Identifying Data 2016/17
Subject (*) RECIPIENTES E CONDUCIÓNS A PRESIÓN Code 730G04059
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Moreno Madariaga, Alicia
E-mail
alicia.moreno@udc.es
Lecturers
Moreno Madariaga, Alicia
E-mail
alicia.moreno@udc.es
Web
General description Nesta materia estúdase os criterios básicos para os recipientes sometidos a presión interna e/ou externa, de acordo coas normas da UE e ASME, así como as técnicas de homologación precisas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A4 Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría.
A6 Coñecemento axeitado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Que o alumno coñeza os conceptos básicos para o didseño e a execución dos depósitos e recipilentes a presión segundo a normativa e os criterios utilizados na Unión Europea. A1
A4
A6
B1
B9
C1
C6
Que o alumno coñeza a planificación e control de custos da obra A1
A4
A6
B1
B9
C1
C3
C6
Dirixir e controlar a obra A1
A4
A6
B1
B2
B4
B5
B7
B9
C1
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
PARTE 1. NORMATIVA

CAPITULO 1. INTRODUCIÓN Ao REGULAMENTO DE APARELLOS A PRESIÓN.
ÁMBITO DE APLICACIÓN E DEFINICIÓNS. REQUISITOS TÉCNICOS. LIBRE CIRCULACIÓN. PRESUNCIÓN DE CONFORMIDADE. COMITÉ DE NORMAS E REGULAMENTACIÓNS TÉCNICAS. INCUMPRIMENTOS DAS CONDICIÓNS DE SEGURIDADE. CLASIFICACIÓN DOS EQUIPOS A PRESIÓN. AVALIACIÓN DA CONFORMIDADE. APROBACIÓN EUROPEA DE MATERIAIS. ORGANISMOS NOTIFICADOS. ENTIDADES INDEPENDENTES RECOÑECIDAS. MARCADO «CE».
PARTE 2. DISEÑO Y FABRICACIÓN DE RECIPIENTES SOMETIDOS A PRESIÓN

CAPITULO 2. INTRODUCCIÓN Y NORMAS APLICABLES.

INTRODUCIÓN. NORMAS APLICABLES PARA O CÁLCULO. TAMAÑO ÓPTIMO DO RECIPIENTE. MATERIAIS.
CAPITULO 3. RECIPIENTES SOMETIDOS A PRESIÓN INTERNA. DEFINICIÓNS. COMBINACIÓNS DE CARGAS. CÁLCULO DE ESPESORES. ENVOLVENTES CILÍNDRICAS. FONDOS, ELIPSOIDAL, TORISFÉRICO E PLANOS. CÁLCULO DE REFORZOS NOS REXISTROS.
CAPITULO 4. RECIPIENTES SOMETIDOS A PRESIÓN EXTERNA. DEFINICIÓNS. CÁLCULO DO ESPESOR MÍNIMO DE RECIPIENTES CILÍNDRICOS. CÁLCULO DE FONDOS.
CAPITULO 5. RECIPIENTES HORIZONTAIS GRANDES SOPORTADOS POR SILLETAS. CÁLCULO PARA PRESIÓN INTERNA. DESEÑO DE SILLETAS. EXPANSIÓN E CONTRACCIÓN.
CAPITULO 6. DESEÑO DE TORRES ALTAS. CARGAS POR VENTO, SÍSMICAS, PESO DO RECIPIENTE, VIBRACIÓN, COMBINACIÓN DE ESFORZOS. DESEÑO DO SOPORTE DO FALDÓN, ANEL BASEE E PERNOS DE ANCORAXE.
CAPITULO 7. SOLDADURA EN RECIPIENTES A PRESIÓN PROCEDEMENTO DE HOMOLOGACIÓN. SOLDADURA DE XUNTAS, TIPOS DE XUNTAS. SÍMBOLOS DE SOLDADURA.
CAPITULO 8. PROXECTO DA INSTALACIÓN. DOCUMENTACIÓN BÁSICA. ESPECIFICACIÓN DO PROXECTO.
CAPITULO 9. OUTROS ASPECTOS. CAPACIDADE DE FABRICACIÓN. CURVADO DE TUBOS E VIROLAS. DETALLES PARA RECIPIENTES SOMETIDOS A PRESIÓN.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 B2 B1 2 0 2
Problem solving A1 B1 B2 B4 B5 16 32 48
Supervised projects A1 B1 B4 B5 C3 C4 C5 C6 8 16 24
Speaking test A1 B1 B4 1 0 1
Oral presentation A1 B1 B4 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A4 A6 B9 B7 C1 24 48 72
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Farase unha avaliación dos coñecementos teóricos e prácticos da materia de forma escrita
Problem solving Metodoloxía consistente na formulación e resolución de casos prácticos, mediante exposición, discusión e participación, que axuda á comprensión das bases teóricas da materia e permite a explicación dos métodos máis frecuentes de aplicación da mesma
Supervised projects Realizarase un proxecto relacionado coa materia durante o curso
Speaking test Farase unha avaliación dos coñecementos teóricos e prácticos da materia de forma oral
Oral presentation Presentación oral do traballo tutelado
Guest lecture / keynote speech O profesor exporá os contidos da materia

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Alumnado con dedicación completa:
Traballos tutelados: seguimento e resolución de dúbidas sobre o desenvolvemento do proxecto

Alumnado a tempo parcial:
Traballos tutelados: seguimento e resolución de dúbidas en tutorías individuais sobre o desenvolvemento do proxecto

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 B1 B4 B5 C3 C4 C5 C6 Realización dun proxecto 20
Objective test A1 B2 B1 Exame escrito sobre os contidos da materia 60
Speaking test A1 B1 B4 Exame oral sobre os contidos da materia 10
Oral presentation A1 B1 B4 Presentación do proxecto realizado 10
 
Assessment comments

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

asistencia/ participación nas actividades de clase mínima do 75%:

a) Traballos tutelados: realización do proxecto (20%)

b) Proba obxectiva: exame escrito sobre os contidos da materia (60%)

c) Proba oral: exame oral sobre os contidos da materia (10%)

d) Presentación oral: presentación do proxecto realizado (10%)

Segunda oportunidade:

a) Traballos tutelados: realización do proxecto (20%)

b) Proba obxectiva: exame escrito sobre os contidos da materia (60%)

c) Proba oral: exame oral sobre os contidos da materia (20%)


Sources of information
Basic Eugene F. Megyesy (1994 (1999 reimp.)). Manual de recipientes a presión diseño y cálculo. México ; España: Limusa

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G04013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.