Operaciones de transferencia de materia: Extracción sólido-líquido, Extracción
líquidolíquido; Destilación, Absorción, Adsorción e intercambio iónico.
SERVICIOS AUXILIARES EN INDUSTRIAS Introducción á tecnoloxía Química
Redes de distribución de auga
Gases
Protección de materiales
OPERACIÓNS DE MANIPULACIÓN Almacenamento de fluidos
Fluxo de fluidos
Medición e bombeo de fluidos
Tuberías e accesorios
Operacións con sólidos
OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN Introducción ós sistemas sólido-fluido
Separación sólido-líquido. Sedimentación, flotación, filtración e centrifugación
Separación de sólidos e líquidos en gases
OPERACIÓNS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA Extracción sólido-líquido
Extracción líquido-líquido
Destilación
Absorción
Adsorción e intercambio iónico

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A26 B6 B7 B8 C3 C4 C6 7 14 21
Presentación oral B4 2.5 5 7.5
Proba obxectiva A26 B6 B7 B8 4 40 44
Saídas de campo C4 9 1.8 10.8
Prácticas de laboratorio A26 8 4 12
Sesión maxistral A26 31 15.5 46.5
 
Atención personalizada 8.7 0 8.7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidad polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado y o seguemento dese aprendizaxe polo profesor/a-tutor/a
Presentación oral Todo oi alumnado presentará o/os traballo/os realizados durante o curso no tempo que se lles asine e diante dos seus compañeiros.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Poden combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc.
Saídas de campo Actividades que se realizan nun contexto externo ó entorno académico universitario (empresas,
institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia.
Prácticas de laboratorio Consiste na realización das prácticas de laboratorio e o informe final das mesmas
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Presentación oral
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Saídas de campo
Prácticas de laboratorio
Descrición
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.
Prácticas de Laboratorio: O/A alumno/a será convocado/a con anterioridade na plataforma Moodle ou no taboleiro de anuncios da Escola. As prácticas realizaránse no laboratorio de Tecnoloxía Química e Medio (Edificio Talleres), salvo que se indique o contrario.

En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras de la materia para acordar a planificación das actividades docentes, atendendo as necesidades que o/a alumno/a poida ter dentro das posibilidades existentes.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A26 B6 B7 B8 Consiste na realización do exame final. 65
Presentación oral B4 Os traballos realizados durante o curso han de ser presentados polos autores nas datas que o profesorado estime convinte. Os traballos realizaranse preferentemente en grupos,
e tódolos membros de cada uno dos grupos terán que presentar oralmente os resultados obtidos.
15
Traballos tutelados A26 B6 B7 B8 C3 C4 C6 Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. 15
Prácticas de laboratorio A26 Consiste na realización das prácticas de laboratorio e o informe final das mesmas 5
 
Observacións avaliación

E necesario sacar un mínimo de 3.5 nos exames parciais (se os oubese) e media de 4 para que entren en cómputo as demáis metodoloxías. En caso de non haber exames parciais a nota necesaria para poder facer media coas demáis actividades será de 4
No caso de non poder realizarse algunha das metodoloxías antes citadas a valoración da mesma pasará á proba obxetiva. Será obligatoria a asistencia a máis do 90% das sesións programadas. En caso de que se realicen as saídas de campo, serán obligatorias para superar a materia

As prácticas de laboratorio serán necesarias para poder superar a materia

O alumnado con dispensa académica estará exento de asistir ás clases
pero deberá facer as mesmas tarefas que os demáis alumnos/as. Á hora de
presentar o traballo poderá facelo de forma indivudual (en vez de
traballo en equipo) e a súa presentación será na clase pero non terá que
ser nas horas asignadas para a presentación dos traballos que aparece
na planificación, senón que será na data acordada entre o/a estudante e a
profesora.


Fontes de información
Bibliografía básica Eugenio Muñoz Camacho (). Ingeniería química.
J.M.Coulson (). Ingeniería química.
Ángel Vian Ortuño (). Introducción a la química industrial.
Andrés Arévalo (). Tecnología química.

Apuntes de clase e traballos

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
QUÍMICA/730G04005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green CampusFerrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
• Solicitarase n en formato virtual e/ou soporte informático
• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos
• En caso de ser necesario realizarlos en papel:
    - Non se emplearán plásticos
    - Realizaranse impresiones a doble cara.
    - Emplearase papel reciclado.
    - Evitarase a impresión de borradores.

Incorporarase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase lenguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías