Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) TECNOLOXÍA QUÍMICA Código 730G04051
Titulación
Grao en Enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Química
Coordinación
Filgueira Vizoso, Almudena
Correo electrónico
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Profesorado
Filgueira Vizoso, Almudena
Correo electrónico
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.gal/login/index.php
Descrición xeral Nesta asignatura amósaselle ó alumnado os sistemas de separación vía física, as operación de transferencia, os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia, aplicadas todas elas a procesos químicos industrias. Coñecer e diseñar os equipos necesarios para a separación sólido-gas
Entender las posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos mesmos

Conocer los distintos tipos de reactores y su optimización

Competencias do título
Código Competencias do título
A28 TEQ3 Capacidade para o deseño e xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, e modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñaría química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores.
B4 CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 B3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 B7 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
C3 C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaces de diseñar e xestionar procedimentos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñería química, sistemas con fluxo de fluidos, trasmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores. A28
B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación Servicios auxiliares en industrias
Operaciones de manipulación
Operaciones de separación
Operaciones de transferencia de materia
SERVICIOS AUXILIARES EN INDUSTRIAS Introducción á tecnoloxía Química
Redes de distribución de auga
Gases
Protección de materiales
OPERACIÓNS DE MANIPULACIÓN Almacenamento de fluidos
Fluxo de fluidos
Medición e bombeo de fluidos
Tuberías e accesorios
Operacións con sólidos
OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN Introducción ós sistemas sólido-fluido
Separación sólido-líquido. Sedimentación, flotación, filtración e centrifugación
Separación de sólidos e líquidos en gases
OPERACIÓNS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA Extracción sólido-líquido
Extracción líquido-líquido
Destilación
Absorción
Adsorción e intercambio iónico

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B6 B7 B8 C3 C4 C6 12 24 36
Proba mixta A28 B6 B7 0 10 10
Solución de problemas B7 C4 C6 10 6 16
Prácticas a través de TIC B7 C4 1 4 5
Sesión maxistral A28 B4 B6 B7 38 38 76
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesorado
e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente o aprendizaxe de cómo facer as cousas.
Constitue unha opción basada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaje independente dos estudantes e o seguemiento de ese aprendizaxe polo/a profesor/a tutor/a.

Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaioey preguntas tipo de probas obxetivas. En canto ás
primeiras, recolle preguntas abertas de desarrollo, as segundas poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e de asociación
Solución de problemas Técnica mediante a que ten que resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis de unha posible solución
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou Lección maxistral. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiais, con un contido que supón unha elaboración orixinal basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.

Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.

En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras de la materia para acordar a planificación das actividades docentes, atendendo as necesidades que o/a alumno/a poida ter dentro das posibilidades existentes.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A28 B6 B7 Exame 70
Traballos tutelados B6 B7 B8 C3 C4 C6 Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. 30
 
Observacións avaliación

O alumnado con cualificación maior de 4 nas probas mixtas pasarán
á ponderación co resto das metodoloxías da avaliación.

No caso de que non se realice algunha das metodoloxías anteriores
a calificación de esa metodoloxía pasará á proba mixta.

Na primeira oportunidade de
avaliación teránse en conta a calificación dos traballos e aproba mixta sempre e cando nesta/s se supere o mínimo de 4. Este mesmo criterio será aplicable para a segunda oportunidade.

Para a convocatoria
adiantada a proba mixta terá un valor do 100% da calificación.

A realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación implicará directamente a calificación de
suspenso”0” na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera
calificación obtida en tódalas actividades de avaliación de cara á convocatoria
extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Himmelblau, David M (2004). Basic principles and calculations in chemical engineering. Pearson Education International
Costa López, J. (2004). Curso de ingeniería química : introducción a los procesos, las operaciones unitarias y los fenómenos de transporte en la ingeniería química . Reverté
Felder, Richard M. (1978). Elementary principles of chemical processes. John Wiley & Sons
Nueva Calleja Pardo, Guillermo; García Herruzo, Francisco (2016). Ingeniería Química. Síntesis
Eugenio Muñoz Camacho (2012). Ingeniería química. Universidad Nacional de Educación a Distancia
J.M.Coulson (1988). Ingeniería química. Reverté
Costa Novella, E (1988). Ingeniería química. Alhambra
Ángel Vian Ortuño (1979). Introducción a la química industrial. Alhambra
McCabe, Warren L. (2007). Operaciones unitarias en ingeniería química. McGraw-Hill
Ocón García, Joaquín (2004). Problemas de ingeniería química. Operaciones básicas. Aguilar
Andrés Arévalo (1991). Tecnología química. ETSII, Sección de Publicaciones

Apuntes de clase e traballos

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
QUÍMICA/730G04005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

-Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías