Identifying Data 2022/23
Subject (*) Shipbuilding and ship propulsion Code 730G05009
Study programme
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Piñon Quiñonero, Manuel
E-mail
manuel.pinon@udc.es
Lecturers
Piñon Quiñonero, Manuel
E-mail
manuel.pinon@udc.es
Web
General description Esta materia, de primeiro curso de carreira, introduce ao alumno no estudo da construción naval, proporcionándolle un primeiro encontro coas materias que serán obxecto de estudo en profundidade nos próximos cursos. O temario da materia abarca aspectos da construción do buque, estrutura, propulsión, navegación, maquinaria auxiliar, equipos, servizos do buque, etc.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Knowledge of the characteristics of the systems of naval propulsion.
B1 That the students proved to have and to understand knowledge in an area of study what part of the base of the secondary education, and itself tends to find to a level that, although it leans in advanced text books, it includes also some aspects that knowledge implicates proceeding from the vanguard of its field of study
B5 That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy
B6 Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a terminoloxía naval. Coñecer o nome e a sua función da maioría dos equipos do buque e as diferentes máquinas para a propulsión. A15
B1
B5
B6
Manexar información técnica e planos de buques e os seus servicios. A15
B1
B5
B6
Adquirir unha visión amplia da industria naval e dos buques. A15
B1
B5
B6

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques e temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son:

Introducción: Navegación, buques, tipos de buques. Asteleiros. Contrato de construcción. Características do buque. Elementos estructurais. Compartimentos. Equipos. Propulsión. Auxiliares. Goberno. Salvamento e seguridade.
1.- Generalidades I.- a navegación
II.- o buque. tipoloxias
III.- Estaleiro
IV.- Arquitectura naval
V.- O contrato de construcción e entidades relacionadas coa industria naval.
2.- Estructura VI.- Características dun buque
VII.- Elementos estructurais dun buque
VIII.- Compartimentos principais dun buque
IX.- Equipo de amarre e fondeo
X.- Equipo de carga e descarga
XI.- Accesos dun buque
XII.- Elementos de luz e ventilación dun buque
XIII.- Habilitación
3.- Armamento XIV.- Propulsión do buque
XV.- Aparatos auxiliares
XVI.- Equipos auxilares a navegación
XVII.- Aparato de goberno
XVIII.- Equipo de salvamento e seguridade
4.- Otros XIX.- Navegación a vela
XX.- Buques de pesca
XXI.- Embarcacions deportivas
XXII.- Plataformas off-shore

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A15 B1 B5 B6 0 15 15
Guest lecture / keynote speech A15 B1 B5 B6 30 30 60
Problem solving A15 B1 B5 B6 30 30 60
Mixed objective/subjective test A15 B1 B5 B6 5 5 10
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor
e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe de ¿cómo facer as cousas?.
Constitue unha opción basada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de enseñanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguimiento de ese aprendizaxe por o profesor tutor.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Description
A atención personalizada articúlase a través das tutorías. O profesor está dispoñible para atender ao alumno e solucionarlle todas as súas consultas relativas á materia dentro do horario de tutorías asignado polo centro.Trátase dunha actividade voluntaria e non avaliable. De todos os xeitos, anímase aos alumnos a facer uso dela tanto como estimen convinte.O alumno en todo momento pode contar coa colaboración dos profesores, tanto de forma individual como en equipo.

Esta asignatura acepta a dispensa académica de aqueles alumnos matriculados a tiempo parcial.

Os alumnos con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase y contan co apoio do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados pola nota obtida no exame.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A15 B1 B5 B6 Ver observaciones 20
Mixed objective/subjective test A15 B1 B5 B6 Ver observaciones 80
 
Assessment comments

Esta asignatura acepta a dispensa académica de aqueles alumnos matriculados a tempo parcial.


Os alumnos con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoio do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados exclusivamente pola nota obtida no examen tanto na primeira como na segunda oportunidade.

Para todos os alumnos, os requisitos da segunda oportunidade son
iguales aos da primeira oportunidade.

Os alumnos da convocatoria extraordinaria de dicembro serán evaluados exclusivamente pola nota obteida no exame.

“La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la cualificación de suspenso '0’ en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria"

Sources of information
Basic Afonso de Amorín Domínguez, M. (1997). Construcción naval I. Santiago, Tórculo,
Victoria Meizoso, J (1995). Principios de ingeniería naval. Ferrol. Torculo

Complementary Fernández González, Francisco (). Construcción Naval I Nomenclatura y Tecnología. Departamento de Artes Gráficas ETSIN.
Delgado Lallemand, Luis (2006). De Proa a Popa. Equipos en el barco. Thonson
González López, Primitivo B. (). Técnicas de Construcción Naval. Universidad de La Coruña

Como complemento


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción 

número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción 

Green Campus Ferrol" precisase incluir nas nosas guías docentes o seguinte:

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio 

natural



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.