Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Física 2 Código 730G05006
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Bouza Padin, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouza@udc.es
Profesorado
Bouza Padin, Rebeca
Montero Rodríguez, María Belén
Correo electrónico
rebeca.bouza@udc.es
belen.montero@udc.es
Web
Descrición xeral Conocer os principios da Termodinámica para unha primeira aplicación ós procesos que teñen lugar nas máquinas térmicas mais sinxelas. Coñecer os fenómenos fundamentais da electricidade e do magnetismo e a sua relevancia para asignaturas futuras de maior compoñente técnica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os seus coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría
A9 Coñecemento da teoría de circuítos e das características das máquinas eléctricas, así como capacidade para realizar cálculos de sistemas en que interveñan os devanditos elementos
A14 Coñecemento da termodinámica aplicada e da transmisión da calor
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Estudio a nivel xeral de cada parte da Física con presentación dos correspondentes principios básicos A1
A9
A14
B3
B5
C1
C5
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría A2
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade B1
B2
B6
C6
Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais. Analizar os problemas racionalizando e estructurando para chegar a resolver problemas de forma efectiva A2
C4
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía B5
C2

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1:Termodinámica 1. Principios de la Termodinámica
2. Fundamentos de procesos y máquinas térmicas
BLOQUE 2: Interaccions Electromagnéticas 3. Campo Eléctrico y Magnético
4. Electromagnetismo
5. Ecuaciones de Maxwell

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A9 A14 B3 15 22.5 37.5
Sesión maxistral A2 A9 A14 B1 B2 B6 25 42.5 67.5
Solución de problemas A2 B3 C1 C5 10 17 27
Proba obxectiva A1 B3 B5 C2 C4 C6 9.5 0 9.5
 
Atención personalizada 8.5 0 8.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Sesión maxistral As sesións maxistrales realizarasen na aula, mediante clases na pizarra ou medios audiovisuais (transparencias, presentación en power point, vídeos). Os alumnos tomarán apuntes dos conceptos fundamentais explicados na aula para despois ampliar os conceptos consultando a bibliografia aconsellada.

Solución de problemas Despois de cada tema proporanse una colección de problemas tipo. Parte deses problemas resolvernase na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse coma traballo individual. Como parte da avaliación continua plantexaranse aos alumnos durante o curso varios test/ probas relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán avaliados polo profesor.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.

Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.

Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia teranse enconta as metodolxias mas axeitadas as necesidades específicas de cada alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 B3 B5 C2 C4 C6 Proba utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas..


75
Prácticas de laboratorio A9 A14 B3 Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Las practicas son obligatorias para aprobar la asignatura.
Os alumnos que as realizaran cursos anteriores non terán que repetiras.
A calificación consignada nas prácticas non e fixa sino que dependerá do desenrolo , condicions e historia previa de esta actividade
10
Solución de problemas A2 B3 C1 C5 Después de cada tema se propondrá una colección de problemas tipo. Parte de esos problemas se resolvernán en la pizarra (los problemas tipo) y otros se dejarán como trabajo individual. Como parte de la evaluación continua se planteará a los alumnos durante el curso varios test/ pruebas relacionados con cada uno de los bloques temáticos que serán evaluados por el profesor. 15
 
Observacións avaliación

Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio
no curso 2016/17, poderán optar en realizalas novamente ou non
realizalas , solicitalo, e conservar a puntuación do curso anterior .

- A asistencia ás clases de docencia expositiva e
interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a
clase sin xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de
evaluación continua e a súa nota final dependerá única e
exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será
puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de
laboratorio.

- Na oportunidade de xullo seguirase a mesma norma que para a
oportunidade de xaneiro.

- Os alumnos con calificación de "non presentado" son
aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.

- Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a
tempo parcial e despensa academica de exencion de asistencia a avaliacion
consistira en realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.


Fontes de información
Bibliografía básica Alonso M., Finn, E (1986-95). Física. Addison-Wesley
Serway,Raymon A. (1992-). Física. McGraw-Hill
Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz. (2006). Física General. Tebar
Tipler-Mosca (2005). Física para ciencias e ingeniería. Reverte
Gettys-Keller-Skove (2005). Física para ciencias e ingeniería. McGraw-Hill
Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías