Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Física 2 Código 730G05006
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Bouza Padin, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouza@udc.es
Profesorado
Bouza Padin, Rebeca
Rico Varela, Maite
Correo electrónico
rebeca.bouza@udc.es
maite.rico@udc.es
Web
Descrición xeral Conocer os principios da Termodinámica para unha primeira aplicación ós procesos que teñen lugar nas máquinas térmicas mais sinxelas. Coñecer os fenómenos fundamentais da electricidade e do magnetismo e a sua relevancia para asignaturas futuras de maior compoñente técnica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Estudio a nivel xeral dos principios básicos da Física. B3
B5
C1
C4
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da termodinámica e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría A2
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B1
B2
B6
C6
Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais. Analizar os problemas racionalizando e estructurando para chegar a resolver problemas de forma efectiva. A2
C4
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con autonomía. A2
C2
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1:Termodinámica 1. Calor e Temperatura. Propiedades térmicas da materia
2. Primer Principio da Termodinámica
3. Segundo principio da Termodinámica
BLOQUE 2: Interaccions Electromagnéticas 4. Campo e potencial electrostático
5. Dieléctricos e polarización da materia
6. Circuitos de corriente continua
7. Campo magnético
8. Inducción electromagnética
9. Circuitos de corriente alterna

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B3 C6 30 20 50
Sesión maxistral A2 A2 B1 B2 B6 30 10 40
Solución de problemas B3 B5 C1 C2 30 25 55
Proba mixta B5 B3 C4 C4 C5 3 0 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Metodología que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacions.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.
Solución de problemas Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter mais dunha posible solución. Despois de cada tema proporase unha colección de problemas tipo. Parte de esos problemas resolveranse na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse como traballo individual.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
As prácticas de laboratorio son obligatorias para superar a materia. Os/as alumnos/as por grupos farán as prácticas propostas, sendo todos/as os/as responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o seguimento do profesor/a.

Durante as clases de problemas resolveranse na aula algunos problemas tipo, seleccionados entre os recollidos nos boletines previamente entregados. Outros exercicios deixaranse como traballo individual do alumno/a, tanto dentro como fora da aula, sendo supervisados polo profesor/a.

Para os alumnos/as con dedicación a tiempo parcial e dispensa académica de asistencia teranse en conta as metodoloxías mais adecuadas ás necesidades específicas que requira cada alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B5 B3 C4 C4 C5 Proba utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.


75
Prácticas de laboratorio B3 C6 Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
As practicas son obligatorias para aprobala asignatura.
10
Solución de problemas B3 B5 C1 C2 Despois de cada tema proporase una colección de problemas tipo. Parte deses problemas resolvernanse na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse como traballo individual. Como parte da evaluación continua plantearanse ós alumnos durante o curso varios test/ probas relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán evaluados polo profesor. 15
 
Observacións avaliación
  • Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio
    no curso anterior, poderán optar en realizalas novamente ou non
    realizalas , solicitalo, e conservar a puntuación do curso anterior .
  • A asistencia ás clases de docencia expositiva e
    interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a
    clase sen xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de
    evaluación continua e a súa nota final dependerá única e
    exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será
    puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de
    laboratorio.
  • Na oportunidade de xullo seguirase a mesma norma que para a
    oportunidade de xaneiro.
  • Os alumnos con calificación de "non presentado" son
    aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.
  • Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a
    tempo parcial e despensa academica de exención de asistencia a avaliacion
    consistira en realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
    valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
    oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.

Fontes de información
Bibliografía básica Alonso M., Finn, E (1986-95). Física. Addison-Wesley
Serway,Raymon A. (1992-). Física. McGraw-Hill
Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz. (2006). Física General. Tebar
Gettys-Keller-Skove (2005). Física para ciencias e ingeniería. McGraw-Hill
Tipler-Mosca (2005). Física para la ciencia y la tecnología. Reverte
Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
- Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. 

A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías