Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) CENTRALES ENERXÉTICAS Código 730G04052
Titulación
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Calvo Diaz, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.ramon.calvo@udc.es
Profesorado
Calvo Diaz, Jose Ramon
Lamas Galdo, Isabel
Correo electrónico
jose.ramon.calvo@udc.es
isabel.lamas.galdo@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
A7 Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría.
A8 Coñecementos dos principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría. Cálculo de canalizacións, canles e sistemas de fluídos.
A19 Coñecementos aplicados de enxeñaría térmica.
A24 Capacidade para o deseño de centrais eléctricas.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1.- Saber analizar o sistema enerxético español. A2
A7
A8
A19
A24
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
2.-Saber identificar os distintos equipos dunha central. A2
A7
A8
A19
A24
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
C5
C6
3.- Saber realizar cálculos asociados ó deseño e dimensionamento dos equipos dunha central. A2
A7
A8
A19
A24
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Ciclos termódinámicos
Combustión
Caldeiras
Condensadores
Torres de refrixeración
Bombas
Exectores
Filtros electrotáticos
Molinos
Queimadores
Sopladores
Tratamento de aguas
1.- Análise exergético Introdución á exergia. Balance de exergia para un sistema pechado. Balance de exergia para un volumen de control. Exergia de fluxo. Disponibilidade. Eficiencia exergética e termoeconomía.
2.-Ciclos de potencia: vapor, gas e combinados. Analise enerxética e exergética Ciclo de Rankine. Ciclo de Brayton. Ciclos combinados.
3.- Psicrometría Principios básicos de psicrometría. Diagramas psicrométricos. Análises de procesos de acondicionamento de aire. Torres de refrixeración.
4.- Centrais enerxéticas. Introducción. Tipos. Clasificación.
5.- Sistema eléctrico español Introducción. Participación das distintas fontes de enerxía na producción eléctrica.
6.- Centrais térmicas Descripción xeral. Sistema de aire-gases. Sistema auga-vapor. Sistema de refrixeración. Sistema de combustión.
7.- Caldeiras Clasificación. Fundamentos de geración de vapor. Economizadores, sobrecalentadores e recalentadores. Equipos auxiliares. Transferencia de calor en caldeiras. Tratamento de auga para caldeiras.
8.-Tratamento de gases Principais contaminantes. Reducción de partículas. Reducción de NOx. Reducción de SOx.

9.- Condensadores e calentadores Condensación. Tipos de condensadores. Tipos de calentadores. Desaireación. Transferencia de calor en condensadores e calentadores
10.- Turbinas de vapor e gas Turbinas de vapor. Turbinas de gas.
11.- Coxeneración Principio de funcionamento. Configuracións máis habituais. Trixeneración. Situación da coxeneración en España.
12.- Combustión Proceso de combustión. Combustión teórica e real. Entalpía de formación, reacción, combustión e poder calorífico. Análise da 1ª ley en sistemas reactivos. Temperatura adiabática de chama. Entropía en sistemas reactivos. Análise da 2ª ley en sistemas reactivos. Equilibrio.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo A2 A7 A8 A19 A24 B2 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 8 0 8
Solución de problemas A2 A7 A8 A19 B3 B4 B5 C1 19 60 79
Proba obxectiva A2 A7 A8 A19 C1 4 0 4
Sesión maxistral A2 A7 A8 A19 A24 B2 C1 19 36 55
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Visitas a industrias da zona relacionadas coa asignatura
Solución de problemas Resolución de problemas
Proba obxectiva Examenes para evaluar coñecementos adquiridos
Sesión maxistral Exposición da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Solución de problemas
Descrición
O profesor estará a disposición dos alumnos para aclarar dúbidas.

Permítese dispensa académica. Os alumnos que a soliciten deberanse de poñer en contacto co profesor para compensar.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A2 A7 A8 A19 C1 Proba obxetiva escrita 80
Saídas de campo A2 A7 A8 A19 A24 B2 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 Presentación escrita das visitas realizadas e relación coa asignatura 10
Solución de problemas A2 A7 A8 A19 B3 B4 B5 C1 O alumno entregara ao longo do curso os problemas e traballos propostos. 10
 
Observacións avaliación

Realizaranse dous exames parciais antes do final. A nota mínima en cada exame parcial debe ser maior de 3,5.

No caso de non realizarse a visita, a nota correspondente computará no apartado de "Solución de problemas".

Para os alumnos de dispensa académica as actividades de saída de campo e solución de problemas serán sustituidas por actividades propostas polo profesor. A
ponderación na cualificación será a mesma que para as saídas de campo e solución de problemas.


Fontes de información
Bibliografía básica Enrique Pallarés Huici (). Apuntes de Sistemas Energéticos. Tomo I y tomo II.
ASINEL (). Calderas de vapor.
Gaffert (). Centrales de Vapor.
Evaristo Rodríguez, Mª Sonia Zaragoza (2008). Centrales Energéticas. Reprografía Noroeste
Pedro Fernández Díez (). Centrales Térmicas.
Santiago Sabugal (). Centrales Térmicas de Ciclo Combinado.
Rolf Kehlhofer (). Combined-Cycle Gas and Steam Turbine Power Plants.
Irvin Glassman, Richard A. Setter and Nick G. Glumac (). Combustion.
Joseph G. Singer (1991). Combustion Fossil Power. Combustion Engineering Inc
ASINEL (). Condensación, vacío y refrigeración.
ASINEL (). Desgasificador.
ASINEL (). Extracciones y Precalentadores de Agua.
Moran, M.J y Shapiro H.N. (). Fundamentos de Termodinámica Técnica. John Willey & Sons
Consejería de Economía y Hacienda de la Comunidad de Madrid (). Guía de la Cogeneración.
Charles E. Baukal Jr ( 2000 ). Heat Transfer in Indutrial Combustion. CRC Press New York
A.G. Blokh, R. Viskanta (). Heat Transfer in Steam Boiler Furnaces. Hemisphere Publishing co
Chase, Malcolm W. (). NIST-JANAF thermochemical tables.
Steven C. Stultz, and J.B. Kitto (). Steam its Generation and Use. Babcock & Wilcox
Barberton (). Steam: its Generation and Use.
Consuelo Sánchez Naranjo (). Tecnología de las Centrales Termoeléctricas Convencionales.
Cohen y Rogers (). Teoría de las Turbinas de Gas.
Cengel, Y.A y Boles, M.A. (). Termodinámica. McGraw-Hill
Pedro Fernández Díez (). Turbinas de Gas.
ASINEL (). Turbinas de Vapor.
Pedro Fernández Díez (). Turbinas de Vapor.
Edwin F. Church (). Turbinas de Vapor.
Lucien Vivier (). Turbinas de Vapor y Gas.
Eduardo Brizuela (). Turbomáquinas.
Claudio Mataix (). Turbomáquinas Térmicas.

Bibliografía complementaria M. A. Glinkov, G. M. Glonkov (1990). A General Theory of Furnaces. Moscu. Mir
P. Chattopadhyay (2001). Boiler Operation Engineering. McGraw-Hill
A. L. Kohan (1998). Boiler Operator’s Guide. McGraw-Hill
R. M. Clapp (1990). Boilers and Ancillary Plant. Pergamon Press
S. Kabac (1991). Boilers, Evaporators and Condensers. J. Wiley & Sons
V. Ya. Rizking (1979). Centrales Termoeléctricas. Vol. 1 y 2. Moscu. Mir
J. A. Orlando (1991). Cogeneration Planner’s Handbook. The Fairmont Press
F. J. Barclay (1995). Combined Power and Process. An Exergy Approach. Mechanical Engineering Publications, Ltd
R. Kehlhofer (1999). Combined-Cycle Gas Steam Turbine Power Plants. PennWell
A. Bürkholz (1989). Droplet Separation. CVH Weinheim (Germany)
H. A. Sorensen (1983). Energy Conversion Systems. Wiley
W C. Turner (2001). Energy Management Handbook. The Fairmon Press
Dr. C. Beggs (2002). Energy: Management, Supply and Conservation. Butterworth Heinemann
M. J. M., and H. N. S (1995). Fundamentals of Engineering Thermodynamics. Wiley
A. L. Lydersen (1993). Mass Transfer in Engineering Practice. Willey
A. Sherry (1979). Modern Power Station Practice. Vol. 2 and 3. Pergamon Press
G. G. Rajan (2003). Optimizing Energy Efficiencies in Industry. McGraw-Hill
E. Rodríguez, M. S. Zaragoza (2007). Tecnología Energética. SANTIAGO. Reprografía Noroeste
A. Bejan (1998). Thermodynamic Optimization of Complex Energy Systems. NATO Sciences Series
A. V. Schegliaiev (1978). Turbinas de Vapor. Vol. 1 y 2. Moscu. Mir
P. Hambling (1991). Turbines, Generators and Associated Plant. Pergamon Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G04001
TERMODINÁMICA/730G04014
MECÁNICA DE FLUÍDOS/730G04018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
CALOR E FRIO INDUSTRIAL/REFRIG/730G04020

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a acadar un ambiente inmediato sostido e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Educación e investigación ambiental e social sa e sostible" do "Plan de Acción do Campus Verde de Ferrol":

            A entrega dos traballos documentais feitos neste asunto:

              • Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático

             • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir

             • Se é necesario facelos en papel:

                  - Os plásticos non serán utilizados

                 - As impresións dobre cara realizaranse.

                 - Usarase o papel reciclado.

                 - Evitarase a impresión de borradores.

              • Debe realizarse o uso sostenible de recursos e prevención de impactos negativos sobre o medio natural

              • Hai que ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

              • A perspectiva de xénero incorpórase á docencia desta materia (usarase a lingua non sexista, a bibliografía dos autores de ambos sexos será utilizada, a intervención na clase dos alumnos será incentivada ...)

              • Realizarase o traballo para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase o medioambiente para modificar e promover valores de respecto e igualdade.

              • Deben detectarse situacións de discriminación e propoñerán accións e medidas para corrixilos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías