Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Organización e xestión da empresa Código 730G05007
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Castro Santos, Laura
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
Profesorado
Castro Santos, Laura
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
Web
Descrición xeral Introducir na disciplina da xestión empresarial. Para iso deberán: conocer o concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa, así como a súa estrutura organizativa e funcional; coñecer os sistemas de custos e os estados contables; coñecer e aplicar as técnicas de avaliación financeira de proxectos; e coñecer e aplicar as técnicas de planificación da produción.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Solución de problemas.
- Traballos tutelados.
- Proba mixta.

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Sesión maxistral. Complementada a través de Teams e con vídeos.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado.
- Teams: Semanalmente. Para o avance dos contidos teóricos e prácticos da materia. Isto permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver correctamente a materia.

4. Modificacións na avaliación
- Proba mixta: 40%
- Traballo tutelado:40%
- Solución de problemas: 20%

*Observacións de avaliación:

Convocatoria Ordinaria e Convocatoria Extraordinaria: A avaliación adaptarase á situación dese momento, podendo realizarse un exame de toda a materia en caso necesario para aqueles alumnos que non tiveran avaliación continua.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de tódolos materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Coñecemento axeitado do concepto de empresa e o marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer el marco xurídico e institucional e da organización e xestión de empresas A6
B1
B3
B5
B6
C1
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: - Fundamentos básicos empresariais.
- Función directiva.
- Función económico-financeira.
- Función de produción.
BLOQUE I: FUNDAMENTOS BÁSICOS EMPRESARIAIS Tema 1: A empresa como sistema.
Tema 2: Marco institucional e xurídico: clases de empresas.
BLOQUE II: FUNCIÓN DIRECTIVA Tema 3: A planificación.
Tema 4: A organización.
Tema 5: A Dirección e o control
Tema 6: A estratexia empresarial.
BLOQUE III: FUNCIÓN ECONÓMICO-FINANCEIRA Tema 7: Fundamentos de análise de investimentos.
Tema 8: O financiamento da empresa.
Tema 9: Viabilidade de proxectos.
BLOQUE IV: FUNCIÓN DE PRODUCIÓN Tema 10: A produción e as operacións.
Tema 11: A xestión da calidade.
Tema 12: Dirección de proxectos.
Tema 13: Xestión de aprovisionamentos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 B5 B6 C1 C3 C6 30 30 60
Solución de problemas A6 B5 B6 C1 C3 C6 24 0 24
Traballos tutelados A6 B5 B6 C1 C3 C6 3 56 59
Proba mixta A6 B1 B3 B5 B6 C1 C3 C6 3 0 3
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Proba mixta Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os traballos tutelados serán propostos ao longo do curso, polo que o alumnado será guiado no desenvolvemento dos mesmos, requirindo unha atención personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 B5 B6 C1 C3 C6 Os traballos tutelados consistirán na realización dun plan de empresa repartido en varias entregas ao longo do curso. 20
Proba mixta A6 B1 B3 B5 B6 C1 C3 C6 Proba ou probas escritas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe. 70
Solución de problemas A6 B5 B6 C1 C3 C6 A solución de problemas comprende tanto a realización de problemas, como as prácticas a través de TIC e o estudo de casos. As profesoras elixirán a metodoloxía máis axeitada para o desenvolvemento dos contidos da materia. 10
 
Observacións avaliación

A materia dividese en duas partes: a primeira parte recolle os bloques I e II e a segunda os bloques III e IV.

Os alumnos elixirán ao comezo do cuatrimestre se queren avaliación continua ou non continua. A avaliación continua supón a asistencia a clase e a realización da solución de problemas e dos traballos tutelados.

No caso de avaliación continua:

Realizarase unha ou varias probas obxectivas para cada unha das partes. A avaliación de cada parte se realizará de forma independente cos baremos establecidos no recadro anterior.

Para a cualificación final da materia requírese aprobar ambas partes e que as probas obxectivas teñan unha nota igual ou superior a 4 puntos
para facer media coa avaliación continua (solución de problemas e traballos tutelados) e coa outra parte da materia.

No caso de alumnos con algunha parte suspensa, deberán ir con dita parte ao exame da convocatoria ordinaria e/ou de segunda oportunidade (xullo), gardándose as notas dos traballos tutelados e da solución de problemas ata a convocatoria de segunda oportunidade.

No caso de que o alumno elixa a avaliación non continua, a calificación final será a nota obtida no exame final da convocatoria ordinaria ou de segunda oportunidade. Tendo en ámbolos casos a valoración de 70/100.

Nota: O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia será avaliado en función
das súas particularidades específicas.


Fontes de información
Bibliografía básica Hampton, David R. (1989). Administración . McGraw-Hill
Thompson, Arthur (2008). Administración estratégica. Mc Graw-Hill
Jarillo, José Carlos (1993). Dirección estratégica. Mc Graw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
Esteban Pérez, José (2009). Economía del sector marítimo. Instituto Marítimo Español
Mochón Morcillo, F. et al. (2010). Empresa y economía industrial. Mc Graw Hill
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
Abancens, A. (1995). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
 1.3. De se realizar en papel:

  - Non se empregarán plásticos.
  - Realizaranse impresións a dobre cara.
  - Empregarase papel reciclado.
  - Evitarase a impresión de borradores.

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías