Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Construción naval e sistemas de propulsión Código 730G05009
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Piñon Quiñonero, Manuel
Correo electrónico
manuel.pinon@udc.es
Profesorado
Piñon Quiñonero, Manuel
Correo electrónico
manuel.pinon@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia, de primeiro curso de carreira, introduce ao alumno no estudo da construción naval, proporcionándolle un primeiro encontro coas materias que serán obxecto de estudo en profundidade nos próximos cursos. O temario da materia abarca aspectos da construción do buque, estrutura, propulsión, navegación, maquinaria auxiliar, equipos, servizos do buque, etc.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Coñecemento das características dos sistemas de propulsión naval
A20 Coñecemento das características dos materiais estruturais navais e dos criterios para a súa selección
A21 Coñecemento dos procedementos e sistemas que se empregan para o control da corrosión mariña
A29 Coñecemento dos procesos de construción naval
A30 Coñecemento dos fundamentos do tráfico marítimo para a súa aplicación á distribución dos espazos do buque
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer e manexar correctamente a nomenclatura de las partes do buque, sus equipos, maquinaria y en general de toda a tecnoloxía utilizada para su construcción. A15
Conocer os distintos elementos del buque, su utilización e su función a bordo A15
Conocer as tecnicas de construcción aplicadas a construcción naval A20
A21
A29
A30
B2
B4
B6
C2
C5
C7
Aprender a localizar información relevante sobre un particular nas fontes de información disponibles sobre construcción naval. B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C4
C5
C7
Conocer os requerimientos técnicos os que se ve sometido o buque durante su construcción y explotación, así como as soluciones que a ingeniería proporciona a dichos requerimientos. A15
B1
B2
B3
B4
B6
C1
C2
C4
C5
C6
C7
Conocer la relavancia de la industria naval, en las economias de los paises B5
C6

Contidos
Temas Subtemas
1.- Generalidades I.- a navegación
II.- o buque. tipoloxias
III.- Astillero
IV.- Arquitectura naval
V.- O contrato de construcción y entidades relacionadas con la industria naval.
2.- Estructura VI.- Características de un buque
VII.- Elementos estructurales de un buque
VIII.- Compartimentos principais de un buque
IX.- Equipo de amarre e fondeo
X.- Equipo de carga e descarga
XI.- Accesos de un buque
XII.- Elementos de luz y ventilación de un buque
XIII.- Habilitación

3.- Armamento
XIV.- Propulsión do buque
XV.- Aparatos auxiliares
XVI.- Equipos auxilares a navegación
XVII.- Aparato de goberno
XVIII.- Equipo de salvamento y seguridad
4.- Otros XIX.- Navegación a vela
XX.- Buques de pesca
XXI.- Embarcacions deportivas
XXII.- Plataformas off-shore

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A13 A15 A20 A21 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A40 B2 B6 C2 C7 30 45 75
Obradoiro A13 A15 A20 A21 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A40 C7 25 20 45
Presentación oral A13 A15 A20 A21 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 C7 5 20 25
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral clase de los fundamentos de construcción naval.

Medios :
- pizarra
- transparencias
- proyecciones,
- videos
- peliculas
- etc

Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y un cierto debate entre profesor y estudiantes para transmitir de la mejor manera posible los conocimientos del profesor al alumno. Previamente se les facilita a los alumnos copia del tema que se va a presentar por medios audiovisuales, para facilitarles el seguimiento de las explicaciones. Aunque no es la mejor de las metodologías y no goza de buena prensa, la lección magistral sigue siendo la forma más eficiente de transmitir de forma rápida grandes caudales de información en el poco tiempo del que se dispone para la impartición de la materia.
Obradoiro Visitas a :

Astilleros
Talleres de construcción naval
Museo monográficos de construcción naval
Presentación oral Presentación de trabajos sobre la asignatura realizados por los alumnos tutelados.

Los alumnos desde el primer día se ven obligados a trabajar en equipo, estructurando los temas espuestos en las lecciones magistrales, para al final presentar un estudio de los mismos

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
A atención personalizada articúlase a través das tutorías. O profesor está dispoñible para atender ao alumno e solucionarlle todas as súas consultas relativas á materia dentro do horario de tutorías asignado polo centro.Trátase dunha actividade voluntaria e non avaliable. De todos os xeitos, anímase aos alumnos a facer uso dela tanto como estimen conveniente.O alumno en todo momento pode contar coa colaboraciión dos profesores, tanto de forma individual como en equipo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A13 A15 A20 A21 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A40 B2 B6 C2 C7 valorase o aprendizaje en esta tecnología (construcción naval) 100
 
Observacións avaliación

Mediante una prueba de tipo test se valoran los conocimientos del alumno que se han explicado durante las clases


Fontes de información
Bibliografía básica Afonso de Amorín Domínguez, M. (1997). Construcción naval I. Santiago, Tórculo,
Victoria Meizoso, J (1995). Principios de ingeniería naval. Ferrol. Torculo

Bibliografía complementaria Fernández González, Francisco (). Construcción Naval I Nomenclatura y Tecnología. Departamento de Artes Gráficas ETSIN.
Delgado Lallemand, Luis (2006). De Proa a Popa. Equipos en el barco. Thonson
González López, Primitivo B. (). Técnicas de Construcción Naval. Universidad de La Coruña

Como complemento


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Es una asignatua de fundamentos


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías