Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) TECNOLOXÍA NUCLEAR Código 730G04057
Titulación
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Zaragoza Fernandez, Maria Sonia
Correo electrónico
sonia.zaragoza1@udc.es
Profesorado
Zaragoza Fernandez, Maria Sonia
Correo electrónico
sonia.zaragoza1@udc.es
Web
Descrición xeral El objetivo principal dela asignatura de Tecnología Nuclear es el de conferir al alumno los conocimientos básicos sobre esta materia, única en el plan de estudios y determinante para el campo de la Energía.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
A10 Coñecemento e utilización dos principios de teoría de circuítos e máquinas eléctricas.
A11 Coñecementos dos fundamentos da electrónica.
A12 Coñecementos sobre os fundamentos de automatismos e métodos de control.
A13 Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos.
A18 Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos.
A23 Capacidade para o cálculo e deseño de máquinas eléctricas.
A24 Capacidade para o deseño de centrais eléctricas.
A26 Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, biotecnoloxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Proxecto e cálculo de produtos, procesos, instalacións e plantas de industrias Nucleares. A1
A13
A18
A23
A24
A26
C1
C2
C4
C5
Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais. A1
A10
A11
A12
A23
A24
B2
B3
B5
Elaboración, dirección e xestión de proxectos en todos os ámbitos de industriais Nucleares. A18
B4
B6
C3
C4
Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares. A1
A2
B2
B3
B4
B8
C3
Resolver problemas de forma efectiva. A1
A2
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. Traballar de forma autónoma con inciativa. Traballar de forma colaborativa. A1
A2
B7
B8
B9
C3
C5
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A1
A2
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I :Introducción Imtroducción a teoría dos reactores.
Centrais de potencia
Bloque II : Centrais nucleares.

Centrais de potencia de auga a presión PWR.
Sistemas Auxiliares nas centrais de potencia tipo PWR
Recarga de combustible nunha central tipo PWR.
Centrais de potencia de auga en ebullición BWR.
Sistemas auxiliares nas centrais de potencia tipo BWR.
Reactores Avanzados
Análogos Naturais.
Combustible nuclear. Ciclo y tratamientos.
Estabilidad y Dinámica de los reactores Nucleares
Desmantelamiento de Centrales Nucleares.
Transporte de Material Radiactivo
Bloque III : Aplicacións nucleares. Radioloxía e Gammagrafía industriais.
Radioloxía Industrial
Instalacións Radiactivas na Industria
Técnicas en Medicina Nuclear
Bloque IV : Seguridad nuclear. Protección radiolóxica.
Normativa Vigente de Seguridad e Protección Radiolóxica
Accidentes Nucleares
Efectos das Radiacións ionizantes
Bloque V: Proxectos de instalacións radiactivas Proxectos de instalacións radiactivas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A24 A26 B2 B3 B4 B5 2 0 2
Sesión maxistral A18 A23 B6 B8 B9 C1 C2 25 0 25
Traballos tutelados A2 A10 B7 B8 B9 C4 C5 0 46 46
Proba obxectiva B2 B3 B5 B8 B9 2 46 48
Obradoiro A11 A12 A13 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C3 C6 14 10 24
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor . Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Proba obxectiva Realizarase unha proba escrita para a avaliación da adquisición de coñecementos e ferramentas desta materia
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Obradoiro
Descrición
Descrición detallada:

En sesion maxistral, impartir a clase e apoio coa consulta de dúbidas.
Traballos tutelados, durante a súa orientación e dúbidas xurdidas
Obradoiro, guía das actividades e consulta de dúbidas..

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 B3 B5 B8 B9 Se evaluará mediante unha proba escrita os conocimientos adquiridos 80
Traballos tutelados A2 A10 B7 B8 B9 C4 C5 Se evaluarán medante la entrega por escrito de dicho trabajo y representa del 0% al 100% 80
Obradoiro A11 A12 A13 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C3 C6 Se evalúa medante informe o presentación oral y representa de 0 al 20% 20
 
Observacións avaliación

O sistema de avaliación debe de ser flexible nesta materia podendo permitirlle ao alumno ser avaliado pola a entrega dun proxecto ou traballo ou pola realización dun exame final o que implica que a Planificación supera 200%. Tamén debe de ser valorado o esforzo do alumno e a súa colaboración en clase, e dáselle unha cuantificación máxima do 20 %.

Polo tanto haberá dous camiños de avaliación mediante traballo 80%+20% (taller)=100%

ou mediante exame 80%+ 20% (taller) =100%

Lista de traballos 1. Reactores Espaciais Estáticos 2. Reactores Espaciais Dinámicos 3. Medicamento Nuclear. Diagnóstico e Tratamento 4. Irradiación de Alimentos. 5. Aplicacións dos radioisótopos na Industria. 6. Propulsión Mariña. 7. Chernovyl 8. Accidentes Nucleares Mariños 9. Accidentes Nucleares Terrestres. (Chernovyl Non) 10. Armamento Nuclear.

Lista de proxectos a entregar; 1 Deseño e cálculo dunha blindaxe para unha instalación de irradiación de alimentos, 2 Deseño e cálculo dunha blindaxe para instalación de radiodiagnóstico médico, 3 Cálculo de instalacións radioactivas de primeira categoría, 4 Cálculo de instalacións radioactivas de segunda categoría.


Fontes de información
Bibliografía básica Glasstone & Sesonske (1994). Ingeniería de los reactores nucleares.
James E. Martin (). Physics for radiation Protection.
Sonia Zaragoza Fernández (2009). Tecnología Nuclear. Gráficas Noroeste

· “Teoría de Reactores y Elementos de Ingeniería Nuclear” ( Tomo I e Tomo II. Federico Goded Echeverría e Francisco Oltra Oltra).

. Apuntamentos de Clase

Bibliografía complementaria

·https://www.csn.es/index.php/es/

·http://www.foronuclear.org/es/


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías