Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Materiais Avanzados Código 730G04073
Titulación
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
López Beceiro, Jorge José
Correo electrónico
jorge.lopez.beceiro@udc.es
Profesorado
Artiaga Diaz, Ramon Pedro
López Beceiro, Jorge José
Correo electrónico
ramon.artiaga@udc.es
jorge.lopez.beceiro@udc.es
Web
Descrición xeral O alumno coñecerá os distintos tipos e as propiedades dos materiais avanzados, así como a relación entre a estructura do material a distintas escalas e as súas propiedades. Tamén se estudarán distintos métodos de caracterización.

Competencias do título
Código Competencias do título
B5 CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os distintos tipos e propiedades do materiais avanzados. B5
B9
Coñecer a relación entre a estructura do material a distintas escalas e as súas propiedades. B5
B7
Coñecer distintos métodos de caracterización B7
B9

Contidos
Temas Subtemas
Materiais funcionais Introducción
Aleaciones con memoria de forma
Materiais barocalóricos
Materiais magnetocalóricos
Materiais multiferroicos, piezoeléctricos y ferroeléctricos.
Outros materiais funcionais

Semiconductores Fundamentos
Tipos de semiconductores: intrínsecos, extrínsecos
Nanomateriais Nanopartículas
Materiais nanoestructurados
Nanocomposites e materiais híbridos.
Biomateriais Bioactividade e Compatibilidade
Capacidade estructural
Biomateriais metálicos, poliméricos e cerámicos
Aplicacións
Técnicas de caracterización Propiedades mecánicas
Caracterización térmica
Caracterización reolóxica
Caracterización estructural e química

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B7 2 0 2
Prácticas de laboratorio B5 B7 B9 6 9 15
Sesión maxistral B7 B9 24 48 72
Solución de problemas B7 B9 6 12 18
Traballos tutelados B5 B7 B9 6 30 36
Proba mixta B7 2 2 4
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, interese e/ou motivaciones que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos coñecementos previos dos alumnos.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase magistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "Lección magistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron e que pode ter máis dunha solución.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimiento desa aprendizaxe polo profesor titor.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento, as segundas poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Aclaración de dúbidas que xurdan despois das sesións maxistrais e fundamentalmente explicacións, comentarios, resolución de dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das clases.

Non se acepta dispensa académica.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas B7 B9 Solución a problemas plantexados. 10
Traballos tutelados B5 B7 B9 Traballos tutelados. Redacción e presentación 40
Prácticas de laboratorio B5 B7 B9 Prácticas de laboratorio. Realización de ensaios no laboratorio. 10
Proba mixta B7 Proba mixta (por escrito) 40
 
Observacións avaliación
Non se acepta dispensa académica.

Fontes de información
Bibliografía básica

Apuntes e documentación facilitada na clase ou a través de Moodle ou a plataforma de Microsoft da UDC.

Bibliografía complementaria

Materiales cerámicos avanzados : procesado y aplicaciones

Borrell Tomás, María Amparo.

Valencia : Editorial de la Universidad Politécnica de Valencia, 2018.

Materiales biológicos y biomateriales

Pérez Rigueiro, José. Madrid : Dextra, [2016]

Biomateriales y sustitutos óseos en traumatología y cirugía ortopédica

Cádiz : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz, 2017.

Nanomaterials handbook

Boca Raton : Taylor & Francis , 2006


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

• Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático 

• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 

• En caso de ser necesario realizalos en papel:

- Non se empregarán plásticos 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías