Identifying Data 2020/21
Subject (*) Chemical Reaction Engineering Code 730G04056
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Química
Coordinador
Vega Martin, Alberto de
E-mail
alberto.de.vega@udc.es
Lecturers
Ligero Martínez - Risco, Pablo
Vega Martin, Alberto de
E-mail
pablo.ligero@udc.es
alberto.de.vega@udc.es
Web
General description Nesta materia abordanse os principios das reaccións químicas, así como as bases do deseño dos distintos tipos de reactores e as súas aplicacións.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense as sesións maxistrais e os traballos tutelados.
*Metodoloxías docentes que se modifican
De ser o caso, as sesión maxistrais que se impartirían mediante a plataforma Teams.
Así mesmo, os traballos tutelados se realizarían coa axuda das plataformas Moodle e Teams, con atención personalizada (computa na avaliación)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico. Diariamente. Para dúbidas, seguimento de traballos, solicitude de titorías.
Moodle. Diariamente. Para formular dúbidas e consultas, desenvolvemento de contidos, discusións, seguimento de traballos tutelados, etc.
Teams. Diariamente. Reunión co alumnado, a súa petición, para o desenvolvemento dos traballos e para a atención as dúbidas que se soliciten ser atendidas por este medio.
4. Modificacións na avaliación
Se tivera que aplicarse o plan de continxencia a avaliación será: De non ter realizado ningún traballo tutelado, a proba mixta contará o 100% da cualificación..
*Observacións de avaliación:
* A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A26 TEQ1 Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, biotecnoloxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos.
A27 TEQ2 Capacidade para á analise, deseño, simulación e optimización de procesos e produtos.
B4 CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 B3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 B7 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
C3 C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos sobre balanzos de materia e enerxía, biotecnoloxía, trasferencia de materia, operacións de separación, enxeñería da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos enerxéticos. A26
Planificación estratéxica e discusión do deseño de reactores A27
B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os seguintes temas desenvolven os contidos establecidos na ficha da memoria de verificación. Cinética química homoxénea: Clasifiación, reaccións reversibles, irreversibles, autocatalíticas, reaccións simples e múltiples, reaccións elementales e non elementales. Velocidade de reacción: expresión e variables. Mecanismo de reacción: molecularidade e orde de reacción, conversión. Introdución ao deseño de reactores; Reactores ideais; Deseño para reaccións simples; Deseño para reaccións múltiples; Reactores para sistemas homoxéneos. Efectos da temperatura e da presión.
Catálise.
Ampliación de cinética química. Aplicación a reactores 1. Significado da velocidade de reacción
2. Tipos de reaccións. Variables que afectan á velocidade de reacción.
3. Modelos par a velocidade de reacción.
4. Velocidade de reacción e temperatura.
5. Catálise
6. Mecanismos de reacción
7. Cinética das reaccións homoxéneas. Reaccións simples e múltiples. Reaccións elementais e non elementais.
8. Equilibrio químico
Reactores quìmicos 1. Introducción ao deseño de reactores: Reactores ideais.
2. Deseño de reactores para reactores múltiples.
3. Efectos da presión e a temperatura.
4. Introdución aos reactores non ideais.
5. Reactores para sistemas heteroxéneos.
6. Catálise.
Optimización de procesos Optimización de reactores para reaccións simples

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B4 C3 C4 51 25.5 76.5
Supervised projects A26 A27 B6 B7 B8 C4 30 30 60
Mixed objective/subjective test C4 C6 3 7 10
 
Personalized attention 3.5 0 3.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou Lección maxistral. Esta última modalidade soe reservarse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, coun contenido que supón unha elaboración orixinal baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia
Supervised projects Técnica mediante a que ha resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se teñen traballado, que pode ter máis dunha posible solución
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. Canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desarrollo, as segundas poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Proporcionarase atención personalizada a cada alumno cada vez que o solicite e en data e hora a acordar cos profesores.

Nas sesións de resolución de problemas, a atención personalizada será presencial no transcurso das propias sesións.

Así mesmo, se proporcionará atención personalizada a todo o alumnado que o solicite mediante o correo electrónico, o campus virtual da UdC ou calquera outra aplicación similar.

As persoas ás que se lles conceda o recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica, deberán poñerse en contacto cos profesores, con suficiente antelación, para organizar as actividades docentes. Canto aos tipos de actividades que computan na avaliación deberán realizar as mesmas que realicen as persoas sen dispensa, preferentemente nas mesmas sesións. Se esto no fose posible, farán estas actividades avaliables en sesión extraordinarias (programadas de acordo cos profesores) similares ás do resto do alumnado e coa mesma ponderación numérica indicada no apartado “planificación” desta guía.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test C4 C6 Proba escrita presencial.
Valorarase o coñecemento dos alumnos e a forma en que resolvan situacións e/ou problemas que se lles plantearán, relacionados coa materia.
Valorarase especialmente a claridade e precisión na resolución dos aspectos da proba.
70
Supervised projects A26 A27 B6 B7 B8 C4 Resolución de problemas prácticos relacionados coa teoría para facilitar a aplicación dos coñecementos ao deseño de reactores. 30
 
Assessment comments
A cualificación final de cada alumno será o resultado da ponderación, tal e como se indica máis arriba, das dúas metodoloxías que se empregan na avaliación: solución de problemas e proba mixta.

Para superar a materia o alumno debe obter unha media ponderada igual ou superior a 5 puntos.

Na proba mixta, que se valorará de 0 a 10 puntos, será necesario obter unha cualificación mínima de 4 puntos para facer a ponderación coa cualificación obtida nos traballos tutelados.

Nos posibles casos nos que a media ponderada sexa igual ou superior a 5 pero cunha avaliación na proba mixta inferior a 4, a cualificación final será de 4,5.

Na segunda oportunidade manterase a cualificación obtida nos traballos tutelados durante o cuadrimestre, polo que só é obxecto de mellora a "proba mixta".

No caso dos alumnos de continuidade (que non tiveran superada a materia en cursos anteriores) non se considerará ningunha cualificación de cursos anteriores. É dicir: a súa avaliación abrangue exclusivamente ás actividades deste curso 19-20.


Sources of information
Basic Octave Levenspiel (1985). El omnilibro de los reactores químicos. Barcelona. Reverté
Fogler, H. Scott. (2008). Elementos de ingeniería de las reacciones químicas. Pearson Educación
Levenspiel, Octave (2005). Ingeniería de las reacciones químicas . Barcelona. Reverté
Santamaría, Jesus; Herguido, Javier; Menéndez, M.; Monzón, A. (2010). Ingeniería de reactores. Madrid. Síntesis

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Chemical Technology/730G04051
QUÍMICA/730G04005
ENXEÑARÍA MEDIOAMBIENTAL/730G04017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

En conformidade co obxectivo número 5 do plan de acción "Green Campus de Ferrol" -Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social- incentivarase o uso de accións que o favorezan como: - Uso de Moodle, correo electrónico e medios telemáticos para evitar o consumo de papel. - Caso de ser necesario a utilización de papel, se usará reciclado e se escribirá/imprimirá polas dúas caras, e en ningún caso se usarán carpetas ou outro material plástico.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.