Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Debuxo naval Código 730G05010
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Álvarez García, Ana
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
Profesorado
Álvarez García, Ana
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
fernando.junco@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral NESTA MATERIA MÓSTRASE TODAS AS TECNOLOXÍAS NECESARIAS PARA INTERPRETAR PLANOS DE CONSTRUCIÓN NAVAL E REALIZAR TRAZADOS GRÁFICOS SOBRE O PLANO DE FORMAS DO BUQUE

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os seus coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización
A5 Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador
A29 Coñecemento dos procesos de construción naval
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interpretación de termos de enxeñaría e construción naval A1
A5
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Interpretación de termos de enxeñaría e construción naval A1
A5
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Interpretación de planos de construcción naval A1
A5
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Interpretación de planos de construcción naval A1
A5
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
realizacion de desenvolvementos construtivos de elementos de tecnoloxía naval A1
A5
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
realizacion de desenvolvementos construtivos de elementos de tecnoloxía naval A1
A5
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Plano de formas, disposición xeral e planos estruturais. Planos de sistemas.
CONCEPTOS DE TERMINOLOXIA NAVAL


EXPLICACION TEORICA DO TRAZADO DÁS LINEAS DO BUQUE E DE ELEMENTOS AUXILIARES DE TRAZADO

DESENVOLVEMENTO DE TRAZADOS ESTRUTURAIS TIPICOS EN TECNOLOXIA NAVAL
Explicación gráfica de varios conceptos de terminoloxía naval

Explicación de trazados referentes ás formas do buque e de elementos auxiliares do mesmo

Realización de varias prácticas de trazados de estruturas navais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A5 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 2 2 4
Sesión maxistral A1 A5 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 30 15 45
Traballos tutelados A1 A5 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 10 18 28
Proba obxectiva A1 A5 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 4 8 12
Solución de problemas A1 A5 A29 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 14 14 28
Estudo de casos A1 A5 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 0 30 30
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais APRENDIZAXE DE TERMINOLOGIA E IDENTIFICACION DE PLANOS
Sesión maxistral DESENVOLVEMENTOS ESTRUTURAIS E DEBUXO DO PLANO DE FORMAS
Traballos tutelados PRACTICAS DE TRAZADOS ESTRUTURAIS
Proba obxectiva EXERCICIOS PRACTICOS
Solución de problemas EXERCICIOS PRACTICOS
Estudo de casos EXERCICIOS PRACTICOS

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Solución de problemas
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Descrición
ATENCIÓN PERSONALIZADA DAS CONSULTAS QUE REALICE O ALUMNO.

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte de acordo, coa Normativa que regula o réxime de dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC (arts. 6.b) e 7.5), recóllese na guía docente QUE SE se acepta dispénsaa nesa materia e neste caso as medidas de atención personalizada específicas (dinámicas de traballo) que se desenvolverán con este alumnado para o estudo da materia serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A5 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 AVALIÁSESE A SOLUCION DA PROBA OBXECTIVA SE TENDRA EN CONTA PARA ESTA EVALUACION A PARTICIPACION POSITIVA Ou NEGATIVA DO ALUMNO EN PRACTÍCALAS DE OBRADOIRO 100
 
Observacións avaliación

A avaliación realizásese sobre aproba obxectiva unicamente. As prácticas só computaranse durante o cursoacadémico actual.

Para os alumnos con dispensa
académica as probas serán as mesmas que as establecidas para o resto dos
alumnos.


Fontes de información
Bibliografía básica JUNCO-OCAMPO, F. (2002). Dibujo Naval. Ferrol : Escola Politécnica Superior
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid:AENOR
CRUCELAEGUI CORVINOS, A. (1985). Geometría y representación de carenas: diseño de formas asistido por ordenador. Madrid: ETSIN
KLASS VAN DOKKUM (2010). SHIP KNOWLEDGE. DOKMAR THE NETHERLAND

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Expresión gráfica/730G05003
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

<p> Se recomienda la asistencia a las clases teóricas y prácticas.</p><p>La realización de las prácticas es obligatoria y no se evaluará la prueba objetiva sin la realización correcta de las mismas </p>

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso,  por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte: ?Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: ?Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social? do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

 A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

·       Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

·       Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

·       En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se empregarán plásticos

                 -      Realizaranse impresións a dobre cara.

                 -      Empregarase papel reciclado.

                 -      Evitarase a impresión de borradores.

Ademais:

·        Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

·    Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

·        Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)

·        Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respeto e igualdade.

·        Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías