Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Debuxo naval Código 730G05010
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Álvarez García, Ana
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
Profesorado
Álvarez García, Ana
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral NESTA MATERIA MÓSTRASE TODAS AS TECNOLOXÍAS NECESARIAS PARA INTERPRETAR PLANOS DE CONSTRUCIÓN NAVAL E REALIZAR TRAZADOS GRÁFICOS SOBRE O PLANO DE FORMAS DO BUQUE
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Prácticas a través das TIC (computa na avaliación)
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Traballos tutelados (computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral (realizarase de forma sincrónica, a través de TEAMS )
Proba mixta (realizarase de forma sincrónica, de forma presencial o a través de TEAMS dependendo da situación epidemiolóxica relacionada co Corona virus).
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Segundo a necesidade do alumando e de acordo co horario de Titorías publicado.
– Moodle: Segundo a necesidade do alumando e de acordo co horario de Titorías publicado.
– Teams: Segundo a necesidade do alumando e de acordo co horario de Titorías publicado.
4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as metodoloxías da avaliación e a súa ponderación, exceptuando o seu carácter presencial só se a situación epidemiolóxica relacionada co coronavirus o requíre.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dominar a representación da carena e compoñentes do buque. B1
B5
C3
C4
C5
C6
C7
Resolver trazados gráficos para representar o buque así como adquirir a capacidade de abstracción para visionarlo en unidades, espazos e/ou partes independentes ou como un conxunto desde distintas posicións do espazo. B1
B5
C3
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Representación gráfica de terminoloxía naval.

Representación da carena e trazado de compoñentes do buque.

Representación de planos xerais e de detalle do buque.
Explicación gráfica de varios conceptos de terminoloxía naval.

Explicación de trazados referentes ás formas do buque e de elementos auxiliares do mesmo.

Realización de varias prácticas de trazados de estruturas navais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 19 38 57
Prácticas de laboratorio B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 4 4 8
Sesión maxistral B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 18 18 36
Solución de problemas B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 10 10 20
Traballos tutelados B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 5 20 25
Proba mixta B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 1 1 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC ACTIVIDADES DE CARÁCTER PRÁCTICO
Prácticas de laboratorio ACTIVIDADES DE CARÁCTER PRÁCTICO
Sesión maxistral DESENVOLVEMENTOS ESTRUTURAIS E DEBUXO DO PLANO DE FORMAS
Solución de problemas EXERCICIOS PRACTICOS
Traballos tutelados PRACTICAS DE TRAZADOS ESTRUTURAIS
Proba mixta PROBA

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
ATENCIÓN PERSONALIZADA DAS CONSULTAS QUE REALICE O ALUMNO.

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte de acordo, coa Normativa que regula o réxime de dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC (arts. 6.b) e 7.5), recóllese na guía docente QUE SE se acepta dispénsaa nesa materia e neste caso as medidas de atención personalizada específicas (dinámicas de traballo) que se desenvolverán con este alumnado para o estudo da materia serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 Realización dun exame 30
Prácticas a través de TIC B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 Actividades de carácter práctico 30
Traballos tutelados B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 Actividades de carácter práctico 40
 
Observacións avaliación

1º Convocatoria: a avaliación realizásese sobre a proba os
traballos tutelados e as prácticas a través das TIC.

2º Convocatoria:  a proba terá unha cualificación do 100%. 





Para os alumnos con dispensa académica as probas serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos.


Fontes de información
Bibliografía básica JUNCO-OCAMPO, F. (2002). Dibujo Naval. Ferrol : Escola Politécnica Superior
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid:AENOR
CRUCELAEGUI CORVINOS, A. (1985). Geometría y representación de carenas: diseño de formas asistido por ordenador. Madrid: ETSIN
KLASS VAN DOKKUM (2010). SHIP KNOWLEDGE. DOKMAR THE NETHERLAND

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Expresión gráfica/730G05003
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase a asistencia ás clases teóricas e prácticas. A realización das prácticas é obrigatoria e non se avaliará a proba obxectiva sen a realización correcta das mesmas.

Aínda cando o que se indica acontinuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante osasuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durantetodos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto oseguinte: ?Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir coobxectivo da acción número 5: ?Docencia e investigación saudable e sustentableambiental e social? do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballosdocumentais que se realicen nesta materia:

· Solicitaranse en formato virtual e/ou soporteinformático

· Realizarase a través de Moodle, en formatodixital sen necesidade de imprimilos

· En casode ser necesario realizalos en papel:

- Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

Ademais:

· Débese de facer un uso sustentable dos recursose a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

· Débese ter en conta a importancia dos principioséticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoaise profesionais

· Incorpórase perspectiva de xénero na docenciadesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía deautores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas…)

· Traballarase para identificar e modificarprexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos efomentar valores de respeto e igualdade.

· Deberanse detectar situacións de discriminacióne proporanse accións e medidas para corrixilas.

.  Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un accesoaxeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías