Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Expresión gráfica Código 730G05003
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Álvarez García, Ana
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
Profesorado
Álvarez García, Ana
Munín Doce, Alicia
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
a.munin@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral A asignatura de expresión gráfica ten un carácter teórico-práctico e con ela preténdese conseguir que o alumno:
- desenvolva a capacidade de ver, imaxinar, interpretar e resolver problemas utilizando unha
linguaxe gráfico.
- coñeza a normativa e terminología propia da expresión gráfica na ingeniería naval.
- adquira destreza no manexo dun sistema CAD (autocad).
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Prácticas a través das TIC (computa na avaliación)
Aprendizaxe servicio (computa na avaliación)
Prácticas de laboratorio (computa na avaliación)
Solución de problemas (computa na avaliación)
*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral (realizaránse de forma sincrónica, a través de TEAMS )
Proba mixta (realizaránse de forma sincrónica, de forma presencial o a través de TEAMS dependendo do estado da situación epidemiolóxica relacionada co o coronavirus).
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Segundo a necesidade do alumando e de acordo co horario de titorías publicado.
– Moodle: Segundo a necesidade do alumando e de acordo co horario de titorías publicado.
– Teams: Segundo a necesidade do alumando e de acordo co horario de titorías publicado.
4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
Mantéñense as metodoloxías de avaliación e a súa ponderación, exceptuando o seu carácter presencial só se a situación epidemiolóxica relacionada co coronavirus o requíre.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer, entender e utilizar as técnicas de representación gráfica, concepción espacial, normalización, fundamentos de deseño naval, trazado de planos e aplicacións asistidas por computador que permitan resolver gráficamente problemas de aplicación técnica. A5
B1
B2
B4
B5
B6
C1
C2
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Técnicas de desenvolvemento de visión espacial. Xeometría métrica e descritiva. Sistemas de representación gráfica. Introdución á normalización. Debuxo asistido por computador.
1. TEMARIO DA MATERIA 1.1 Obxectivos
1.2 Concepto da materia
1.3 Exposición da metodoloxía
1.4 Exposición do programa
1.5 Instrumentos de debuxo
2. TÉCNICAS DE EXPRESIÓN GRÁFICA BÁSICAS 2.1 Revisión de Xeometría métrica e xeometría proxectiva
2.2 Xeometría descritiva
3. TÉCNICAS DE REPRESENTACIÓN. NORMALIZACIÓN 3.1 Presentación de planos
3.2 Presentación dos dibujos
3.3 Croquización
3.4 Vistas ortogonales
3.5 Vistas normalizadas
3.6 Cortes e seccións
3.7 Acotación
3.8 Tolerancias dimensionales
3.9 Presentacións gráficas
4. SISTEMA DIÉDRICO 4.1 Punto e recta
4.2 Planos e pertenza entre punto recta e plano
4.3 Intersección, paralelismo e perpendicularidad
4.4 Abatementos, xiros e cambios de plano
4.5 Distancias e ángulos
5. APLICACIÓNS DA ENXEÑARÍA 5.1 Debuxo na Enxeñaría Mecánica
5.1.1 Conxuntos mecánicos. Representación de conxuntos mecánicos. Despezamentos. Planos e definición de cada peza. Pezas normalizadas. Conxuntos estourados
5.2 Elementos de unión.
5.2.1 Unións desmontables: Unións roscadas: Terminoloxía. Formas dos perfís da raia. Simboloxía e representación. Anotación. Buracos roscados. Tornillería: tipos, representación. Porcas. Sistemas de fixación. Unións enchavetadas: Tipos. Representación e anotación
5.2.2 Unións fixas: Soldadura. Tipos. Representación
5.3 Peiraos: Tipos: de compresión, de tracción, de torsión. Peiraos planos. Representación. Anotación
5.4 Rodamientos: Soportes de deslizamiento e de rodaxe. Elementos dun rodamiento. Clasificación. Representación. Anotación. Normalización. Lubricación. Obturación. Fixacións
5.5 Engrenaxes: utilización. Representación. Anotación
6. TRAZADO DE DEBUXOS TÉCNICOS POR ORDENADOR 6.1Introdución ao software
6.2 Sistema de coordenadas
6.3 Estudo de ordénelas de debuxo, modificación e visualización.
6.4 Representación de pezas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 18 18 36
Prácticas a través de TIC A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 10 20 30
Aprendizaxe servizo A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 10 20 30
Prácticas de laboratorio A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 6 6 12
Solución de problemas B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 18 18 36
Proba mixta A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 1 1 2
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir
coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Prácticas a través de TIC Formúlase a realización dun conxunto de exercicios en autocad.
Aprendizaxe servizo Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnado fórmase traballando en necesidades reais da súa contorna coa finalidade de melloralo.
Suscitarase aos alumn@s matriculados na materia a posibilidade de participar nunha actividade aprendizaxe-servizo con algunha entidade colaboradora. O alumn@ poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou os exercicios evaluables de practícalas a través das TIC , é dicir, esta actividade e a seguinte son excluíntes, de tal forma que o alumnado só realizará unha delas. O número de horas dedicado polo tanto a esta actividade será a suma do previsto para cada actividade, é dicir, 20 horas de traballo presencial e 40 horas de traballo autónomo.
Prácticas de laboratorio Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente
Solución de problemas Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente
Proba mixta Exponse unha proba a final de curso, de carácter eminentemente práctico, na que se reflictan o criterio e destreza adquiridos. Os exercicios para a avaliación serán aplicacións de casos nos que a resposta debe plasmarse, fundamentalmente, de modo gráfico. Non se expoñen avaliacións parciais, aínda que poderán establecerse sistemas que permitan a liberación de parte da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Proba mixta
Descrición
Desenvolverase de forma presencial na aula e nas tutorías de despacho. Tamén se realizará de forma non presencial a través da plataforma Moodle e mediante o correo electrónico.

Así mesmo, ao longo do curso o profesor estará a disposición do alumno durante as horas de tutorías para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
Tanto nas prácticas a través das TIC como na actividade aprendizaxe-servizo o alumnado contará con tutorías personalizadas e en grupo para o seguimiento do seu traballo.

Para os alumnos con dispensa académica desenvolverase de forma presencial nas tutorías de despacho e poderán concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
20
Prácticas a través de TIC A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 Prácticas con autocad.
Evaluación continua.
7
Proba mixta A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 A proba avaliará a adquisición de criterios, que se deriva dunha adecuada asimilación dos coñecementos adquiridos, así como a consecución da destreza necesaria para unha correcta representación gráfica. O seu carácter será eminentemente práctico. O nivel de execución esixido será o mesmo que nos traballos realizados ao longo do curso.
O alumno que coa modalidade de avaliación continua demostrase que posúe unha base adecuada estará exento desta parte.
30
Aprendizaxe servizo A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 Tal e como se comentou no apartado de planificación a actividade "aprendizaxe-servizo" e a actividade "Prácticas a través das TIC" son excluíntes, polo que o alumnado escollerá entre realizar unha ou outra actividade, de tal xeito que a nota correspondente será a suma da asignada a cada actividade, é dicir, un 14% da nota final. 7
Solución de problemas B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
36
 
Observacións avaliación

1ª convocatoria: o alumno que non siga a avaliación continua poderá facer unha proba obxectiva cunha cualificación 100%.

2ª convocatoria: a proba obxectiva terá unha cualificación do 100%.

Os alumnos con dispensa académica
están exentos da avaliación continua. Na primeira e segunda oportunidade
deberán facer unha proba cunha calificación do 100%.


Fontes de información
Bibliografía básica Molero Vera, J. (2013). AutoCAD 2013: guía rápida. Barcelona : Inforbooks
Montaño La Cruz, F. (2015). AutoCAD 2015. Madrid: Anaya Multimedia
Rodríguez de Abajo , F.J.; Álvarez Bengoa, V (2003). Dibujo industrial. San Sebastián. Donostiarra
Chevalier, A. (2009). Dibujo industrial. Madrid : Limusa
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid. AENOR
Saldaña Albillos, Marcelino. (1992). Dibujo técnico: 60 ejercicios resueltos (típicos del 1er curso). Madrid :ETSII, Sección de Publicaciones
Gomis Martí, José María. (1993). Ejercicios de dibujo técnico "curvas y superficies". Valencia : Universidad Politécnica, Servicio de Publicaciones, D.L.
Defez García, Beatriz. (2010). Ejercicios de planos acotados en ingenieria. Valencia : Editorial de la UPV
Cobos Gutiérrez, C. (2003). Ejercicios de representación gráfica en ingeniería. Madrid : Tébar
Jiménez, I.; Calavera, C. (2011). Sistema Diédrico. Madrid: Paraninfo S.A.

Bibliografía complementaria Rodríguez de Abajo, F.J. (1994). Curso de Dibujo Geométrico y de Croquización. San Sebastián. Donostiarra
González Vázquez, A.; Izquierdo Asensi, F.; Navarro de Zuvillaga, J. y Placencia Valero, J. (1983). Dibujo Técnico. Madrid, Anaya
Leiceaga, J. (1994). Normas básicas de dibujo técnico. Madrid. AENOR

Además de los textos que se indican, se proporcionan direcciones de páginas Web, elaboradas por otros docentes, que contienen material docente de utilidad, y son de acceso libre


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Nesta materia, xunto coa adquisición de coñecementos básicos que permitan actuar con criterio, é imprescindible a ejercitación persoal. Esta non pode ser substituída, nin o tempo necesario para adquirir a destreza pode ser acurtado. Por iso é necesario respectar o tempo programado para esta actividade. De feito, o número de horas que se indica é o mínimo que se considera imprescindible. Dada a importancia da orde e a continuidade no traballo, pódese consultar co profesor o enfoque e distribución do tempo dispoñible.

Aínda cando o que se indica acontinuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante osasuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durantetodos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto oseguinte: ?Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir coobxectivo da acción número 5: ?Docencia e investigación saudable e sustentableambiental e social? do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballosdocumentais que se realicen nesta materia:

· Solicitaranse en formato virtual e/ou soporteinformático

· Realizarase a través de Moodle, en formatodixital sen necesidade de imprimilos

· En casode ser necesario realizalos en papel:

- Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

Ademais:

· Débese de facer un uso sustentable dos recursose a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

· Débese ter en conta a importancia dos principioséticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

· Incorpórase perspectiva de xénero na docenciadesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía deautores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas…).

· Traballarase para identificar e modificarprexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos efomentar valores de respeto e igualdade.

· Deberanse detectar situacións de discriminacióne proporanse accións e medidas para corrixilas.

. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a      un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías