Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Debuxo naval Código 730G05010
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Álvarez García, Ana
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
Profesorado
Álvarez García, Ana
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral NESTA MATERIA MÓSTRANSE TODAS AS TECNOLOXÍAS NECESARIAS PARA INTERPRETAR PLANOS DE CONSTRUCIÓN NAVAL E REALIZAR TRAZADOS GRÁFICOS SOBRE O PLANO DE FORMAS DO BUQUE

Competencias do título
Código Competencias do título
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dominar a representación da carena e compoñentes do buque. B1
B5
C3
C4
C5
C6
C7
Resolver trazados gráficos para representar o buque así como adquirir a capacidade de abstracción para visionarlo en unidades, espazos e/ou partes independentes ou como un conxunto desde distintas posicións do espazo. B1
B5
C3
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Representación gráfica de terminoloxía naval.

Representación da carena e trazado de compoñentes do buque.

Representación de planos xerais e de detalle do buque.
Explicación gráfica de varios conceptos de terminoloxía naval.

Explicación de trazados referentes ás formas do buque e de elementos auxiliares do mesmo.

Realización de varias prácticas de trazados de estruturas navais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 15 15 30
Prácticas a través de TIC B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 15 15 30
Solución de problemas B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 10 10 20
Proba obxectiva B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 3 0 3
Traballos tutelados B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 22 44 66
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nesta actividade trabállanse os contidos nun marco teórico e reforzásense cun marco práctico, de forma guiada na aula, a través de prácticas TIC, a solución de problemas e os traballos tutelados.
Prácticas a través de TIC Englóbase no marco práctico. Posibilita a solución de problemas e o desenvolvemento dos traballos tutelados de forma guiada presencial na aula e de forma autónoma.
Solución de problemas Englóbase no marco práctico. Posibilita a solución de problemas e o desenvolvemento dos traballos tutelados de forma guiada presencial na aula e de forma autónoma.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe.
Traballos tutelados Realizarase, en grupo, un traballo que incluirá todos os temas do programa. Os pasos a seguir son: exposición do tema, sesións na aula para o seguimento de forma guiada, traballo autónomo e exposición na aula.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Na aula, nas horas destinadas á materia, realizarase presencialmente un seguimento de forma guiada do traballo do alumno e resolveranse as dúbidas. Isto implica unha participación obrigatoria para o alumnado.

ATENCIÓN PERSONALIZADA DAS CONSULTAS QUE REALICE O ALUMNO.

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar o seguinte - de acordo coa Normativa que regula o réxime de dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC (arts. 6.b) e 7.5) - recóllese na guía docente QUE SE se acepta dispénsaa nesa materia e neste caso as medidas de atención personalizada específicas (dinámicas de traballo) que se desenvolverán con este alumnado para o estudo da materia serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 Para superar a materia o alumnado ten que ter aprobados todos os problemas expostos o traballo proposto e superar a proba obxetiva. 70
Solución de problemas B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 Para superar a materia o alumnado ten que ter aprobados todos os problemas expostos e participar obrigatoriamente de forma presencial na aula no seguimento guiado dos mesmos. Isto implica unha participación presencial obrigatoria para o alumnado. 10
Traballos tutelados B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 Para superar a materia o alumnado ten que ter aprobado o traballo proposto e participar obrigatoriamente de forma presencial na aula no seguimento guiado do mesmo. Isto implica unha participación presencial obrigatoria para o alumnado. 20
 
Observacións avaliación

1ª Convocatoria: seguirase a avaliación continua. Para superar a materia o alumnado ten que participar obrigatoriamente de forma presencial na aula no seguimento guiado de todas as actividades propostas. Os estudantes que non sigan a avaliación continua poden optar a unha proba mixta que terá unha nota do 100%.

2ª Convocatoria: a proba mixta terá unha cualificación do 100%.

Convocatoria adiantada (decembro): a proba mixta terá unha cualificación do 100%.

Os alumnos con dispensa académica e a tempo parcial as probas serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos. Na segunda oportunidade e adiantada de decembro deberán facer unha proba mixta cunha cualificación do 100%.

"A realización fraudulenta
das probas ou actividades de avaliación rexirase por o artigo 14.4.donde
dice:” Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da
súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser
considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen
prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o
correspondente procedemento "


Fontes de información
Bibliografía básica JUNCO-OCAMPO, F. (2002). Dibujo Naval. Ferrol : Escola Politécnica Superior
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid:AENOR
CRUCELAEGUI CORVINOS, A. (1985). Geometría y representación de carenas: diseño de formas asistido por ordenador. Madrid: ETSIN
KLASS VAN DOKKUM (2010). SHIP KNOWLEDGE. DOKMAR THE NETHERLAND

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Expresión gráfica/730G05003
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Aínda cando o que se indica acontinuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durantetodos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto oseguinte: ?Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir coobxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentableambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballosdocumentais que se realicen nesta materia:

· Realizarase a través do campus virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

· En casode ser necesario realizalos en papel:

- Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

Ademais:

· Débese de facer un uso sustentable dos recursose a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

· Débese ter en conta a importancia dos principioséticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoaise profesionais

· Incorpórase perspectiva de xénero na docenciadesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía deautores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas…)

· Traballarase para identificar e modificarprexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos efomentar valores de respeto e igualdade.

· Deberanse detectar situacións de discriminacióne proporanse accións e medidas para corrixilas.

.  Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un accesoaxeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías