Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Técnicas de Fabricación Avanzadas Código 730G04075
Titulación
Grao en Enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Nicolas Costa, Gines
Correo electrónico
gines.nicolas@udc.es
Profesorado
Nicolas Costa, Gines
Correo electrónico
gines.nicolas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é facer unha breve introdución aos fundamentos da tecnoloxía láser e as súas principais aplicacións na industria, incidindo especialmente nas aplicacións dispoñibles no noso laboratorio.
A orientación da docencia ten un alto contido práctico e de inicio á investigación que se desenvolve mediante un traballo tutelado.

Competencias do título
Código Competencias do título
B5 CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os fundamentos científicos e os aspectos tecnolóxicos dos novos procesos de fabricación Análise, evaluación crítica e síntesis das distintas tecnoloxías estudiadas B5
B7
B9

Contidos
Temas Subtemas
Procesos de fabricación de alta densidade de enerxía Tecnoloxía láser (fundamentos, sistemas, aplicacións, seguridade)
Procesado de materiais con outras técnicas

Procesos de fabricación aditiva Recargue por láser
Impresión 3D
Microfabricación Ablación Láser
Litografía de rayos X
Haz de iones
Técnicas de monitorización e control de procesos Revisión das diferentes técnicas de interferometría, holografía, speckle e scattering
Aplicacións á medida de desprazamentos, esforzos, defectos de forma, caracterización superficial e velocimetría
Técnicas de análise e caracterización baseadas en espectroscopia láser: fluorescencia inducida por láser , espectroscopía de plasmas inducidos por láser

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B5 B7 B9 21 42 63
Prácticas de laboratorio B5 B7 14 33 47
Traballos tutelados B5 B7 B9 7 30 37
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de teoría
Prácticas de laboratorio Sesión de prácticas de laboratorio de cada un dos bloques temáticos
Traballos tutelados Realización dun traballo bibliográfico, teórico, numérico e/ou práctico.
A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Resolución de dúbidas da teoría e dos traballos prácticos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B5 B7 B9 Presentarase unha memoria de traballo e defenderá fronte aos profesores da materia e os demais alumnos 100
 
Observacións avaliación

Requirirase asistir ao 75% das clases maxistrais e á totalidade das prácticas de laboratorio.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial NON ten
dispensa académica de exención de asistencia para as Prácticas de laboratorio,
aínda que se lle darán facilidades en canto ás datas de realización previa
comunicación. Os criterios e actividades de avaliación para este alumnado serán
os mesmos que para o resto de alumnos.

Os criterios de avaliación na 2ª oportunidade e na convocatoria adiantada son os mesmos que os da 1ª
oportunidade. 


Fontes de información
Bibliografía básica J. Brown (1998). Advanced machining technology Handbook. New York: McGraw-Hill
P. Molera (1989). Electromecanizado. Electroerosión y mecanizado electroquímico. Barcelona: Marcombo
T. Yoshizawa (ed) (2009). Handbook of optical metrology : principles and applications. CRC Press (Boca Raton)
W. M. Steen, J. Mazumder (2010). Laser material processing. Springer
L. R. Migliore (1996). Laser materials processing. Marcel Dekker
W. Demtröder (1996). Laser spectroscopy basic concepts and instrumentation. Berlin: Springer
J. P. Davim (ed) (2008). Machining-Fundamentals and recent advances. London: Springer-Verlag
J. P. Davim, M. J. Jackson (ed) (2009). Nano and micromachining. John Wiley & Sons

Bibliografía complementaria D.A. Cremers y L.J. Radziemski (2006). Handbook of Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Chichester: Wiley
H. H. Telle (2007). Laser chemistry: spectroscopy, dynamics and applications . West Sussex, John Wiley & Sons
P. Hering, J. P. Lay, S. Stry (2004). Laser in environmental and life sciences: modern analytical methods. Springer
P. Schaaf (ed) (2010). Laser processing of materials. Springer
J.P. Singh y S.N. Thakur (2006). Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Amsterdam: Elsevier Science BV
M. Lackner (ed) (2008). Lasers in chemistry. Wiley-VCH
J. Dowden (ed.) (2009). The theory of laser materials processing. Springer


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", realízanse as seguintes recomendacións: -Facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural -A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: •Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos •En caso de ser necesario realizalos en papel: -Non se empregarán plásticos -Realizaranse impresións a dobre cara. -Empregarase papel reciclado. -Evitarase a impresión de borradores.

En xeral, farase un uso sostible dos recursos e evitaranse na medida do posible impactos negativos sobre o medio natural. Ademais, terase en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporarase a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Detectaranse situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías